CONCERT: Azi, 23 mai 2012, ora 19:00, Sinagoga Bistrita vă invită să ascultaţi „Un alt fel de Trio”. Solişti: Bianca Manoleanu (soprană, România), Elisabeth Ganter (clarinet, Elveţia), Remus Manoleanu (pian, România). | CONCERT: Mike Godoroja & Blue Spirit vor veni la Sinagoga din Bistriţa joi, 24 mai, ora 19:00. Preţul unui bilet: 15 RON. Pentru elevi, studenţi şi pensionari 10 RON | FARMACII DE GARDĂ: Miercuri 23 mai - GALENICA - Str.St.cel Mare nr.19. Joi, 24 mai - DIANA - str. C.R. Vivu nr. 12 | RADAR: Municipiul Bistriţa: 6:00 - 14:00, 14:00 - 22:00, 22:00 - 06:00 pe străzile: Calea Moldovei, Drumul de Centură, Strada Libertaţii, Bulevardul Republicii, Unirea, Viişoara | RADAR: Între 6.00 și 14.00, pe DN 17, la Prundu Bârgăului, Josenii Bârgăului, Bistriţa, Şieu-Măgheruş, Beclean, Ciceu-Mihăieşti şi pe DN 17 D între Năsăud, Salva şi Chiuza | RADAR: De la 14.00 la 22.00, pe DN 17, în Tiha Bârgăului, Josenii Bârgăului, Bistriţa, Şieu-Măgheruş, Şintereag, Beclean, Uriu şi pe DN 17 C, între Năsăud şi Salva | Cursul valutar BNR: 1 EURO = 4.4587 RON | 1 USD = 3.5272 RON | 1 GBP = 5.5429 RON | 1 CHF = 3.7133 RON | |

RECOMANDĂRI
Căutăm oameni excepţionali să facem împreună lucruri minunate!
Drum de 20 de miliarde, spart pentru canalizare
Creţu: Pe Merilor nu se face biserică baptistă ci bazin de înot!
Nimigea: Violată când se întorcea de la o nuntă
2011: Apartament, vândut de primărie cu 4400 de lei

  374 vizitatori online

CELE MAI CITITE STIRI
18.05.12 - Crainimăt: Motociclist grav rănit după ce a zburat 15 metri peste o maşină
17.05.12 - VIDEO: Motociclist accidentat grav
22.05.12 - Luptele electorale într-o nouă fază: bătuta de pe Someş!
23.05.12 - TRAGEDIE: Codruț Sigartău nu mai este printre noi
22.05.12 - POVEŞTILE DE LA ANDREI: Învăţământul primar de la CNAM
20.05.12 - Attila Marosi şi Violeta Griga au pregătit cel mai bun gulaş unguresc
19.05.12 - Accident pe Calea Moldovei
16.05.12 - O Veneţie românească! Beciurile Bistriţei au intrat la apă.
17.05.12 - Mureşenii Bârgăului: Un bărbat de 34 de ani s-a spânzurat
17.05.12 - Raoul Zanca este primul şef de deconcentrate schimbat din funcţie

REDACȚIA:
Tel: 0731-338215
Fax: 0363-814306
Email: redactia@bistriteanul.ro
Redactor Șef - Raluca Nechiti
PUBLICITATE
publicitate@bistriteanul.ro
Mobil: 0733-052215
JURIDIC
Redacția beneficiază de serviciile Cabinetului de avocatură ARIS CUPȘA, Bistrița, Baba Novac, nr 9, tel 0742-766078, fax 0263-210015


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

EDITORIAL: Oficial, avem somaj. Neoficial, avem o lene...

21/09/2011 08:45:06 Claudia ANDRON  
Declaratia de ieri a directorului AJOFM BN, Doris Moldovan, si reactiile cititorilor Bistriteanul.ro imi ridica mingea la fileu pentru un editorial pe care vroiam sa-l scriu de ceva timp. Despre tinerii someri, somaj si multa leneee, iar pe alocuri si multa, foarte multa prostie...

Din capul locului precizez ca n-o sa ma refer la somerii peste 45-50 de ani, care, intr-adevar, isi gasesc cu greu un loc de munca. Vremurile s-au schimbat, productie – la ce se pricepeau ei, nu prea mai avem, fabricile unde au lucrat sunt demult istorie, pentru multi a trecut varsta la care sa mai aiba abilitati sa invete o meserie noua si, uite asa, cu somajul in randul lor e chiar o problema mare.

As vrea insa sa aduc in discutie somajul printre tineri. Ce cred eu despre ei?! Ca nu vor sa munceasca! Mama si tata ii intretin inca desi au terminat studiile, statul le da somaj din calitatea de “proaspat absolventi”, iar ei, sincer, nu prea au chef sa munceasca, mai ales daca se poate si fara.

In urma cu un an, Bistriteanul.ro era in cautare de reporteri, la fel ca si astazi (cautam unul cu atitudine). La cateva zile dupa ce am scos anuntul de pe site, ma suna o prietena cu rugamintea de a da atentie unui CV pe care o tanara l-ar fi trimis redactiei si eu nu l-as fi bagat in seama. Am zis sa-i transmita fetei sa retrimita CV-ul si scrisoarea de intentie si ma voi uita cu atentie. Intre timp, redactorul sef era asaltat cu alte telefoane, pentru aceeasi domnisoara. Nu mai primisem niciodata telefoane pentru sustinerea unui CV si agitatia tuturor pentru tanara domnita mi se parea exagerata, mai ales ca, voalat, eram acuzati ca nu am fi dat atentie CV-urilor primite, ceea ce era exclus.

Seara, apare CV-ul mult asteptat. La primirea mailului am ras cu pofta 15 minute si mi s-au sters de pe frunte ridurile din ultimii 2 ani. Cum sa trimiti un CV de angajare de pe adresa de mail pupa_ma_si_taci@yahoo.com?! Cum sa faci asa ceva? Chiar vrei sa te angajezi?! In plus, scrisoarea de intentie, concentrata intr-o singura propozitie, era seaca si suna amenintator: “Astept sa ma contactati.” Si daca nu, ce patesc, mi-am zis eu?!

Sunt convinsa ca tanara domnita s-a plans familiei ca vrea sa se angajeze, mintind ca ne-a trimis chiar si noua CV-ul, dar nici macar nu l-am bagat in seama, pentru ca “in ziua de astazi trebuie sa ai pile sa te angajezi”. Asa se explica toate telefoanele primite de la terti dispusi sa ne induioseze sa citim un CV cand noi cautam reporteri. Cica n-as fi singura, au mai primit si altii CV-uri de pe adrese de mail gen sexoasa-ta@yahoo.com, etc. E chiar prostie sa nu te duca capul sa-ti faci o adresa de mail cu numele tau, de pe care sa trimiti CV-ul. O astfel de adresa te descalifica din start in fata unui angajator serios. Avem nevoie de oameni care sa munceasca, nu de sexoase.

