0.1 C
Bistrița
sâmbătă, decembrie 20, 2025

Protecția Consumatorului BN a amendat, cu 100.000 de lei, două restaurante și un hotel din Bistrița

O acțiune amplă a Protecției Consumatorului a vizat controale în cadrul unităților tip restaurant și de cazare turistică. La Bistrița s-au aplicat amenzi totale de 100.000 de lei în cazul a două restaurante și a unui hotel.

Protecția Consumatorului a demarat o acțiune de verificare a restaurantelor și unităților de cazare. În municipiu au fost controlate trei astfel de unități.

În urma controalelor s-au aplicat amenzi de 100.000 de lei și li s-a pus în vedere remedierea neregulilor constatate.

OPC BN a desfășurat o serie de acțiuni de control privind respectarea prevederilor legale in domeniu, la unitățile de restaurație colectivăși de cazare turistică.

Verificările s-au derulat la următorii operatori economici, din municipiul Bistrița:

  • Metropolis Grup SRL (Hotel Metropolis)
  • Pub Corso Cafe 1923 SRL (Restaurant Corso)
  • Thermo Izosystem SRL (Restaurant Verona).

În urma acțiunilor de verificare, comisarii CJPC Bistrița-Năsăud au identificat mai multe deficiențe, pentru care au aplicat următoarele sanțiuni:

  • 3 amenzi contravenționale în cuantum de 100.000 lei
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 2.000 lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru blocul alimentar,în cazul celor 2 restaurante
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor în două camere de cazare ale hotelului, cu nivel de clasificare de 5stele.

Abaterile constatate de comisarii bistrițeni sunt:

  • utilizarea unor produse și preparate cu data limităde consum depășită
  • modificarea stării termice a produselor
  • folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare
  • folosirea unor echipamente de preparare cudepuneri grosiere de resturi alimentare si rugină
  • utilizarea unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic
  • nerespectarea temperaturii de depozitare aproduselor folosite pentru preparare
  • utilizarea unui cântar fără verificăre metrologică
  • lipsa mențiunilor legate de ingredientele cu efect alergen pentru fiecare  preparat în parte, în lista meniu
  • folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare” a transmis Stelian Dolha, șeful OPC BN.

Conform aceluiași comunicat, astăzi, restaurantele și-au reluat activitatea, fiind remediate neregulile constatate.

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Se fac angajări la IPROEB, Aquabis și Arcsim Construct! NOI locuri de muncă, în Bistrița, Năsăud și Beclean

IPROEB angajează operatori cabluri electrice, Aquabis caută tehnician în cadrul Secției Apă Canal Năsăud, dar și încasator și cititor contoare la Bârgău. NOI locuri de muncă, în Bistrița, la Restaurant ARENA by Casa EMA, ARCSIM Construct, Fan Courier sau Crama Jelna.

Noul Kodiaq Sportline 4×4, SUV-ul Škoda pregătit pentru drumurile din județ, disponibil acum la MATEROM AUTOMOTIVE cu Clever Bonus

Noul Kodiaq Sportline 4x4, SUV-ul Škoda pregătit pentru drumurile din județ, este disponibil acum la MATEROM AUTOMOTIVE cu Clever Bonus de 3.000 €* și Garanție extinsă 4 ani.

Clinica Sanovil angajează asistent medical și infirmieră

Clinica Sanovil angajează asistent medical și infirmieră în cadrul structurilor sale medicale. Se caută persoane dedicate, responsabile și motivate să lucreze într-un mediu profesionist, orientat spre îngrijirea de calitate a pacienților.