FARMACII DE GARDĂ: Joi, 24 mai - DIANA - str. C.R. Vivu nr. 12. Vineri 25 mai - ALEXIA - Str. Greuceanu nr. 7 | RADAR: Municipiul Bistriţa: 6:00 - 14:00, 14:00 - 22:00, 22:00 - 06:00 pe străzile: Calea Moldovei, Drumul de Centură, Strada Libertaţii, Bulevardul Republicii, Unirea, Viişoara | RADAR: Între 6.00 și 14.00, pe DN 17, la Prundu Bârgăului, Josenii Bârgăului, Bistriţa, Şieu-Măgheruş, Beclean, Ciceu-Mihăieşti şi pe DN 17 D între Năsăud, Salva şi Chiuza | RADAR: De la 14.00 la 22.00, pe DN 17, în Tiha Bârgăului, Josenii Bârgăului, Bistriţa, Şieu-Măgheruş, Şintereag, Beclean, Uriu şi pe DN 17 C, între Năsăud şi Salva | Cursul valutar BNR: 1 EURO = 4.4587 RON | 1 USD = 3.5272 RON | 1 GBP = 5.5429 RON | 1 CHF = 3.7133 RON | |

RECOMANDĂRI
Ecologiştii au găsit o asociaţie dispusă să sterilizeze toţi maidanezii din Bistriţa
TEACA: Un tren cu aburi de 65 de ani merge astazi din pasiune
De Paştele cailor. Adică astăzi!
Pe capota maşinii, în haine de epocă, prin oraş...
Căutăm oameni excepţionali să facem împreună lucruri minunate!

  156 vizitatori online

CELE MAI CITITE STIRI
23.05.12 - TRAGEDIE: Codruț Sigartău nu mai este printre noi
18.05.12 - Crainimăt: Motociclist grav rănit după ce a zburat 15 metri peste o maşină
22.05.12 - Luptele electorale într-o nouă fază: bătuta de pe Someş!
24.05.12 - Codruţ Sigartău va fi condus mâine pe ultimul drum
23.05.12 - Strada Gheorghe Şincai: Bătaie cu sânge şi topoare
22.05.12 - POVEŞTILE DE LA ANDREI: Învăţământul primar de la CNAM
24.05.12 - Năsăud: Tânără de 17 ani, accidentată mortal în timp ce traversa regulamentar
20.05.12 - Attila Marosi şi Violeta Griga au pregătit cel mai bun gulaş unguresc
19.05.12 - Accident pe Calea Moldovei
24.05.12 - Pe capota maşinii, în haine de epocă, prin oraş...

REDACȚIA:
Tel: 0731-338215
Fax: 0363-814306
Email: redactia@bistriteanul.ro
Redactor Șef - Raluca Nechiti
PUBLICITATE
publicitate@bistriteanul.ro
Mobil: 0733-052215
JURIDIC
Redacția beneficiază de serviciile Cabinetului de avocatură ARIS CUPȘA, Bistrița, Baba Novac, nr 9, tel 0742-766078, fax 0263-210015


TORA: Spuneti nu eutanasierii!

25/11/2011 16:29:57  
Asociatia TORA Bistrita face un apel catre autoritati, iubitorii de animale si catre cetatenii care vor intr-adevar sa nu mai existe caini pe strazile Bistritei, de a alege singura solutie care si-a demonstrat eficienta in gestionarea problemei cainilor fara stapan si singura solutie umana si civilizata, sterilizarea.

Desi uciderea in masa a cainilor este o metoda ineficienta de a scapa de prezenta acestora in spatiul public, dupa cum demonstreaza studiile si recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii (Ghidul pentru managementul populatiei canine, Geneva 1990), recomandarea Intergrupului pentru Protectia si Bunastarea Animalelor din cadrul Parlamentului European, pozitiile Colegiul Medicilor Veterinari din Romania si Autoritatii Nationale Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, propunerile si expertiza Organizatiilor de protectie a animalelor, argumente logice, etice, iata ca totusi, marti, 22 noiembrie 2011, Romania a adoptat o lege care permite si chiar incurajeaza alegerea acestei metode si perpetuarea problemei.

Studiile au aratat ca in urma aplicarii unei campanii de ucidere, orice teritoriu ramas liber de caini va fi ocupat in scurt timp de catre alti caini, deoarece resursele (hrana, apa, adapost) sunt in continuare disponibile. Mai mult decat atat, conform OMS, reducerea populatiei prin mortalitate este compensata rapid prin cresterea calitatii vietii si a puterii de reproductie a supravietuitorilor.

Astfel, cainii ramasi vor fi mai rezistenti si vor avea mai multi urmasi, pentru ca rata de inmultire creste si depaseste cu mult rata de prindere si omorare. In realitate, studiile academice nici nu sunt necesare atata timp cat dovezile sunt la vederea oricarui locuitor sau vizitator al Romaniei – in ciuda campaniilor de exterminare duse de catre municipalitati, inclusiv Bistrita, in perioada 2001-2008 – populatia canina prospera.