Caut si astazi reporteri si, intre timp, dupa ce am vazut la lucru multi absolventi de Jurnalism la Babes care nu stiu sa scrie corect, nici macar nu ma mai intereseaza studiile. In plus, sunt atatia prosti cu doua diplome si trei mastere incat, pentru mine, studiile nu sunt deloc relevante. Am doua pretentii: viitorul reporter sa stie foarte bine gramatica limbii romane si sa vrea cu adevarat sa fie jurnalist. Marii jurnalisti nu au facut Jurnalismul, dar aveau talent. Asta caut si eu. Tineri cu talent care sa-si doreasca sa fie jurnalisti si noi sa-i ajutam sa invete cat mai rapid aceasta meserie.

Am alti prieteni, angajatori sau manageri – cum vreti sa le spun, care de ani de zile mi se plang ca nu gasesc oameni in diverse domenii. Un amic de la o companie nationala serioasa, cu punct de lucru la Bistrita, imi spune de doi ani ca nu-si gaseste consilieri de vanzari, iar tinerii care vin sunt absolut obraznici. Vor din start un salariu mai mare ca al lui, masina si, clar, interviul se incheie cu un refuz. Compania nu se poate ridica la nivelul pretentiilor candidatului.

Ceea ce a declarat Doris Moldovan, directorul AJOFM, ieri, chiar nu m-a mirat. Stiam situatia si am spus de nenumarate ori ca la noi nu se vrea sa se munceasca cat timp sunt sute de locuri de munca neocupate luna de luna.

Nu stiu daca numai tinerii poarta toata vina pentru ceea ce se intampla astazi. Li s-a spus de mici sa faca o facultate ca sa le mearga bine in viata. Au trecut prin facultate ca rata prin apa, ca asa e sistemul astazi, si cand au terminat se asteptau sa nu munceasca si sa fie bine platiti. Nimeni nu le-a spus ca trebuie si sa munceasca. Au stiut doar ca n-o sa traga in jug si o sa fie “cineva” intr-un birou.

Din pacate, in birouri nu sunt locuri pentru toti. Nu mai sunt croitorese, nu mai sunt mecanici auto, electricieni, ospatari, bucatari, vanzatoare, etc. Toti au facultati si vor in birouri.

La Bursa Mestesugurilor si Traditiilor de la Beclean a fost si badea Leon, ultimul mester popular care insira penele pentru clopul cu paun, dar nici un somer nu s-a interesat sa invete meserie de la el si sa castige bani frumosi din asta. Badea Leon nu mai face meseria asta pentru bani, ci mai mult pentru ca nu are cine o face. Si e o meserie banoasa, credeti-ma.

Nici o somera nu s-a interesat de cusutul cu margele sau de alte mestesuguri inca apreciate si platite bine. In agricultura, oamenii se plang ca nu gasesc cine sa-i ajute la lucrul pamantului desi platesc chiar si cu 60-70 de lei ziua de lucru, plus mancare si tigari.

Pentru ca multi tineri cand vin la angajare isi stiu foarte bine pretentiile financiare desi nu stiu sa faca nimic, am sa le explic cum calculeaza un angajator un salariu. Eu, la fel ca si altii, platesc in functie de performanta la locul de munca. Si am alaturi de mine angajati de cand am deschis firma, care au ramas chiar datorita faptului ca au fost platiti corect si la timp. Daca vrei sa castigi bine trebuie sa muncesti. Chiar ii vedem pe cei care se fac ca muncesc. Niciun angajator nu e prostul nimanui sa dea bani multi pentru nimic, cu zero productivitate, doar ca tu ai doua facultati. Mai bine ne lipsim de asa specimene.

Nu am avut toata viata afacerea mea si am fost aproape 10 ani angajat. Cand nu mi-au ajuns banii am avut si 4 job-uri simultan. In 2004, cand am iesit din presa, castigam cam 2500 de lei, e drept, din 4 locuri. Lucram zi si noapte, sambata si duminica, dar stiam ca am nevoie de banii aia si eram dispusa sa muncesc pentru ei cat era nevoie. A fost o etapa a vietii in care am castigat bani si experienta ce mi-au folosit ulterior in viata.

Cati dintre cei carora nu le ajung banii astazi isi cauta un al doilea job? E foarte greu astazi sa lucrezi intr-un singur loc si sa iei zeci de milioane, tu fiind fara experienta. Dar incercati cu multa munca, sa vedeti daca nu va iese...

Culmea e ca in strainatate romanii muncesc si 16 ore pe zi, si chiar muncesc, pentru 1000 de euro din care, dupa ce platesc chiria, raman cu un venit poate mai mic ca in tara. Celor care cred ca in strainatate umbla cainii cu covrigi in coada le doresc sa mearga acolo, sa invete sa munceasca si apoi sa vina aici si sa munceasca la fel si o sa vada ca pot castiga chiar mai multi bani decat dincolo.

Nu le doresc insa sa stea pe salarii de 1000 de euro ani de zile, fara asigurari, fara pensii si dupa zeci de ani sa se intoarca acasa cu un dulap de haine, cu sufletul secatuit si viata traita departe de familie, copii si prieteni.

Deocamdata, in Romania nu e criza. Cand va fi criza cu adevarat va fi bataie pentru fiecare loc de munca si nu vor mai ramane cu sutele neocupate. Mai e pana atunci. Vineri e inca o bursa la AJOFM si sunt curioasa cate locuri se vor ocupa...

