0.6 C
Bistrița
joi, decembrie 1, 2022

Ploile, de vină pentru alunecările de pe Dealul Budacului. Va fi stabilizat cu coloane de beton

Drumul ce leagă Bistrița de Budac, DJ 173 C, s-a surpat la scurt timp după ce lucrările au fost finalizate. În urma expertizei tehnice s-a stabilit că ploile sunt de vină. Așa că se va face stabilizarea dealului cu coloane de beton.

 

Lucrările la DJ 173 C, drumul ce leagă Bistrița de Budacu de Jos, au început în 24 februarie 2020, anunțându-se CINCI luni de lucrări intense.

CADOU de Dragobete: Se închide drumul Bistrița – Budacu de Jos!

Doar că la scurt timp de la începerea lucrărilor, dealul a luat-o la vale.

 

S-a surpat drumul spre Budac! Nu se mai poate trece, e blocat!

Astfel, fiind nevoie de intervenții și lucrări suplimentare, perioadas de finalizxare a proiectului a fost prelungită. Totuși, în luna septembrie 2020 s-a făcut recepția lucrărilor.

La un jumătate de an de la acest moment, dealul a luat-o iarăși la vale. DJ 173 C a început să se rupă.

Drumul care leagă Bistrița de Budacul de Jos se RUPE la nici jumătate de an de la inaugurare. Ce spune Radu Moldovan:

Astfel, lucrările fiind finalizate, a fost nevoie de o expertiză tehnică pentru a vedea CAUZA.

Pentru Dealul Budacului era nevoie de o expertiză geotehnică. Să spună expertul dacă este o calamitate naturală, e vina constructorului sau a proiectantului. Doar un expert poate spune: acel drum s-a deplasat pentru că proiectul n-a fost făcut bine sau constructorul n-a respectat proiectul. O expertiză ne spune care este cauza și de acolo se iau deciziile” a explicat președintele CJ BN, Radu Moldovan, în cadrul emisiunii Bistrițeanul LIVE.

Expertiza a arătat că de vină sunt ploile, deci o cauză naturală. Așa că se va consolida dealul cu coloane de beton.

În contextul situației de pe DJ 173C Bistrița – Budacu de Jos, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a solicitat efectuarea unei expertize geotehnice care să stabilească cu exactitate cauzele instabilității terenului. Aceasta a fost finalizată, iar rezultatul evidențiază necesitatea execuției unor consolidări cu coloane forate pentru stabilizarea versantului. Așadar, următorul pas este elaborarea proiectului tehnic, urmat de lucrările propriu-zise” a explicat, pentru Bistrițeanul.ro, purtătorul de cuvânt al CJ BN, Mihaela Ivan.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

3 COMENTARII

  1. Bineînțeles, e normal in România pentru orice natura e de vină! Asfaltul se crapă de la ploi, copacii cad de la ploi și vânt dar alții nu se plantează, oasele ne dor de la vreme, și asa mai departe exemple sunt multe.
    Bine ca suntem o țară Europeană cu standarde de sătuc!
    Bătrânii care au muncit o viață întreagă au pensii de câte 1000 de lei nici după 30 de ani munciți.
    Rușine sa ne fie!
    E țara noastră dragă și frumoasă și ne batem joc de ea!
    Și de poporul care susține acest oraș!
    Avem și noi obligații dar și drepturi avem!

  2. Ploi au fost dintotdeauna, nu e nici prima si nici ultima. Daca ar fi fost facut un studiu geotehnic temeinic, nu din burta, s-ar fi cunoscut natura terenului, planul de alunecare si nu in ultimul rand nivelul panzei freatice, care da si gradientul hidraulic, rzultand si impingerea pe care o da. Cu aceste date proiectantul trebuie sa dea solutia care se impune si se rezolva problema. dar…exista intotdeauna un dar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Bistriteanul TV

Sponsorizate

BETAK angajează agent vânzări și gestionar, Cibela are nevoie de personal pentru curățenie

Se fac angajări la Cibela, Betak și Italtextil Sărata, care are nevoie de secretar administrativ, dar...

Dă personalitate casei tale, cu perdelele ArYaS. Cel mai nou showroom din oraș asigură inclusiv măsurătorile și montarea

Dacă ochii sunt oglinda sufletului, cu siguranță ferestrele sunt oglinda casei. Un motiv în plus ca...

MATEROM Automotive Bistrița: Treci prin iarnă fără griji!

Venirea iernii este o certitudine, așa că asigură-te că autoturismul tău este pregătit. Verifică-i frânele, farurile...