Putem adopta solutii umane, civilizate si eficiente pentru reducerea numarului de catei de pe strazi urmand politica Organizatiei Mondiale a Sanatatii: sterilizarea cateilor, incepand cu femelele si terminand cu masculii. Avem exemplul concret de succes al acestei metode chiar la noi in tara, unde prin aplicarea metodei sterilizare si returnare in Oradea, s-a reusit reducerea numarului de catei comunitari de la 4200 in 2004 la 350 in iunie 2011.

Populatia canina din Bistrita este mult mai redusa, deci putem avea rezultate maxime intr-un termen mai scurt. Asociatia pentru protejarea animalelor TORA propune Primariei Bistrita sa aleaga ca Bistrita sa se desprinda de celelalte orase din Romania pentru care problema cateilor fara stapan nu a fost rezolvata niciodata, si sa aleaga sa faca parte dintre putinele orase din tara in care cateii fara stapan au devenit o raritate, precum Oradea sau Cluj.

Fundatia Romania Animal Rescue este de acord sa faca sterilizari in masa gratuite in Bistrita in anul 2012, in timp ce Asociatia TORA va asigura identificarea animalelor sterilizate, respectiv crotalierea celor fara stapan si microciparea celor cu stapan.

Totodata, Asociatia TORA doreste sa atraga atentia populatiei si indeosebi sustinatorilor eutanasiei asupra faptului ca aceasta metoda deschide usa multor abuzuri si nu exista nici o garantie ca acesti catei sunt intr-adevar eutanasiati si nu omorati in acte de maxima cruzime.

Mediul internet abunda de imagini surprinse in timpul asa-ziselor “eutanasieri”, practicate in majoritatea adaposturilor publice din Romania.

Daca sustineti aceasta metoda asigurati-va macar ca sunteti informati la ce fel de moarte condamnati cainii, suflete care nu au nici o vina ca au ajuns in strada. Romanii au dovedit ani la rand tarilor civilizate, care respecta dreptul la viata si bunastare al fintelor vii, ca nu au compasiune fata de animale. Sa le aratam ca gresesc.

Bistriteni, spuneti nu eutanasierii cainilor !