8870 vizualizari


loc de munca
  (05/12/2011 12:54:04)
[ Elisabeta ]
Buna as vrea si eu un loc de munca la Bistrita,am terminat acu un an postliceala la sanitar de asistent medical farmacie si nu mi-am gasit un loc de munca.Doresc un loc de munca in orice domeniu.
inca ceva....
  (29/09/2011 11:55:08)
[ bogdan ]
cred ca toti care sunt in cautarea unui loc de munca nu asteapta un an ca sa se organizeze aceasta bursa de 2 lei la care am mers si am fost pt ultima data,cine ii disperat sa isi gaseasca isi cauta singur,cine nu sta acasa,si nu tb condamnat nimeni,pt ca fiecare stie ce face ,si sunt de acord cu altii care spun ca mai bine primesc somaj pana ce gasesc ceva mai bun decat sa fie tratati ca niste slugi,cine are demnitate asa gandeste...
vrajeala cu bursa locurilor de munca
  (29/09/2011 11:50:59)
[ bogdan ]
eu cred ca aceleasi locuri de munca sunt in fiecare an la aceasta bursa,ce ii drept eu am participat acum pt prima data,dar aveam prieteni care au fost si anii trecuti si spuneau mai in gluma mai in serios ca ei cred ca astia schimba doar data de la an la an,si eu cred ca locurile alea nu sunt libere,doar au venit la bursa ca erau obligati,locurile alea sunt de cand lumea ocupate,dar mna ca sa avem si noi ceva oficial mintim lumea cu televizorul...
"patronii"
  (29/09/2011 11:47:14)
[ bogdan ]
nu m-am mai luat in gura cu respectivul pt ca precis avea faculta facuta pe la goldis sau spiru de avea aere de mare prost,si nici sa ii spun ca poate altii au intradevar o multime de masterate si doctorate ,dar dak sunt facute la facultati private unde dak ai bani faci cate mastere vrei,unul din ala nu se compara cu un absolvent ce face la babes in cj unde se invata,eu ma refer la facultatea de drept ca acolo stiu cum ii ...deci nu ii mai aparati pe acesti manageri de carpici care meria falimen
"patronii"
  (29/09/2011 11:43:57)
[ bogdan ]
"Am alti prieteni, angajatori sau manageri – cum vreti sa le spun"-va spun eu cum sa ii numiti-"niste oameni de 2 lei care cred ca absolventii sau oamenii in varsta o sa se puna in genunchi si o sa le pupe mana ca le acorda un loc de munca platit cu minimul pe economie si multe ore de lucru",era un asemenea manager pe la bursa locurilor de munca care imi spunea mie care am terminat facultatea fara master,ca sunt si altii care au masterate si doctorate si nu au loc de munca,dapoi eu....
bravo claudia
  (29/09/2011 10:01:35)
[ CIOARBA VASILE ]
un comentariu foarte corect,toti cei care vreau un loc de munca,la interviu intreaba cat salariu oferi,niciodata nu spune o sa vin,o sa muncesc si pe urma negociem leafa,daca nu ar fi incurajata lenea de catre stat prin tot felul de ajutoare am putea vorbi altfel!
liviu
  (28/09/2011 09:17:47)
[ liviu ]
nu mi se pare corect ca absolvent de liceu specializat in 2 meseri si cu atestat sa merg sa lucrez in fabrici ca lacatus mecanic,dulgher sau zidar...un tanar doar cu profesionala are un loc de munca mult mai bine platit ca un absolvent de liceu si mai stabil de aceea multi dintre tineri prefera sa stea acasa pe 250 lei decat sa traga o luna pt 6-700 lei de aceea multi dintre tineri parasesc tara....parerea mea
nu mi se pare corect
  (28/09/2011 09:14:18)
[ liviu ]
daca termin un anumit profil ,o anumita meserie....e corect sa merg sa lucrez in alt domeniu????atunci pentru ce am mers la scoala nici mie numi convine sa termin liceul cu diplome in 2 meseri si un atestat si sa stau in somaj dar nu cred ca iar placea la un absolvent de liceu sa lucreze ca dulgher sau in constructi sau mai stiu eu ce iar cei cu profesioanala au un loc de munca cu mult mai bine platit ca un absolvent de liceu deci nu mi se pare corect ...deaia pleca tot mai multi tineri din tar
bravooooo
  (27/09/2011 08:49:32)
[ sorin ]
a-i perfecta dreptate,multi sunt lipsiti de atitudine si chef de viata ,asteapta ca cineve sa le dea ceva,nu au initiativa si m-ai ales categoria tinerilor sub 30 ani,stau pe sprijinul parintilor. bravo ptr. reportaj,admir initiativa ta,nu linguselile si vorbele frumoase.TREBUIE FIECARE SA INTELEAGA CA POSTURILE DE DIRECTOR S-AU EPUIZAT.
pt claudia
  (27/09/2011 06:19:25)
[ ion prostu ]
draga claudia,vad ca esti f frumoasa si desteapta,la acest articol ai perfecta dreptate,dar de ce la comentari ale cititorilor care critica anumite persoane [patroni ,primari s m d ] ,comentarile respective dispar [vezi angajata dtale danci]?
somaj sau loc de munca?
  (25/09/2011 12:10:33)
[ harap alb ]
mie mi se pare normal avand in vedere cum merg lucrurile in romania. multa munca si bani putini
lenea
  (25/09/2011 09:58:20)
[ Lucy ]
Foarte adevarat tot ceea ce spune-ti in articol....lenea este #1 in Romania !!
LENEA?
  (25/09/2011 09:48:39)
[ ionion ]
MADAM DUMNEATA TRAIESTI IN ALT UNIVERS. CARE LENE ? NU VEZI CE SALARI DAU ANGAJATORII NU POTI S A TE IMBRACI DECENT SI MANINCI O LUNA SI ASTA DACA AI NORCUL SA TE ANGAJEJE CAREVA PENTRU CA NU AVEM EXPERIENTA
pt Claudia
  (25/09/2011 01:13:32)
[ cris ]
oare de ce te legi vesnic de chestia asta cu lenea?Si angajatele tale fac la fel!( a se citi stirea din 24.09 despre locurile de munca pt absolventi)De ce nu poti scrie si despre oameni care lucreaza de rup pt un salariu de mizerie?Da un exemplu bun scriind asa ceva si incurajeaza"puturosii" cu povestile de viata a acelor oameni despre care am pomenit.Iti garantez ca exista si alta categorie decat aceasta a"lenesilor" si e datoria ta de ziarist sa o gasesti si sa scrii despre ea.
mare adevar !!
  (24/09/2011 22:14:50)
[ ana ]
Nu exista oameni saraci in tara ,numai lenesi ,daca vrei poti sa muncesti orice. Daca merg tinerii cu facultate in strainatate si spala buda ,e bine ,iar aici le e rusine sa isi mature casa. Adevar vorbesti Claudia si mai sunt multe de spus. Numai puturosilor nu le place ce ai scris,pt. ca doare adevarul.Painea se castiga greu !!!!!!
vendete!
  (24/09/2011 21:54:57)
[ paul neag ]
