Contractul aferent lucrărilor Liniei Albastre a fost semnat. S-au alocat puțin peste 209 milioane lei pentru traseu de transport, piste biciclete și zonă pietonală pe malurile Bistriței.
”Astăzi am semnat contractul de finanțare de către Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest a proiectului „Linia Albastră – Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița, Etapa I” a anunțat primarul Gabriel Lazany.
Lucrările la Linia Albastră costă puțin peste 209 milioane lei și cuprind:
- crearea unui nou coridor de mobilitate de aproximativ 10 km deservit de transportul public
- aproximativ 2,5 km noi de piste pentru biciclisti
- aproximativ 57.000 mp de spațiu pietonal sau promenadă pe malul stâng al râului Bistrița
- un pod modernizat peste râul Bistrița (str. Aerodromului)
- un pod nou peste râul Bistrita (str. Zăvoaie – str. Simpozionului)
- două pasarele noi velo și pietonale (str. Faleză – str. Petru Maior și str. Codrișor – str. Ion Minulescu)
Traseul coridorului de mobilitate va urma ruta: str. Aerodromului – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii – str. Viorelelor – str. Codrișor – str. Mihai Viteazu – str. Ion Pop Reteganu – str. Tănase Tudoran – str. Zăvoaie – str. Simpozionului.
Prima etapă cuprinde ca și lucrări:
Mai bine mai târziu decât niciodată. Despre coridorul de mobilitate urbană aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura legătura intre Unirea si Sărata se vorbeste de foarte multă vreme.
Numai că această rută trebuie conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita, conexiune care s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului.
Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor.
Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului.
Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă intre Podul Budacului si Podul Jelnii există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului.
Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii.
incercati sa faci ceva trainic, nu tot cu cele mai proaste materiale si cu un plan de mentenanta zero…