14 C
Bistrița
luni, noiembrie 3, 2025

Protecția Consumatorului BN a amendat, cu 100.000 de lei, două restaurante și un hotel din Bistrița

O acțiune amplă a Protecției Consumatorului a vizat controale în cadrul unităților tip restaurant și de cazare turistică. La Bistrița s-au aplicat amenzi totale de 100.000 de lei în cazul a două restaurante și a unui hotel.

Protecția Consumatorului a demarat o acțiune de verificare a restaurantelor și unităților de cazare. În municipiu au fost controlate trei astfel de unități.

În urma controalelor s-au aplicat amenzi de 100.000 de lei și li s-a pus în vedere remedierea neregulilor constatate.

OPC BN a desfășurat o serie de acțiuni de control privind respectarea prevederilor legale in domeniu, la unitățile de restaurație colectivăși de cazare turistică.

Verificările s-au derulat la următorii operatori economici, din municipiul Bistrița:

  • Metropolis Grup SRL (Hotel Metropolis)
  • Pub Corso Cafe 1923 SRL (Restaurant Corso)
  • Thermo Izosystem SRL (Restaurant Verona).

În urma acțiunilor de verificare, comisarii CJPC Bistrița-Năsăud au identificat mai multe deficiențe, pentru care au aplicat următoarele sanțiuni:

  • 3 amenzi contravenționale în cuantum de 100.000 lei
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 2.000 lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru blocul alimentar,în cazul celor 2 restaurante
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor în două camere de cazare ale hotelului, cu nivel de clasificare de 5stele.

Abaterile constatate de comisarii bistrițeni sunt:

  • utilizarea unor produse și preparate cu data limităde consum depășită
  • modificarea stării termice a produselor
  • folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare
  • folosirea unor echipamente de preparare cudepuneri grosiere de resturi alimentare si rugină
  • utilizarea unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic
  • nerespectarea temperaturii de depozitare aproduselor folosite pentru preparare
  • utilizarea unui cântar fără verificăre metrologică
  • lipsa mențiunilor legate de ingredientele cu efect alergen pentru fiecare  preparat în parte, în lista meniu
  • folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare” a transmis Stelian Dolha, șeful OPC BN.

Conform aceluiași comunicat, astăzi, restaurantele și-au reluat activitatea, fiind remediate neregulile constatate.

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Nou RMN ultraperformant cu inteligență artificială, la Sanovil

Policlinica Nouă Sanovil face un pas important în modernizarea serviciilor medicale din județ. Aici a fost achiziționat un aparat RMN de ultimă generație – General Electric SIGNA Victor 1.5 Tesla. Este un echipament de top care oferă imagini extrem de clare, investigații mai rapide și confort sporit pentru pacient.

AMICII BUILDING angajează asistent șef șantier și inginer instalații. NOI locuri de muncă, în Bistrița

NOI locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Amicii Building - compania care caută un asistent șef șantier și un inginer instașații - execuție. INST-Nistor are nevoie de ingineri construcții civile iar la IPROEB se fac angajări pentru posturile de confecționer izolații, lăcătuș mecanic, sudor, controlor calitate. 

Ești pentru prima dată în Service MATEROM AUTOMOTIVE? Primești un voucher cu -10% Reducere!

Dacă nu ai mai apelat niciodată la Service-ul MATEROM AUTOMOTIVE Bistrița, sau revii după mai bine de doi ani, ai acum ocazia perfectă să redescoperi o experiență de service Premium – cu un Cadou Special: un Voucher cu -10% Reducere la prima și a doua vizită în Service...