3076 vizualizari


Pt. Cainele visator !
  (29/11/2011 17:40:37)
[ TRAIAN ]
Stimate domn! vad ca esti mare cunoscator in ale chinologiei,eu asi dori sa ne gasim putin timp liber si sa stam putin fata-nfata cu regulamentele A.Ch.R. pe masa si sa discutam concret si civilizat, ce parere ai ??? Chinologia trebuie sa o cunosti si in acelasi sa o practici. Chinologia nu se invata la scoala pe banca,sau am un catel pe care il iubesc si toata ziua il scot la plimbare.Totusi intra pe WWW.A.CH.R.ro si acolo gasesti tot ce doresti sa sti despre Chinologie .
Asociatia Tora
  (27/11/2011 11:20:05)
[ Munteanu Mihai ]
Dupa limitarea abandonului Asociatia Tora poate rezolva problema cateilor maidanezi din Bistrita fara sa se mai cheltuie banii contribuabililor , ci doar din donatiile iubitorilor de animale sau din granturi, si intr-un timp relativ scurt!
Asociatia Tora
  (27/11/2011 11:10:01)
[ Munteanu Mihai ]
... Vom face o propunere legislativa Primariei di Consiliului local din Bistrita in cel mult 2 saptamani! REPET: ASociatia Tora nu doreste catei pe strada( ei sufera de foame, frig, pot fi loviti de masini sau oameni, otraviti)!Cei care abandoneaza aceste animale trebuie sa plateasca scump!acei oameni creaza situatia in care s-a ajuns! restrul unic de evidenta al animalelor ar limita si reglemata aceasta problema!
Asociatia Tora
  (27/11/2011 11:01:09)
[ Munteanu Mihai ]
Asociatia Tora a luat fiinta in urma cu 2 luni, timp in care am reusit sa salvam si sa dam spre adoptie 37 de caini... asta inseamna aproximativ 5-7% din totalul estimat de caini fara stapan din Bistrita!In urma semnarii celor 2 contracte de colaborare cu asociatiile din italia si germania, noi estimam ca numarul de catei dati spre adoptie va creste la aprox 100 pe luna! Asta inseamna ca ORASUL Bistrita va fi fara catei maidanezi in cam 6 luni! Bineinteles cu conditia sa nu se mai abandoneze!...
eu as face restaurant cinezesc
  (27/11/2011 01:09:59)
[ bobo ]
as deschide restaurant chinezesc si as face diferite mancarui cu cainii aia vagabonzi si asa am scapa si de caini si as face si ceva banii de pe aia care ar veni la mine la restaurant ca doar unde sunt chinezii cu restaurante nu vezi nici ciini nici pisici pe strazi deci ganditiva si faceti o propuneree
Rase neomologate:
  (26/11/2011 23:30:23)
[ Cainele Visator ]
Nu stiu cat de bine va pricepeti la caini, dar Regulamentul expozitiilor canine vorbeste explicit despre rase de caini neomologate (cap. I, art.8).
Cainele visator!!!
  (26/11/2011 21:43:01)
[ TRAIAN ]
Rase de caini neomologate nu sunt, eventual rase in curs de omologare, pentru care sunt facute documentatiile si trimise la F.C.I.Si pentru acest motiv am spus si voi insista pe langa ad. locale pentru castrarea tuturor cainilor care nu poseda acte de origine numai asa putem rezolva problema cainilor fara stapan, deoarece nu o sa se mai inmulteasca.Si atunci fiecare propritar de caini vor fi mai respnsabili. Sa auzim de bine !!!
Pt.Ciinele visator !
  (26/11/2011 21:24:12)
[ TRAIAN ]
Stimate DOMN ! Eu am umblat in multe tari in europa si tari arabe si pe pe vremea raposatului si dupa 89, dar ce se vede la noi nu mai vezi nicaierea.La noi toata lumea tine tot felul de sarle,si searale da drumul prin oras sau in sat sa-si caute de mancare .Nu este corect, aceeasi mancare si grija trebuie si pentru cainii care nu sunt de rasa,si atuncea nu este mai corect sa tii pe langa casa un caine de rasa daca totusi iti sunt dragi ??? Cu respect un iubitor de CAINI !
com
  (26/11/2011 20:41:41)
[ ham ]
oare sint mai importanti cainii maidanezi decit viata noastra, pentru un caine se cheltuie mai multi bani pe zi decat pt. un copil. Ar face bine sai duca in casa, daca tot tin cu dinti de (saracii caini) si de fapt ei sunt doar cu gura ca ei tot nu fac nimic.
Pentru
  (26/11/2011 20:20:17)
[ rica ]
Sunt pentru eutanasiere!Nu am nimic impotriva animalelor dar cand merg pe strada si iasa vre-o 3 sau 4 dulai latrand dupa mine ma cam tremura. M-am saturat. Cei care sunt contra sau mai stiu eu ce, ia hai luatii voi acasa daca asa de mult ii iubiti....dar nu le dati iarasi drumul pe strada!
nu merge, domnule Traian, nu merge!
  (26/11/2011 17:48:19)
[ Cainele Visator ]