Dra care semneaza acest articol isi asuma raspunderea pt ceea ce spune.Corect!iar unii dintre noi o acuzam de partinire partinica.Gresit!Hai sa ne trezim!Ne tinem copiii la liceu si suntem convinsi ca nu au nicio sansa reala de angajare,ca dealtfel si dupa o facultate!Dar nu avem curajul sa le spunem in fata acest lucru.Atunci de ce ne miram ca ei se supara cand li se ofera loc de munca la strung,tractor sau coasa...mecanica?1 Hai sa vorbim limba realitatilor!
corect
  (23/09/2011 17:49:30)
[ Gabi ]
Desi termenii sunt duri,recunosc ca gandesc la fel. Spun asta din experienta mea ca si angajator. Lasati copii sa aleaga si slujbe ''injositoare'' altfel nu vor avea niciodata experienta. Sau vor avea la bautura,tigari si messenger. Foarte corect,oamna Claudia
Re: Crina
  (23/09/2011 13:39:25)
[ Claudia ANDRON ]
Citez: "de ce nu i-ai dat o sansa sa lucreze fetei cu multe "pile" poate ca ai judecat-o prea repede si gresit nici n-ai vazut-o si ai respins-o(...)daca si-a dorit atat de mult merita o sansa". Mi se pare citind asta ca o cunosteti si chiar foarte bine. E insa o parere, pe care numai identitatea dvs. o poate confirma. Dar cum vitejii sunt anonimi, nu am asteptari de la dvs...Inca ceva: pe mine nu ma cunoasteti. Eu am fost reporter si redactor la Mesagerul, nu faceam corectura...
zzzzzzzzzzzzzzzzzz
  (23/09/2011 12:34:34)
[ bobo ]
multumiti pdl -ului si la botis pt aceste legi de sclavagism
pt ioan
  (22/09/2011 19:58:22)
[ someru ]
Iti explic eu de ce nu se ocupa..Sunt acolo de cateva luni pentru ca respectivii patroni au pretentia ca familia ta sa devina firma lor(in sensul ca numarul orelor de munca sa fie 24 din 24 daca s-ar putea),iar munca ta sa fie preferabil voluntara sau cat sa iti ajunga si tie de o bere..In concluzie,castig maxim pt angajator si sclavie pt angajat..cam asta si-ar dori ei, dar nu prea se mai poate reveni in istorie..
!!!!!!!!!!
  (22/09/2011 17:36:31)
[ ioan ]
La AJOFM Bistrita sunt locuri de munca care sunt pe aceea lista de cateva luni. Chiar nu s-au ocupat de atata timp?!
bla bla
  (22/09/2011 17:07:02)
[ bebe ]
rusine...asta este platita de ajofm s faca publicitate... pentru ei...emigrati fratilor cat mai puteti si lasati putorile de la ajofm sa moara de foame
Claudia draga vorbesti frumos dar fara pic de adevar
  (22/09/2011 16:06:56)
[ gigi ]
Asta da poveste de adormit copii d-na Andron.Pai hai sa iti spun ce s-a intamplat cu copilul meu cand a fost la AJOFM pentru cursul ala cica gratuit.I s-au cerut o gramada de hartii printre care sa mearga si la finante sa faca dovada ca nu este dator.Dator la cine intreb eu,ca doar el este minor.Dupa o sapatamana apare in ziar ca cei de la AJOFM sunt ingrijorati ca nu a venit nimeni la ei.D-na Andron ori esti departe de adevar ori esti naiva rau.Cat despre locuri de munca, eu cred ca d-neata.:)
...
  (22/09/2011 15:55:22)
[ crina ]
....mentionez ca nu o cunosc pe "d-soara", dar te cunosc pe tine de cand lucrai la corectarea articolelor la ziarul Mesagerul, de acolo si obsesia ta pt gramatica limbii romane. revolta mea e vis-a-vis de usurinta cu care iti permiti sa jignesti oamenii, daca scriai articolul asta la un ziar intr-o tara civilizata te asigur ca trebuia sa dai socoteala pt fiecare cuvant, asta nu se intampla in Romania si mai ales in B-ta unde tu stai linistita si sigura pe tine sub protectia partidului la putere.
bravo
  (22/09/2011 15:52:25)
[ felipe ]
improscarea cu noroi, ca este cazul, ca nu este, ramane cea mai buna modalitate de reiting...tipic romanesc... felicitari Doamna sau Domnisoara Andron... daca as putea as pune si poza.
mda..
  (22/09/2011 13:22:18)
[ observator ]
uitati-va ca la toate locurile de munca libere la ajofm se cere experienta minimum un iar cei care au terminat acuma scoala nu au experienta deloc, nu au nici o sansa, decat daca cunosc pe cineva, asa ca nu are rost sa scriem doar ca sa ne aflam in treaba.
nu prea sunteti corecta
  (22/09/2011 11:01:30)
[ ioan ]
care locuri de munca disponibile? 150-200 de locuri vi se par multe la cateva mii de someri cati is in judet. mai cugetati inainte de a scrie, o mai pomeniti si pe coana doris, ma faceti sa rad, pai dansa inainte era coafeza iar acuma e ditamai directoare ajofm, banuiesc ca ii supracalificata pentru postul asta, cred ca a sustinut interviuri indelungi cu domnul oltean...
revin..
  (22/09/2011 10:56:00)
[ bianca ]
revin pentru ca mi se pare ca din nou dam dovada de..cat de romani suntem!plecam de la un text scris si ajungem sa ne "impungem"!hai sa ii ajutam pe copiii astia care habar nu au sa incropeasca un CV, sau care nu stiu ca nu e ok sa ai o adresa de mail care suna prost(am primit si eu cv-uri de la "tarzan", "iubita", "papusa").se ofera cineva?!sa vad cate comentari mai curg acum, si cine are timp sa ofere ajutor concret, nu sa scrie comenatrii rautacioase!
...
  (22/09/2011 09:36:06)
[ :)) ]
diferenta este ca daca muncesti la negru cine te plateste nu are taxe pe urma ta....din aceasta cauza ,la prima vedere conditiile sunt mai bune pentru munca la negru...si cine munceste la negru nu ar trebui sa fie multumim de acest lucru...
...
  (22/09/2011 09:32:15)
[ ... ]
nu ati inteles inca ,dorinta de munca nu era a fetei ci a familiei sale...mi se pare banal...as proceda la fel daca as fii in locul claudiei...intr-o firma nu avem nevoie de ,,fetite,, (daca nu suntem la bordel)...inca Romania nu are cultura pt a munci...
Re: Crina
  (22/09/2011 09:28:47)
[ Claudia ANDRON ]
Inteleg ca o cunoasteti chiar foarte bine pe fata, probabil e chiar ruda apropiata. Va inteleg atunci revolta. Ar fi trist insa daca nici dumneavoastra si nici domnisoara nu ati invatat nimic din aceasta experienta. Cei care ma cunosc stiu ca urasc cel mai mult minciuna. Ori acel CV a pornit cu o minciuna, ca ar fi fost trimis si necitit. Chiar nu-si avea rostul. Sa trimiti un CV de pe o asemenea adresa, mie imi spune mai mult decat orice caracterizari facute de terti. Chiar e descalificant.
Re: Ana
  (22/09/2011 09:13:28)
