Într-o conferință de presă, primarul Gabriel Lazany a precizat că ideea sa de a transforma mai multe artere principale din oraș în sensuri unice este în așteptare, după ce specialiștii i-au pus că cele patru pasaje de la intrarea din oraș și lărgirea drumului vor rezolva problemele de trafic.
Pasajele supraterane cu sensuri giratorii pe care Primăria Bistrița le pregătește la intrările în oraș au primit și ultima aprobare în comisia mare din Ministerul Transporturilor. Primarul Gabriel Lazany a precizat, într-o conferință de presă, că luna aceasta vor fi lansate și licitațiile pentru identificarea constructorului. Valoarea celor patru pasaje ajunge la 260 de milioane de lei.
De asemenea, CNAIR va preda Primăriei Bistrița și pasajul pietonal din centrul localității componente Viișoara. Astfel, municipalitatea se va ocupa și de acest proiect.
Întrebat ce se întâmplă cu ideea sa de a transforma mai multe artere principale din oraș în sensuri unice, primarul Gabriel Lazany a spus că această idee este lăsată în așteptare, după ce specialiștii au susținut că pasajele și mărirea numărului de benzi de circulație de la intrarea în oraș vor rezolva problemele de trafic.
Pasajele și mărirea numărului de benzi de la intrările din oraș ar rezolva problemele de trafic
„În urma studiilor de trafic, echipa de profesori de la București, a constatat o îmbunătățire majoră dacă se introduc acele sensuri unice, dar au propus ca să le luăm în considerare doar după ce se degajează intrările și ieșirile din oraș. Ei consideră că nu vor mai fi probleme în trafic în Bistrița, dacă se fluidizează intrările și ieșirile din oraș. Atunci am zis că nu are rost să bulversăm traficul acum, mai bine așteptăm și dacă trebuie să o facem, o facem doar atunci. Ei au zis că în momentul în care se vor finaliza pasajele, coroborat cu proiectul de lărgire a drumului”, a spus, în conferința de astăzi, primarul Gabriel Lazany.
La ieșirile din oraș, de la strada Lucian Blaga până la Lukoil-ul de lângă Livezile și de la pasarelă până la Gomar Lux vor fi câte două benzi pe sens, iar unde nu se poate se vor face 3 benzi pe sens, una dintre ele fiind reversibilă.
Astfel, dimineața aceasta va fi a doua bandă pentru cei ce intră în oraș, iar după-masă, aceeași bandă din mijloc va fi a doua bandă de circulație pentru cei ce ies din oraș.