Cum adica, daca eu am in curte un caine metis trebuie sa-l castrez, ca in zece ani sa nu pot cumpara un caine decat de la crescatorii de rasa recunoscuta...ca dvs? Hai sa fim seriosi. Exista rase de caini neomologate, ce facem cu cainii aceia? Ii castram? Ii eutanasiem? Va atrag atentia ca subiectul discutiei e eutanasierea cainilor vagabonzi care ne fac franjuri gleznele, nu dezideratele dvs. de crescator de caini de rasa.
pr.cainilor fara stapan.
  (26/11/2011 14:50:30)
[ TRAIAN ]
Iar cei care raman sa fie eutanasiati, dar in acelasi timp trebuie inregistrati toti caini din fiecare curte si care nu prezinta acte doveditoare cu pedigry si microcip ca sunt caini de rasasi inccris in as.chinologica ,sa fie oligati propritari pe cheltuiala lor sa-i castreze.si asa vom scapa pe viitor de problema cainilor fara stapan. Asta este parerea mea personala.
Rez.problema CAINILOR.
  (26/11/2011 14:38:10)
[ TRAIAN ]
De-la inceput vreau sa va spun ca sunt unul din cei mai vechi crescatori de caini de rasa din judet si tot odata vicepresedinte chinotehnic As.Ch.Bistrita.Eu unul nu sunt de acord cu eutanasierea, cu o singura conditie :toti primari din fiecare localitate din tara sa hotarasca soarta acestor animale.Eu sunt de parere ca toti caini sa fie prinsisi sa fie tinuti maxim o luna si in acest timp care sunt adoptati sa fie castrati si mictocipati si asa sa fie predati cu acte de primire +continuare
PRO
  (26/11/2011 14:13:47)
[ alina ]
DA - Da - Da .
iubitori de animale?
  (26/11/2011 14:03:02)
[ marin ]
Cu toata stima pt. "iubitorii de animale" si "tot felul de fundatii", dar ce au facut pana cand s-a dat legea? De ce sunt atatia caini? De ce abia acuma gasesc solutii? Cred ca e prea tarziu....
Pro Sterilizare!!!!!
  (26/11/2011 11:00:13)
[ Gusty ]
Ma ION,da ce ti-o nimerit numele,ca o manusa.Ce bani ai dat tu si cui pentru intretinerea animalelor, sterilizare sau eutanasiere, pentru hrana sau crearea unui adapost?Ce treaba ai tu cu batraneii care se plimba in parc, ei au muncit la vremea lor.Glanetasule nu ai alta treaba decat sa comentezi aiurea? Vezi ca furi semnal si ai grija cand si unde semnalizezi.
rezolvare !!!
  (26/11/2011 10:26:11)
[ Madmax ]
Nu ma intereseaza prin ce metoda vor disparea de pe strazi! Esti de acord si dumneata ca nu au ce cauta acolo nici nesterilizati,nici sterilizati!Rezolvati problema!!!
Prostimea
  (26/11/2011 10:21:27)
[ Robert ]
Iata ce se intampla cand prostimea isi da drumul la gura. Cercetari efectuate de institutii prestigioase in tarile cu suprapopulatie de caini care au recurs la eutanasiere si recomandarile specialistilor in domeniu sunt fix 0, important e ca cei mai abrutizati oameni sa-si verse toate frustrarile pe animale. Prosti, da' multi. Ma lasa fara cuvinte halul de decadere morala in care suntem ca oameni.
asociatia tora
  (26/11/2011 10:18:43)
[ Mihai Munteanu ]
... urmeaza incheierea a altor 2 accorduri de data asta cu ong-uri din Italia si Germania care vor duce periodic cateii adoptati in tara lor! deci majoritatea adoptiilor , ca si pana acum , vor fi facute in strainatate! Ce va prezint este o Solutie civilizata, care se practica in tarile occidentale si pentru care nu se mai risipesc banii publici! Sa vedem cum ne vor sustine autoritatile in obtinerea autorizatiilor( depinde de lacomia lor)
ASociatia tora
  (26/11/2011 10:12:26)
[ Mihai Munteanu ]
@MadMax Tocmai de aia dorim infiintarea acelui registru de identificare, iar orice iubitor care va adopta un catel mircocipat ,o va face cu un contract de adoptie si va fi introdus in acel regsitru unic! cine isi abandoneaza catelul adoptat va fi tras la raspundere si daca acel catel musca sau nu! abandonul este reglementat de lege si este considerat act de cruzime!Avem un accord deja cu un ONG din Statele Unite care ne va ajuta finaciar si fizic cu sterilizarile...
Re.Alina
  (26/11/2011 09:55:52)
[ Madmax ]
Alina draga,poate ca numarul celor muscati de caini vagabonzi e H2O de ploaie,pt.ca a fost un an secetos,dar totusi este un numar.Iar daca copilul tau ar fi muscat de un asemenea caine,nu cred ca ai fi de parerea "saracutul caine"!Sau daca te-ai intoarce acasa rupta de oboseala si n-ai dormi toata noaptea din cauza urletului cainilor,care sunt in perioada de imperechere!Ce zici?In legatura cu civilizatia,cata vreme sunt caini pe strada...NO COMMENT!!!
vorbeeee.....
  (26/11/2011 09:43:59)
[ Madmax ]