[ Claudia ANDRON ]
Stimata doamna, fetele mele reporter nu scriu doar 2-3 articole pe zi, scriu peste 5 zilnic. Daca ar scrie 2-3 va asigur ca nu ar mai avea greseli. Daca mai fac greseli asta se datoreaza vitezei de lucru si numai cine nu munceste nu greseste. Chiar si eu mai gresesc din cauza vitezei. Important e sa ne corectam, sa stim unde gresim si sa nu gresim din nestiinta - ceea ce nu e cazul lor. Si nu rad de cei care nu stiu, pentru mine e trist. Atat! Cu respect, Claudia ANDRON
....
  (22/09/2011 08:17:18)
[ ana ]
Doamna Claudia sustineti gramatica limbii romane , dar angajatii pe care deja ii aveti, stau foarte prost la acest capitol. Zilnic, aceste fete care au vreo 2 , 3 articole de scris, fac dezacorduri grave pentru limba romana. Nu poti sa razi de altii ca sunt prosti cand esti inconjurat de altii ca ei.
intrebare
  (22/09/2011 00:20:27)
[ crina ]
de ce nu i-ai dat o sansa sa lucreze fetei cu multe "pile" poate ca ai judecat-o prea repede si grsit, nici n-ai vazut-o si ai respins-o, dar te plangi ca nu gasesti de un an reporteri buni si tot tu spui ca vrei unul cu atitudine, mi se pare ca fata chiar avea atitudine, poate tu vrei un absolvent de la harvard si noi nu stim?daca si-a dorit atat de mult merita o sansa, dar asta e parerea mea si dupa cum se vede gandim foarte diferit.
.......
  (22/09/2011 00:13:20)
[ crina ]
.....in zilele astea e greu de gasit scari de maturat, tu asta nu intelegi, iar daca ai norocul sa le gasesti ai si riscul sa le maturi si sa nu-ti iei banii de paine pt copii.coboara cu picioarele pe pamant, uita-te si cu alti ochi in jur si nu mai face pe profesoara dura care ne da cu liniarul in palma ca nu ne-am facut temele.sa critici e usor, da un sfat bun daca esti isteata.nu toata lumea e la fel, daca am fi toti ca tine cine ti-ar mai citi ziarul?
aaa
  (21/09/2011 23:49:50)
[ RAUL ]
Multi ma intreaba ; de ce mai lucrez ?? si le raspund ca a vaea 2-3 surse de venit este foarte bine . un om obisnuit nu poate sa inteleaga asta . dar cind pleci de jos ,sti sa pretuiesti orice banut . si stiti de ce ???? fiindca nu ai vrea sa te mai intorci acolo . in rest va admir , am mai vorbit cu dvs, la astv , intr-o zi cind o sa am un cuvint de spus , o sa va amintesc ca eu am fost cel care va suparam .
aaa
  (21/09/2011 23:44:58)
[ RAUL ]
nu sint viteaz , sint un om obisnuit , un muncitor care lucreaz ade la 17 ani , am pe linga serviciu si mai multe investiti , tranzactionez la bvb , am plecat de foarte de jos . am ajuns sa am participatii importante in multe compani listate . mie cam frica sa va spun asa . vreau sa fac ceva ptr. oameni . nu mai repet . faptele vor vorbi .
Re:Raul
  (21/09/2011 23:36:28)
[ Claudia ANDRON ]
Raul, daca tot esti asa viteaz de ce nu-ti dai numele intreg si locul de munca, nu de alta da sa se lamureasca unii cine esti. De viteji anonimi e plin cimitirul. Eu am tupeul sa ma semnez si sa-mi pun si poza. Tu?!
Re: Crina
  (21/09/2011 23:32:49)
[ Claudia ANDRON ]
Nici macar nu as intreba cat e salariul la maturat scari daca acei bani mi-ar ajunge sa iau paine copiilor. Si as mai matura cateva scari ca sa le pot lua si lapte. Cand am primit o slujba m-am bucurat atat de mult de ea ca n-am indraznit sa comentez prea mult la salariu, desi nici mie nu-mi ajungea de multe ori. Dar am stiut ca mai am nevoie de inca una, ca sa-mi pot satisface toate mofturile. E clar ca gandim diferit. Va doresc sa va gasiti o slujba care sa va satisfaca toate pretentiile.
aaa
  (21/09/2011 23:31:41)
[ RAUL ]
Da dna Andron . si Marmota invelea ciocolata !!! altceva ???
Re: Crina
  (21/09/2011 23:25:31)
[ Claudia ANDRON ]
Crina, lumea nu citeste acest ziar doar pentru ca e gratis. Sunt multe gratis si nu le citeste nimeni sau n-au nici un sfert din cititorii nostri. Acest ziar este citit pentru ca o echipa munceste la el zi si noapte. Cat despre "urarile" tale, afla ca nu toata viata am avut o afacere. Lucrez insa din clasa a IX-a. Am vandut inghetata si suc in vacante,am lucrat ca suplinitor, etc. Daca ar fi sa ajung iar "amarata" sa stii ca nu mi-ar fi rusine sa matur scari ca sa le dau de mancare copiilor mei.
editorial
  (21/09/2011 23:20:16)
[ mario.it.li. ]
cu stainatatea ai ff putina dreptate pentru ca in zilele astea nu te mai angajeaza nimeni la negru!!!! si apoi dupa citeva luni iti poti indeplini visele pe care le ai.si eu am lucrat 14 ani in ROMANIA(BISTRITA)dar foarte putine realizari am avut,in plan material.si am avut doua jobburi concomitent pe cind de cind sint in ITALIA (7 ani)am relizat ce altii nu reusesc in doua vieti.cu tinerii ai dreptate .dar si parintii cre le ofera prea multe au o mare parte de vina . advarat stesuu te distruge
,,,
  (21/09/2011 22:57:58)
[ cris ]
Draga Pop as fi avut multe sa comentez ,pt ca ca pur si simplu am fost revoltata de nuantele articolului,dar nu mai zic nimic. Ai fost foarte elocvent in ceea ce ai spus...am foarte mare experienta cu patronii si cu "calcatul pe cap". Societatea cere sa ai diploma de studii superioare ,ca altfel nu te descurci... Daca esti numai cu liceu toata lumea se uita la tine ca la un paria,nu se straduieste nimeni sa-ti observe potentialul asa cum sustine doamn Andron!
munca la negru
  (21/09/2011 22:28:43)
[ the abomination ]
Normal ca daca se lucra la negru cu salarii mai avantajoase sa ramana locurile de la AJOFM libere, care au conditii similare celor oferite sclavilor pe plantatie... Si hai sa nu fim ipocriti, stim cu totii cat de amplu e acest fenomen al muncii la negru, nu-i asa, Bistriteanul.ro? :)))))))))
foarte interesant
  (21/09/2011 21:53:36)
[ ... ]
foarte interesant...astia atat de destepti cu nu stiu ce facultati se asteapta din momentul depuneri unui CV sa fie angajati si sa aiba un salariul foarte mare.intrebarea este :daca ati fost atat de buni si daca toti vorbiti de strainatate de ce nu ai studiat la Harvard, Oxford , Cambridge sau macar la o ACADEMIE in tara...nu mai suntem pe vremea comunistilor .trebuie sa luptam pentru idealurile noastre,pentru Cluadia in schimb nu va faceti voi griji intotdeauna va fi in varful piramidei.
