15.3 C
Bistrița
marți, iunie 10, 2025

Protecția Consumatorului BN a amendat, cu 100.000 de lei, două restaurante și un hotel din Bistrița

O acțiune amplă a Protecției Consumatorului a vizat controale în cadrul unităților tip restaurant și de cazare turistică. La Bistrița s-au aplicat amenzi totale de 100.000 de lei în cazul a două restaurante și a unui hotel.

Protecția Consumatorului a demarat o acțiune de verificare a restaurantelor și unităților de cazare. În municipiu au fost controlate trei astfel de unități.

În urma controalelor s-au aplicat amenzi de 100.000 de lei și li s-a pus în vedere remedierea neregulilor constatate.

OPC BN a desfășurat o serie de acțiuni de control privind respectarea prevederilor legale in domeniu, la unitățile de restaurație colectivăși de cazare turistică.

Verificările s-au derulat la următorii operatori economici, din municipiul Bistrița:

  • Metropolis Grup SRL (Hotel Metropolis)
  • Pub Corso Cafe 1923 SRL (Restaurant Corso)
  • Thermo Izosystem SRL (Restaurant Verona).

În urma acțiunilor de verificare, comisarii CJPC Bistrița-Năsăud au identificat mai multe deficiențe, pentru care au aplicat următoarele sanțiuni:

  • 3 amenzi contravenționale în cuantum de 100.000 lei
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 2.000 lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru blocul alimentar,în cazul celor 2 restaurante
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor în două camere de cazare ale hotelului, cu nivel de clasificare de 5stele.

Abaterile constatate de comisarii bistrițeni sunt:

  • utilizarea unor produse și preparate cu data limităde consum depășită
  • modificarea stării termice a produselor
  • folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare
  • folosirea unor echipamente de preparare cudepuneri grosiere de resturi alimentare si rugină
  • utilizarea unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic
  • nerespectarea temperaturii de depozitare aproduselor folosite pentru preparare
  • utilizarea unui cântar fără verificăre metrologică
  • lipsa mențiunilor legate de ingredientele cu efect alergen pentru fiecare  preparat în parte, în lista meniu
  • folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare” a transmis Stelian Dolha, șeful OPC BN.

Conform aceluiași comunicat, astăzi, restaurantele și-au reluat activitatea, fiind remediate neregulile constatate.

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Se fac angajări la ROMBAT, STEWO Năsăud, RCB Electro, Aquabis. Noi locuri de muncă, în Bistrița

Stewo Năsăud angajează Asistent manager, Controlor calitate și Inginer Calitate. RCB Electro  caută Manipulant mărfuri, Derulatorist și Stivuitorist. ROMBAT are nevoie de Operatori Producție și Maistru Producție. NOI locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Aquabis, BistriVet, ITALTextil Sărata și Clinica SANOVIL. Oferta completă, mai jos:

O vorbă înțeleaptă spune că omul gospodar își face iarna car și vara sanie

MATEROM AUTOMOTIVE - Service Autorizat Mercedes-Benz în Bistrița, lansează o ofertă special dedicată posesorilor de automobile Mercedes-Benz care doresc să se pregătească din timp pentru sezonul rece!

SERGIANA, recunoscută internațional cu Trofeul de Onoare și 8 medalii de aur în Frankfurt, la IFFA 2025

SERGIANA a fost distinsă cu 8 medalii de aur, una de argint și una de bronz...