Domnule M.Munteanu,te intreb urmatorul lucru:o sa faceti adaposturi pt.caini,ii adunati,ii sterilizati,si ii dati spre adoptie.Vine asa zisul iubitor de animale,il"adopta",si ii da drumul printre blocuri.El acolo isi va marca teritoriul,pe care-l va apara cu orice pret,si iaca asa devin unii oameni pacienti care trebuiesc tratati.Iar tratamentul este piperat.Cum poti garanta dumneata ca acel caine nu mai ajunge pe strazi?Vreau garantii,nu vorbe,ca de 20 de ani m-am saturat!
da
  (26/11/2011 09:01:41)
[ emi ]
Un DA mare eutanasierii. M-am saturat de vorba. Deci, d-le primar, din comenturile de mai jos cred ca rezultatul sondajului e relevant. Va rog sa faceti ce trebuie si sa nu mai avem inca vreo zece ani caini pe strada.
parere
  (26/11/2011 08:58:00)
[ alin ]
mai chiar ca suntem o tara de prosti....,nu e de ajuns ca se fura din toate domeniile statului?cineva o sa mai unfle bani si cu caini astia,lasatii sa i curete de pe strazi,iubitorii de animale nu au de cat sa isi creasca acasa animalul preferat si sa aibe grija de el,ca daca stau bine si ma gandesc multi dintre caini de pe strada ajung acolo din cauza acestor iubitori de animale care nu sunt in stare sa creasca un animal pe care sa il tina pana la sfarsitul zilelor si il abandoneaza pe strada
nu nu nu !!!
  (26/11/2011 06:53:22)
[ anananan ]
doar cei care sunt iubitori de animeale cunosc sentimentu..caini vagabonti sunt precum copii si batrani si alti care umbla pe stari dupa ceva de mancare sa-u in cautarea unui loc unde sa doarma....imaginativa ce s-ar intampla daca adunam si oameni astia de pe strazi???
spuneti nu !!!!
  (26/11/2011 06:45:45)
[ ananana ]
nu lasati sa eutanasieze caini,sa-i adune intrun sapatiu special amenajat sa fie dati spre adoptie..,IUBITI SI CAINI VAGABONTI...
de dat cu parerea ne pricepem - 2
  (26/11/2011 01:15:02)
[ colt alb ]
la ala care a adoptat un caine sa i se ia datele de identificare: buletin, adresa. cainele poate sa aiba cip de identificare. daca acel caine este gasit dupa aia pe strazi, abandonat, nu are decat omul care l-a adoptat sa plateasca o amenda de sa o tina minte ca pe muma-sa, daca tot s-a laudat ca e omenos. simplu si la obiect, nu? ca in tarile CIVILIZATE!
de dat cu parerea ne pricepem
  (26/11/2011 01:10:34)
[ colt alb ]
dar e foarte simplu. adunati-i pe toti de pe strazi, si bagati-i intr-un spatiu amenajat. dupa aia dati un anunt pe toate caile media timp de o saptamana: cine vrea sa adopte un caine comunitar sa vina la adresa cutare. dupa 30 de zile calendaristice de la data anuntului, care a vrut neaparat sa adopte un caine, a facut-o deja. restul, nu au decat sa fie eutanasiati ca tot nu i-a vrut nimeni. sunt satul de atata vorbaraie fara rost. asa suntem noi romanii. numai gura e de noi. mereu in 2 tabere.
NU EUTANASIERII!
  (25/11/2011 23:51:57)
[ GABI ]
STERILIZAREA ESTE O SOLUTIE!!! de ce nu lasati oamenii care iubesc animalele sa faca ceva pentru ele? sustin ASOCIATIA TORA!
asociatia tora
  (25/11/2011 23:40:27)
[ Mihai Munteanu ]
... Eutanasia nu este solutia !!! rata abandonului este prea mare! Asociatia Tora doreste infiintarea unui registru unic al crescatorilor de catei, in care fiecare sa fie inregistrat pentru a se preveni abandonul, precum si sterilizarea obligatorie a tuturor cateilor cu sau fara stapan, pentru a limita inmultirea! sterilizare se va face atat la animalele cu stapan cat si la animalele fara stapan gratuit( pe banii obtinuti din donatii )...
asociatia tora
  (25/11/2011 23:34:42)
[ Mihai Munteanu ]
asociatia Tora are in derulare un proiect de constructie a unui adapost particular care sa gestioneze cainii fara stapan din bistrita! banii pentru acest adapost nu vin de la bugetul de stat ci din donatii sau granturi! cu alte cuvinte dorim sa nu se mai risipeasca banul public pentru gestionarea maidanezilor! de asemenea asociatia tora NU DORESTE CAINI IN STRADA! constientizam pericolul pe care acestia il reprezinta dar ne preocupa si soarta acestor animale!...
Hau ......
  (25/11/2011 23:31:00)
[ Alina ]
Daca esti muscat de un caine poate ar trebui sa intrebi mai intai autoritatile de ce sunt atat de multi pe strazi atata timp cat s_au alocat si se aloca sume substantiale pentru gestionarea lor!Nu se vrea rezolvarea problemei deoarece i se mai spune si"Afacerea Maidanezul".Daca se vroia rezolvarea problemei,demult aceasta nu ar mai fi impartit populatia in 2 tabere.Am fost muscata de pisica proprie iar cei de la spital au trecut caine vagabond..cifra celor muscati de maidanezi e H20 de ploaie!!