pt. claudia
  (21/09/2011 20:06:13)
[ crina ]
Claudia draga ziarul tau are cititori tocmai pt. ca e gratis.....pe bani nu l-ar citi nimeni.se vede ca si tu lupti tare pt. supravietuire dar nu se stie cand poti fi in locul unui amarat care nu isi gaseste un loc de munca pe masura.....si atunci o sa te intrebam daca nu cumva vrei sa pui pene de paun pe palarie sau niste margele pe iie la D-na Linul(meserii respectabile de altfel dar de domeniul trecutului).
pentru marius
  (21/09/2011 19:04:20)
[ vasile ]
marius scumpule,au murit oameni ca noi astazi sa avem acest drept de a ne exprima liber opinia.imi place sa citesc acest ziar,si daca am adresat unele complimente este opinia mea ,nu vad de ce te-ar deranja atata timp cat si eu iti respect dreptul tau la opinie.nu urmaresc nimic prin aceste complimente,ele sunt sincere,si nu insemneaza ca daca te exprimi civilizat pastrand regului bunului simt esti libidinos,cum zici tu.hai ,iti doresc o zi buna,si multa bafta
SSS
  (21/09/2011 18:59:31)
[ Jon ]
Poi pe un salar de nimcia normal ca o doare undeva de el cv.
tipic romanesc
  (21/09/2011 18:47:09)
[ pop ]
e foarte important ca nu muncim dar faptul ca esti umilit si nerespectat la locul de munca ,ca ti se cere experienta de nustiu cati ani dar nu-i pasa nimanui ca ai potential si poti sa inveti fara sa fi injosit de parca unii s-au nascut patroni si directori .
aprecieri
  (21/09/2011 18:43:13)
[ vasile ]
ziarul Bistriteanul a gasit talantul care i se potriveste cel mai bine:informarea cetatenilor cu obiectivitate ,si l-a si inmultit,dovada este faptul ca a reajuns pe primul loc in media bistriteana ,cu articole ce au numere de accesari foarte bune de 1000-2000.sper ca o sa ramaneti aici,unde vi se sade cel mai bine:pe primul loc
aprecieri
  (21/09/2011 18:30:23)
[ vasile ]
un editorial fparte bun.daca dumnezeu ne-a daruit sanatate avem datoria sa sporim prin munca si prin priceperea noastra talantul cu care ne-a inzestrat,nu sa-l ingropam in pamant,prin lene.statul trebuie sa se zbata sa ofere locuri de munca,prin care sa ne castigam cinstit si decent,venitul.pomana,milostenia este pentru cei batuti de dumnezeu cu boli si defecte grave:orbi,schiopi,surzi.cine nu munceste nici sa nu manance
super articol
  (21/09/2011 17:56:29)
[ maria ]
EU sunt perfect de acord cu opinia d/nei si as completa ca nu au nici tinerii nici parintii cultura muncii.Daca ar muncii fiecare la fel ca in strainatete, dar fiecare la locul lui, ar merge tara mai bine si nu ne/am mai plange.si cei plecati in strainatate,asa de bine o duc ,incat vin in tara la parinti ,o data la zece ani si nu isi fac nici averi,doar traiesc bine.....
bravo!!!!!
  (21/09/2011 17:38:04)
[ diana ]
celor care nu le convine atricolul(deoarece sunt vizati) sa nu il citeasca ...ziarul este si a fost intotdeauna o sursa de informare... ar trebui sa apreciati eforturile doamnei Claudia Andron care scrie pentru acest ziar fiind si managerul ziarului...mai usor...si referitor criza care este inexistenta dintr-un anumit punct de vedere Claudia are dreptate..daca nu ar avea sustine materiala fiecare tanar ar fi nevoit sa munceasca;criza inca nu a fost resimtita de fiecare cetatean
corect
  (21/09/2011 17:25:39)
[ tanr ]
dar asta nu inseamna ca nu vreau sa lucrez, ca sunt locuri de munca, si ca ar trebui sa se ocupe toate dupa cum spune stiamata doamna...
Re: tanar
  (21/09/2011 17:20:30)
[ Claudia ANDRON ]
Inteleg ca o cunosti pe domnita, care era studenta, dupa cum reiesea din CV. Atunci stii si ca nu i-am dat in mod intentionat adresa scrisa corect, tocmai pentru a-i proteja identitatea (inca mai am mailul). M-as bucura sa stiu ca a invatat ceva din acest text. Unii nu ati inteles ceva. Editorialul e un material de opinie. E opinia mea vizavi de o tema si nu cere documentarea specifica unui articol. Se dezbate o tema data. Atat. Cu respect, Claudia ANDRON
@tanar
  (21/09/2011 17:12:52)
[ Adi ]
Fara suparare si ti-o spun cu toata simpatia:pur si simplu nu erai ce-si doreau.Nu e vorba daca vrei sau nu sa lucrezi.Unii vor,dar nu sunt potriviti sau muncesc mult si degeaba.Daca impingi un bolovan de la Bistrita la Cluj muncesti mult si din greu, dar nu te plateste nimeni pentru asta.In sfarsit,ce vreau sa spun este ca trebuie sa vezi si ce poti sa faci cu adevarat,nu doar ce-ti doresti.Sau sa parcurgi toti pasii necesari ca sa ajungi sa faci ce-ti doresti. Si asta se spune in articol.
cand munca... (2)
  (21/09/2011 17:10:30)
[ Paul ]
Practic, nu refuzau nici un job decent si curat. Insa in orasele mici, rurale, cred ca exista o oarecare rusine de a munci orice. Le e rusine sa nu-i vada prietenii, vecinii, rudele. Tocmai de aceea, cand se duc in Spania/Italia etc, accepta orice job. Si stau inghesuiti ca viteii intr-o garsoniera. Pentru ca nu-i vede nimeni din sat. Intr-adevar, inca nu e criza atata timp cat nu vor sa munceasca. Pe de alta parte, salariile din Bistrita sunt descurajante, trebuie tinut cont si de lucrul asta.
exemplu
  (21/09/2011 17:04:41)
[ tanar ]
Eu absolvent de administratie publica, ma duc la o firma de consultanta. In facultate am facut management de proiect, dar mai putin. Ma pun la masa cu respectivii domni, si ma intreaba daca am avut afacere proprie, raspuns negativ. Apoi daca am facut proiecte europene, le spun ca nu am facut dar am studiat despre ele in facultate, si as putea invata...la care ei spun ne pare rau dar nu esti potrivit. dupa 2 min de discutii... oare m-au simtit ca eu nu vreau sa lucrez???
cand munca devine rusinoasa
  (21/09/2011 17:03:28)
[ Paul ]