hau
  (25/11/2011 23:22:52)
[ luci ]
DA eutanasierii cainilor vagabonzi.asociatia TORA sa ii ingrijeasca la ea acasa.Pe mine era sa ma muste O HAITA DE CAINI langa CASA ALBA cand mergeam la serviciu .Venea cineva de la asociatia TORA sa se intereseze de mine, cum se intereseaza de caini?
Pentru MARA ...cea care crede ce se zice la TV,la fel ca si altii care au lasat comenturi aici!
  (25/11/2011 23:14:30)
[ Alina ]
Ong_urile se sustin din donatii si din buzunarele proprii ale celor care fac voluntariat.Ceea ce incerci tu sa spui sunt de fapt "granturi" care se primesc pe baza unui proiect si sunt conditionate!Si nu sunt banii tai sau ai cetatenilor Bistriteni.Bani prin maneci baga cei care ar trebui sa faca treaba asta si nu au facut_o...NU cei din ONG care fac treaba asta voluntar,din timpul lor liber si cu resurse proprii!Iar despre civilizatia la romani:46%din populatie este semianalfabeta ...nocoment!
solutii
  (25/11/2011 22:26:11)
[ radu mares ]
1.Daca vor fi sterilizati,li se taie si coltii?!Ca atare ,eutanasierea sau adoptarea de marii iubitori de caini e o solutie;2.Ne-am saturat de lorzii si cucoanele ce_si plimba protejatii,langa care asista cu stoicism pana isi implinesc procesul fiziologic si pleaca lasandu-ne noua mirosul si mizeria!Am asistat in Spania la un astfel de moment si am ramas uimit sa vad cum posesoarea cainelui si-a scos manusile din geanta si a luat excrementele animalului si le-a pus in tomberon!NOI...!?
NU!
  (25/11/2011 22:08:37)
[ Titi ]
NU EUTANASIERII! DA STERILIZARII SI ADOPTIILOR. PENTRU ASTA AR TREBUI SA SE IMPLICE MEDICIi VETERINARI CARE NU SPUN NIMIC. CASTIGA ORICUM, DE CE SA ISI BATA CAPUL? DOAR CA EUTANASIEREA E MAI SIMPLA PENTRU EI DECAT SETRILIZAREA. BRAVO TORA!!!! Eutanasiere doar pentru cainii bolnavi care nu au nici o sansa de socializare. ca sa stii care sunt trebuie sa vrei sa afli. Pentru cine intreaba , eu am adoptat un animal vagabond si nu imi pare rau.Nu costa nicidecum 500lei/luna cum zice Primaria
DA
  (25/11/2011 22:06:42)
[ C|p ]
ideea e urmatoarea...cui ii trebuie caini si alte animale nu are decat sa isi tina el acasa cate vrea ,nu sa tot faca scandal pt niste caini care musca oameni si copii nevinovati.Daca le trebuie lor nu au de gand sa si-i duca acasa ...DA pt eutanasiere...asa nu se mai poate
Abrutizare
  (25/11/2011 21:59:57)
[ Miranda ]
Cainii vagabonzi s-au inmultit peste masura pentru ca autoritatile nu au facut niciodata ce trebuie.Au mintit si mint in continuare. Tora are dreptate si le urez succes. Prejudecatile din aceste comentarii arata cata brutalitate a crescut in oameni.Ucisul e cea mai usoara cale dar si cea mai ineficienta si abrutizanta, dar vai, cat de multora le place!Tora a adus argumente, au mai zis si altii dar de facut nu s-a facut mai nimic. Nimic pentru adoptia cainilor. Adapostul e de fapt exterminare.
ham
  (25/11/2011 21:59:20)
[ caine ]
nu muscaturilor...da eutanasierii....vreti voi sterilizare si alte alea ca sa bagati ceva bani prin maneci....ca la anu faceti la fel.daca ii eutanasiati nu mai mere si data viitoare...se infunda treaba si nu iese de un porc de craciun
Spune-ti DA
  (25/11/2011 21:54:06)
[ csc ]
Da eutanasierii....
!!!
  (25/11/2011 21:32:28)
[ unu ]
dai la dreq bagatii pe foc la ce sa i deparazitati si mai nush ce...si iar sa le dati drumu pe strada sasa`s destui in cateva luni or sa fie la loc....az maine` om ajunge ca in Bucuresti...
Romania,inca te iubesc!!!
  (25/11/2011 21:17:59)
[ Madmax ]
Scuze,am vrut sa scriu "garantati-mi mie".In alta ordine de idei,aceste asociatii pun cainii vagabonzi pe primul loc,uitand de oameni.De ce sa fim noi slugile cainilor,de ce sa lucram pt.ei,de ce sa dam bani pt.intretinerea lor ?Eu personal nu sunt dispus la asa ceva.Mai bine reparam drumuri,spatii de joaca,construim crese si gradinite pt.COPIII nostri,nu aruncam bani in vant!!! Sa nu mai vorbim de impresia creata strainilor,cand dau nas in nas cu haitele de caini.E o priveliste -made in Romania
..
  (25/11/2011 21:01:41)
[ adi ]
si nu cred ca avem asa multi caini incat sa nu fie buna metoda eutanasierii..ce caini sa le ia locu daca ii eutanasiem e toti?
bun..
  (25/11/2011 20:56:21)
[ adi ]
faceti ce vreti cu ei numa sa nu mai fie pe strada:))si daca nu sunteti in stare sa-i tineti eutanasiati-i...vrajeala cu activistii astia..mor oamenii de foame si tinem cainii comunitari la ingrasat..
civilizatie
  (25/11/2011 20:47:23)
[ mara ]
Aceasta tema a fost creata de aceste ONG-uri cu multe "labute", astfel au si ele un os de ros. Daca nu ar fi caini vagabonzi aceste fundatii nu ar avea obiect de activitate. In ce priveste fondurile sunt si de la stst direct sau indirect. Asa ca Alina nu da sfaturi nimanui ca mai stim si noi.Unde ai mai vazut sa convietuiasca cainii cu oamenii pe strada, daca cunosti o tara eu imi cer scuze. Nu vei gasi, asa ca singura solutie sete eutanasierea. Nu este dureroasa.
sfarsit
  (25/11/2011 20:17:37)
[ ion al glanetasului ]
Si ar mai fi o problema. Chiar mare. Sunt pline trotuarele, spatiul verde (putinul spatiu verde care mai exista) de "rahati" de caine. Pentru ca "iubitorii" de animale care-si plimba cainii prin oras, nu respecta o hotarare a consiliului local care-i obliga sa adune "opera" necuvantatorului, si s-o arunce la tomberon. Nu pot sa inteleg un adult care pierde timpul plimband un caine (zilnic), cand sunt atatea lucruri de facut ca sa scoatem tara din criza. E o gluma, dar oricum nu-l inteleg.
continuare
  (25/11/2011 20:06:36)
[ ion al glanetasului ]
Eutanasierea este o metoda chiar eleganta si nedureroasa. Va ganditi cum mor miei sau porcii (cu cutitul la beregata)? Deci caini sunt chiar favorizati. Aceste asociatii daca chiar vor sa faca ceva util pentru comumanitate, sa ajute un copil orfan, un copil abandonat sau un batran bolnav, (din pacate sunt destui) oricum un om nu un animal. Puneti omul pe primul loc, nu animalul. Nu animalul fara stapan. Legea ar fi trebuit sa oblige la eutanasiere. Ca sa nu mai cheltuim banii si cu sondaje.
pentru eutanasiere
  (25/11/2011 19:47:28)
[ ion al glanetasului ]
Aceste asociatii au ceva impotriva sacrificarii mieilor, porcilor, viteilor (si lista poate continua)? In unele zone porcul este animal de companie. Si el nu e asa periculos ca un caine. Oameni muscati de porc nu am vazut. Nu sunt de acord ca din banii mei sa se cheltuie pentru "salvarea" cainilor. De asemenea daca asociatiile respective vor sa aiba grija de caini, nu am nimic impotriva, sa faca ele adaposturi, sa-i ingrijeasca, dar sa nu-i lase liberi prin oras.
Romania,te iubesc!!!
  (25/11/2011 19:40:19)
[ Madmax ]
Garantati-mie,voi cei de la TORA ("mari iubitori de animale"-niste fatarnici)ca un caine vagabond sterilizat nu va mai musca!Daca e asa cum ziceti voi,ar trebui sa vedem caini fara stapan si in tarile europene,ceea ce nu se poate spune.Nici macar in Ungaria,care este inca foarte departe de Europa,nu vezi nici un caine vagabond.V-ati intrebat de ce oare? Daca nu doriti eutanasierea,luati-i la voi,sterilizati-i,hraniti-i,pupati-i,dar nu le dati drumul iar pe strazi.De ce nu faceti asta?
e vremea sa se faca ordine in tara
  (25/11/2011 19:27:51)
[ lica ]
nu zic ca as avea ceva cu cainii,dar sunt peste tot vi se inpare normal ca in o tara civilizata ca a noastra sa fuga straini de noi din cauza cainilor bagabonzi?care continua sa faca victime tot timpul....?io zic ca cei care i iubesc cu adevarat nu au de cat sa i tina la iei acasa nu sa tot faca comentarii inutile.
pentru RUSU
  (25/11/2011 18:49:04)
[ ALINA ]
...da,m-am saturat sa vad animale suferind din cauza noastra,la fel si oameni..ii eutanasiem si pe ei?Si din vina cui sufera?STI ce inseamna "eutanasiere" in adapsoturi???Chinuri groaznice,infometare,batai...si asta in prezenta celor care "cica' sunt platiti din banii nostri sa se ocupe UMAN de ei!Cotizam la intretinerea violatorilor,pedofililor,criminalilor in inchisori_si NU avem nimic impotriva...ce natie de oameni batutri in cap suntem?Va deranjeaza cainii?Sunteti glumeti,zau!
Iubitor de animale !
  (25/11/2011 18:45:37)
[ costan ]
Am in curte 2 caini,pe care ii ingrijesc,le dau de mancare,le-am amenajat un adapost,pe femela,am sterilizat-o,le-am facut si 2 hainute pentru protectie impotriva gerului,ii vaccinez la termen.Nu pot fi deacord cu acesti plangaciosi,care in afara datului din clanta nu fac nimic.Masura eutanasierii cainilor,este singura viabila,in rest sunt povesti.Astfel scapa orasul de mizerii si de bolile colportate de caini,de teroarea indusa copiilor si nu numai,iar ei scapa de suferinta indurata zi de zi.