Editorialul este foarte bun si trateaza 2 aspecte. Primul este prostia si pilele, personificate de pitipoanca care vrea sa fie pupata. Aici e clar, nu sunt multe de dezbatuit. Al doilea este indisponibilitatea unora de a muncii orice. Iar aici Claudia zice bine, inca nu e criza. Cand am venit in Bucuresti la facultate eram mirat ca multi colegi, bucuresteni, apelau la orice job sezonier pentru banid e vacanta. Vindeau flori, ziare, produse cosmetice din poarta in poarta, lipeau afise electorale.
re
  (21/09/2011 16:55:15)
[ tanar ]
Din momentul in care exista peste 8000 de someri si cateva locuri de munca care nu se ocupa, eu cred ca problema este cu locurile de munca, dvs ce credeti? Multe locuri de munca sunt fictive, iar pentru multe se cere experienta... Tanara de care vorbiti in articol este absolventa de liceu din cate stiu, si nu cred ca merita tratamentul primit din parte dvs...
atentie!
  (21/09/2011 16:53:50)
[ bianca ]
sunt si am fost angajator.afara si in strainatate.director de surse umane.cu experienta, in ani si in studii de cercetare.articolul are potential, vrea sa spuna ceva, insa din pacate, o face printr-o carcoteala specific romaneasca, ca sa nu spun comunista.prefer sa vad niste date exacte, si nu doar o generalizare, nu o discutie ca la piata, ci un articol documentat!multumesc
...
  (21/09/2011 16:48:11)
[ Adi ]
... Pentru un angajat bun angajatorii se bat in oferte cat mai bune. Da' ca sa fii angajat bun trebuie sa si acumulezi ceva experienta, adica... surprize, surprize... SA MUNCESTI.
...
  (21/09/2011 16:47:02)
[ Adi ]
Relatia angajat-angajator e destul de simpla de fapt. Ca la piata. Vanzatorul(angajatul) poate cere oricat pe marfa(munca lui), dar s-ar putea sa nu i-o cumpere nimeni. Cumparatorul(angajatorul) evident ca vrea un Mercedes la pret de Dacie, dar ajunge si el la concluzia ca daca platesti Dacie aia ai, iar daca vrei Mercedes trebuie sa platesti Mercedes. Unii vanzatori(angajati) vin cu Dacia lor veche si murdara, vor pe ea cat pentru un Ferrari si se supara ca nu primesc. Sa fim seriosi...
RE: Viviana, tanar si altii
  (21/09/2011 16:39:21)
[ Claudia ANDRON ]
Intreba cineva mai jos, altcineva care n-a citit textul,de ce nu lucrez in presa centrala si sunt doar la Bistriteanul. Pentru ca Bistriteanul e proiectul meu, iar in presa centrala am lucrat si nu imi mai doresc veci. Suntem neimportanti pt. "centru", cat timp nu avem morti si raniti - cam asta e ideea. Ce ma socheaza la voi e superficialitatea, rautatea si inversunarea. Imi place dialogul, dar civilizat, cu argumente. Mi-ar placea sa vad cum ati discuta daca ati avea curajul sa va semnati.
Bine spus!
  (21/09/2011 16:33:52)
[ mihai pop ]
Va felicit pentru acest articol extrem de bine punctat si extrem de real. Daca nu esti angajator nu poti vedea ceea ce ati scris dvs aici, asa ca nu merita sa puneti la suflet comentariile acre si fara logica. Stimate dl. Raul eu unul chiar am cautat cu mare interes articolele scrise de dvs si supriza: nu am gasit nici unul. De ce nu semnati cu intregul dvs nume pentru a reusi si noi, muritorii de rand sa vedem opera dvs. Va multumesc si astept numele intreg.
RE: Viviana, tanar si altii
  (21/09/2011 16:30:13)
[ Claudia ANDRON ]
Toti aveti ceva in comun. Nu ati citit textul meu. Daca l-ati citit inseamna ca nu l-ati inteles. Nu am spus ca e numai vina tinerilor si nu i-am facut in toate felurile. Undeva in text am si zis de ce. Daca e criza si sunt locuri de munca disponibile de ce nu se ocupa imediat? Ar trebui, daca e batalie mare, sa nu fie niciunul. Vineri ma prezint la bursa cu 2 posturi de reporter la Bistriteanul. O sa ma conving daca sunt tineri dornici sa munceasca si vorbim dupa.
...
  (21/09/2011 16:17:06)
[ VIVIANA ]
uite ca m-am enervat si m-am apucat de cercetat!( asa cum in mod normal trebuia sa faceti dvs, stimata autoarea a acestui editorial) in conditiile in acre sunt 900 de absolventi, si 100 de locuri de munca disponibile, cu diferenta de 800, ce facem?sau e cantitate neglijabila??si asta in cazul in care ne limitam doar la absolventi....
alo!!!
  (21/09/2011 16:00:20)
[ ... ]
"deocadata in romania nu e criza!"spuse stimata analista si pe loc ne-a linistit! evident, nu o sa accept un post/job/loc de munca, doar de dragul de a ma trezi dimineata, daca banii nu sunt pe masura si asta pt ca, stimabila doamna : am nevoie de haine, apa, mancare, si transport, ca sa pot sa muncesc!drept urmare, accept somajul si caut in continuare ceva mai bun!
alinierea preturilor.....
  (21/09/2011 15:44:47)
[ pilgrim ]
in Romania s-a dorit actualizarea preturilor la nivel de UE dar pretul fortei de munca a ramas cu mult in urma asa ca nu va mirati ca nimeni nu se vinde pe bani de nimic,persoanele care au plecat din tara au plecat din cauza salariului de nimic,a pretetiilor absurde ale sefilor si a lipsei de respect pt activitatea depusa,asa ca la momentul de fata aveti preturi aliniate dar nu mai aveti sclavi pe plantatie....
munca
  (21/09/2011 15:29:01)
[ munca ]
d-ra sau d-na claudia andron v-as da eu un subiect de scris chiar si in ziarele centrale despre domeniul gazelor naturale si despre smekeriile cu locurile de munca care s-au facut dar acum chiar nu ma mai intereseaza acest subiect
aaa
  (21/09/2011 15:14:51)
[ RAUL ]
Bravo Bogdan , te felicit . sincer . Dar iti pun o intrebare : crezi ca astazi mai prinde pe cineva RUSINEA ????
bine punctat, prost documentat si prezentat
  (21/09/2011 15:13:16)
[ viviana ]
sunt intrigata maximum de acest articol! in primul rand nici macar nu inteleg cum cineva care se vrea specialist intr-un domeniu greseste in asemenea hal! nu exista situatie in care sa ai voie sa faci publice adrese de e-mail!pentru asta se face inchisoare!apoi,acest limbaj de colt de strada, iar , nu este permis( vorbim despre o jurnalista adevarata, nu?) exprimarea unei pareripersonale si mai apoi generalizarea ei la nivel local?! o tampenie mai mare nici ca am citit zilele astea.
aaa
  (21/09/2011 15:12:46)
[ RAUL ]
Nu a ajuns datorita culori politice , ci culori parului !!! e o mica , mare diferenta !!
frumos
  (21/09/2011 15:11:15)
[ bogdan ]