PENTRU CEI CARE LASA DOAR COMENT_URI!!!
  (25/11/2011 18:39:01)
[ alina ]
Deocamdata cei din ONG_TORA au facut si fac sterilizari,tratamente,adoptii!VOI CE ATI FACUT! Va plangeti doar!Intrebati autoritatile ce fac cu banii vostri!Va plangeti,nu aveti habar cum arata un adapost platit de voi,contribuabilii,cum sunt tartate animalele acolo si unde ajung mai exact banii aceia!Lasa_ti comenturile astea acide,nu sunteti cu nimic mai buni.Banii DIN CARE ONG_RILE FAC TREABA SUNT DIN BUZUNARE PROPRII SAU DONATII!!.AUTORITATILE ce fac cu banii vostrii?STITI? ...ma indoiesc :D
NU ,EUTANASIERII !
  (25/11/2011 18:37:30)
[ Viorica ]
Imi ofer disponibilitatea de a ajuta Asociatia TORA .Rog sa fiu contactata de cei care se ocupa de ocrotirea cainilor
Pt TORA
  (25/11/2011 18:37:17)
[ cetitor ]
Daca imi demonstrati ca sterilizarea este mai eficienta decat eutanasierea, atunci voi vota impotriva eutanasierii. Vreau argumente solide, nu gargara.
un DA mare pt eutanasiere
  (25/11/2011 18:26:33)
[ doina ]
Cine nu este de acord cu eutanasierea sa ii ia acasa la el si sa ii ingrijeasca. Trebuie sa fie eutanasiati, sunt o multime care gonesc pe strazile orasului in haite de cate 7-8, care te pot ataca cand nu-ti dai seama. Chiar azi am avut neplacuta surpriza sa vad in parcul de la metopolis cca 10 caine care se mancau intre ei, mi-a si fost frica sa mai trec prin parc, plus de asta in seara asta cand m-am rentors acasa de la serviciu Str. Panait Cerna alta haita 5-4 care musuanu printre oameni.
Tora
  (25/11/2011 18:08:37)
[ Bubico ]
oamenii astia de la Tora ar trebui internati la Balaceanca,de ce nu isi duc fiecare cate 100-200 de caini acasa
Asociatia..face ceva?
  (25/11/2011 18:06:02)
[ Mihaela ]
Am inteles ca pledati pentru varianta sterilizarii acestor animale...Buuun! Daca un caine dupa ce e sterilizat musca un copil raspunde cineva? Raspunde Asociatia de asa ceva? Eu pot garanta ca un caine eutanasiat nu mai musca! Cel putin nu in lumea asta! Dixit!
da..eutanasiere
  (25/11/2011 17:41:21)
[ marius ]
ce se intampla peste cativa ani daca nu ia nimeni masuri?o sa atace haitele flamande ...eu sunt de parere ca toti caini fara stapan ar trebui eutanasiati ca oricum nimeni nu ai ajuta si nici nu ai ingrijeste...
Compasiune fata de animale?
  (25/11/2011 17:32:39)
[ Cainele visator ]
Dar de masacrarea porcilor de Craciun de ce nu spuneti nimic, TORA-istilor? Sau sufletul de porc e mai putin decat sufletul de caine?
haita de caini
  (25/11/2011 17:27:26)
[ dulaul ]
am vazut prin oras de multe ori caini care erau o amenintare pentru oameni , am vazut si politisti locali dar si politisti comunitari care se plimba prin oras si se fac ca nu vad cainii si care nu au luat masuri sa cheme hingherii sa prinda cainii fara stapan, oricand pot sa muste si sa desfigureze pe cineva...suntem o natie foarte nepasatoare si foarte lasatoare ....noapte buna romania
Eutanasiere
  (25/11/2011 17:23:18)
[ Coco ]
Tora si asociatiile care "protejeaza" cainii sa dea o fuga sa vada ce e langa fostul abator, langa terenul de fotbal de pe Simpozionului , 20 de caini poate si mai bine , cativa cu placute galbene in urechi. Credeti ca dupa sterilizare nu mai musca, sau nu mai fac mizerie pe langa containerele de(...)? Treceti la fapte ca ne-am saturat de cat ii protejati. Luati atitudine, concesionati un teren si strangeti de la iubitorii de animale bani de vaccinuri si mancare. Lasati scrisul,faptele lipsesc.
ham.ham
  (25/11/2011 16:42:32)
[ Cici ]
De acord(chiar daca nu stiu cum se va realiza,,sterilizarea in masa"). A, mai e ceva:dupa sterilizare, sa-i pastreze in adaposturi, dar cu costuri mai mici, la care sa participe cu fonduri si asazisele ,,fundatii de protectie a animalelor"...si totul va fi bine!
Spuneti DA eutanasierii!
  (25/11/2011 16:41:20)
[ rusu ]
Spuneti DA eutanasierii! asta daca aveti suflet si va-ti saturat sa vedeti caini, pisici suferind.


CAUTARE
Publicitate



aparate foto digitale

Certificat Web Certificat Web Director web
Reproducerea totală sau parțială a materialelor este permisă numai cu acordul expres al SC AGENȚIA 215 SRL.
© Copyright 2008 - 2012 Bistrițeanul.ro