A trebuit sa spalati cumva imaginea d-nei Doris, dupa atatea comentarii negative. Ne-ati demonstrat inca o data ca va ocupati cu PR-ul domniei sale. RUSINE!
locuri de munca la discretie........................
  (21/09/2011 15:01:39)
[ ioanaalfa.ro ]
Dupa opinia d nei sunt locuri de munca la discretie in orasul nostru.Oare unde traiti?In masinuta,inbirou ,in fata calculatorului ,mai vanati si de pe la alte publicatii cate o stire.Convenabil,vorbiti de tineri de parca ati fi jurnalista la vreun ziar central,totusi daca sunteti asa tare de ce doar la Bistriteanul??????Oare directorii tineri care au fost pusi in functie datorita culorii politice au atatea merite ??Oare d na Doris cum a ajuns acolo???
saraca fata
  (21/09/2011 14:55:57)
[ :)) ]
Oare nu va poate da in judecata pentru ca i-ati facut publica adresa de email? Eu asa as face :)
si documenteaza-te
  (21/09/2011 14:44:51)
[ tanar ]
Chiar de la AJOFM. Vad ca sunteti mana in mana. Poi daca sunt peste 8000 de someri, si 2-3 sute locuri de munca, tu cum poti spune ca doar cine nu doreste nu munceste? Stiamata doamna Andron, inainte de a improsca cu noroi, va rog, documentati-va. Probabil sunteti prinsa in alte activitati si nu observati mocirla in care suntem. Va rog sa explicati cum gasiti dumneavoastra nu 4 ci 2 locuri de munca pentru peste 8000 someri, in ideea ca ei sunt lenesi si nu vor sa munceasca. O zi buna
obraznicie, tupeu, nerusinare
  (21/09/2011 14:35:51)
[ tanar ]
De asta dai dovada, din pacate... Cum poti sa vorbesti asa despre produsul tau??? Tinerii sunt produsul a ce se intampla in tara asta de rahat... Daca sunt prosti, tampiti, incapabili, pretentiosi, nerusinati etc. sunt asa pentru ca asa au fost invatati, si aici nu intra doar parintii, ci si tu, care dupa ce ai facut un lucru prost, mai si spui ca asa este el din nastere, tu n-ai nici o vina. Prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul. Toti romanii care au plecat dincolo sunt nebuni???
........
  (21/09/2011 14:35:26)
[ Ionut ]
cat de usor e sa vorbesti atunci cand nu esti tu in situatia respectiva ...
bine punctat...
  (21/09/2011 12:08:36)
[ calin ]
foarte bun reportajul...sper ca ai reusit sa trezesti la realitate macar cativa parinti care tin copii ce nu vor sa munceasca ca pe tineri nu prea bag mana in foc ca i-ai lamurit cum sta treaba. Si intradevar ai dreptate ca locuri de munca sunt si pentru absolventi de facultati, dar problema este ca se obtin pe competenta profesionala nu pe diploma de absolvire ca pe vremea lui Ceausescu.
continuare..
  (21/09/2011 11:47:43)
[ alexps ]
In ceea ce priveste strainatatea,am cunoscut destui care au plecat inconstienti de acasa fara un ban in buzunar si se hraneau de la tomberoane..insa daca ai ocazia sa prinzi un loc de munca bunicel,te contrazic..Se castiga mult mai bine,esti respectat pentru munca ta(8 ore pe zi cu pauza de pranz si fara nici 1 min in plus),ai si u drepturi nu doar responsabilitati,poti beneficia de un somaj satisfacator si multe alte avantaje..Imi pare rau ca o zic,dar si oamenii sunt altfel..
....
  (21/09/2011 11:32:24)
[ Stefania Oprea ]
Intr-o oarecare masura aveti dreptate. In Romania si mai precis in Bistrita, un oras foarte mic, este destul de greu sa gasesti un singur job, ce sa mai vorbim ca nu poti gasi 2 ca sa ajungi la un salariu decent. Este adevarat ca in strainatate muncesti mult, dar muncesti pentru bani adevarati, iti permiti sa platesti o chirie, cheltuielile si sa mai pui si ceva deoparte si toate astea dintr-un singur job. Daca vrei pensie, poti opta pt una privata, asigurarile sociale la fel le poti plati
ADEVARAT GRAIT-ATI
  (21/09/2011 11:32:09)
[ ovicor ]
Cei-cele ce s-au inscris la Jurnalism visau da ajunga imediat ce obtin diploma de licenta o Andreea Marin sau Mihaela Radulescu, dar de gramatica parca n-au auzit niciodata, iar, daca scriu o fraza de mai mult de doua propozitii, cititorului ii va fi greu sa inteleaga ce-a vrut sa comunice respectivul-respectiva. Plus ca li se pare injositor sa mearga in economia reala, care ofera si ea destule oportunitati pentru cei harnici, seriosi si cu mintea deschisa !
interesant articol
  (21/09/2011 11:31:30)
[ alesps ]
In mare parte iti dau dreptate..pretentii multe si eforturi putine.Am schimbat numeroase locuri de munca in tara,din deferite motive..nu intotdeauna munca este proportionala cu satisfactiile oferite..adica sa astepti 2 ani sa ai o crestere salariala de 50 de lei,nu stiu cat de mult te motiveaza..Ideea este ca poti avea fara probleme 2 joburi si esential este sa tinzi mereu mai sus..Cred ca vinovatii sunt de ambele parti,atat angajatorul cat si cei in cautarea unui loc de munca..
.
  (21/09/2011 10:44:09)
[ Adi ]
Nu stiu cati se vor regasi in ce-ati scris aici, desi multi ar trebui s-o faca. Inclusiv in chestia cu "prosti cu doua diplome si trei masterate".
Posturile de la AJOFM doar pe hartie !
  (21/09/2011 10:03:26)
[ axi ]
In mare parte aveti dreptate . Ce parere aveti de faptul ca unele locuri de munca apar de 4 saptamani la AJOFM si cand suni sa te informezi raspunde o cucoana sifonata ca ai indraznit sa o deranjezi ? ex. Prime Financial Consulting .Nu generalizati ....
.....
  (21/09/2011 09:03:41)
[ eu ]
foarte mare dreptate aveti! am fost la o prietena la absolvirea unei facultati unde decanul ii indemna pe vreo 400 absolventi: sa nu munciti orice, voi sunteti oameni pregattiti, tintiti sus! si toti l-au aplaudat! si noi cautam forta de munca si rar gasim oameni dispusi sa munceasca. mai bine sa incepi mai de jos si sa urci progresiv, orice anteprenor cauta oameni inteligenti si cu anumite calitati pt functiile "importante", desi "importante sunt toate


CAUTARE
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



aparate foto digitale

Certificat Web Certificat Web Director web
Reproducerea totală sau parțială a materialelor este permisă numai cu acordul expres al SC AGENȚIA 215 SRL.
© Copyright 2008 - 2012 Bistrițeanul.ro