2.5 C
Bistrița
duminică, noiembrie 23, 2025

VIDEO- Paul Bugnar, șeful Serviciului Rutier Bistrița-Năsăud: ”E atipic! Virăm dreapta DE PE BANDA a DOUA!”

Intersecțiile de pe Linia Verde și Axa Gării Năsăudului sunt zonele unde șoferii își aruncă injurii. Mulți aleg, pentru viraj la dreapta, banda de autobuz. ”E atipic. Se face viraj de pe vbanda a doua, nu cum eram obișnuiți!” a explicat Paul Bugnar, Șeful Serviciului Rutier BN.

”Băăă, ești prost?!” / ”Cine ți-a dat permis?!?” / ”Femeile și condusul mașinilor!” – și alte injurii – se aud în intersecțiile de pe Linia Verde și Axa Gării Năsăudului.

Motivul? – Virajul la dreapta de pe banda a doua.

Astăzi veneam din partea de jos a orașului. De pe strada Gării, la sensul giratoriu din față de la poliție, am virat dreapta pe Bulevardul Republicii. Pe banda de autobuz erau câteva mașini, iar un șofer m-a claxonat vreme lungă și ..nu are rost să vă spun ce semne făcea – cum îmi permit să virez la dreapta. După ce am trecut eu, el a luat-o TOT ÎNAINTE, pe Gării, spre Decebal. 

Și peste tot, în intersecții, la viraj dreapta, șoferii aleg banda de autobuz!” a explicat o șoferiță.

Conform reprezentanților poliției, virajul la dreapta se face acum DE PE BANDA A DOUA.

În Bistrița e o situație atipică. Pentru că acum virajul la dreapta se face de pe banda a doua, nu de pe prima, cum eram obișnuiți.

Dacă e sens giratoriu, respectăm regulile de circulație în sens, și apoi virăm dreapta!” a explicat Paul Bugnar, șef Serviciu Rutier BN.

Singura excepție în care o mașină care NU este autospecială sau mijloc de transport în comun poate intra pe banda de BUS este în momentul intrării sau ieșirii de pe o stradă lăturalnică. Dar și aceasta este doar pentru traversarea benzii de autobuz, după asigurarea corespunzătoare.

De asemenea, este strict interzisă circularea pe banda de autobuz.

ARTICOLE SIMILARE

15 COMENTARII

  1. Bun, si asta nu inseamna ca tu trebuia sa dai prioritate celor de pe banda 1 din sens? COnform noilor reguli din legislatie vizavi de circulatia si prioritatea in sens?

    • Ba da! Dar banda 1, în aceste csazuri, e banda de bus. Deci dai prioritate celor ce au dreptul de a circula pe aceaw banda: mijloace de transport in comun sau autospeciale aflate in misiune

      • Da doamna Flavia, aveti dreptate conform legii doar ca uitati ca in traficul din Bistrita pe langa bizonii de zi cu zi mai sunt si alti participanti la trafic care tranziteaza orasul venind din alte zone unde nu se mai intalneste aceasta situatie, de nenumarate ori am incercat viraj drepta pe banda 2, banda bus( aceea nu mai este band 1, atentie), era plina de ghiolbani care ori nu ma lasau sa virez desi aveam dreptul de a vira, ori ma injurau cei care faceau coada in spatele meu intrebandu-se de ce semnalizez dreapta de pe banda de laga axul drumului.Este incredibil ceea ce se intampla vizavi de acest viraj drepta. Teoretic si legal poti vira, acordand prioritate celor care au drept sa circule pe banda bus, practic bezile bus sunt pline de altii care nu au ce cauta pe ele.Este riscant, atat s-a putut.

        • Eu înțeleg ce spuneți! Vă transmiteam doar ce directive s-au dat, pentru ca, Doamne fereste, in caz de accident, sa stiti cum se analizeaza. SI eu circul in oras, si eu vad ca nu se respecta aceasta directivă….dar trebuie FACUT CEVA. Și singurul lucru care l-am putut face a fost sa scriu o stire, ca sa pornesc comentariile despre subiect, si poate asa autoritățile reanalizeaza anumite aspecte!

          • Atentie! In legislatie spunei sa acorzi prioritate, nu spune sa acorzi doar celor care circula sau nu corect. Conform articolului 54, alineatul (1) din Codul Rutier actualizat, la schimbarea direcției de mers, conducătorul vehiculului care execută această manevră trebuie să semnalizeze din timp și să se asigure că poate face acest lucru fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic. Daca se intampla un accident un sofer va fi sanctionat pentru neacordare de prioritate la schimbarea benzii iar celalalt pentru circulatie pe banda destinata transportului in comun. Este acelasi lucru ca si atunci cand o masina circula pe sens interzis si se loveste de una care iese de pe un drum secundar celui cu sens unic. Vor fi doua fapte distincte, una pentru cel care circula pe sens interzis si una pentru neacordare de prioritate de catre cel care a iesit de pe drumul secundar. Aici la fel, la ieșirea de pe un drum secundar, trebuie să acordați prioritate vehiculelor care circulă pe drumul principal, indiferent de direcția lor de deplasare, chiar daca e sens unic (Cod rutier, art 134 si 135). Aceeasi situatie ii si aici, trebuie sa acorzi prioritate indiferent daca ala circula sau nu corect la schimbarea benzii de circulatie. Deci mare atentie.

  2. Dl polițist nu spune și ca în aceeași perioadă a zilei, după sensul giratoriu o doamnă bloca banda 2 ca să facă stânga spre poliție, pe Balcescu….bineinteles ca era super aglomerat și mai era și linie continua, dar na’ banda era blocata! În cazul ăsta ce faci? Ca bandă 1 e de autobuz…
    Și ca idee, dacă vii de pe Slavici cred, în față la BTT, unde e 1 banda și faci dreapta pe Decebal, calci banda 1 sau o traversezi măcar… cum intri pe banda 2 ca e linie continuă ?
    Si Legea? Ce prevede Legea??? Zice Legea ca in situatia atipică a Bistriței se schimbă regulile de circulație? In baza cărei Legi o sa se dea amenzi?
    In baza unor inepții debitate de nu stiu ce păcălici care s-a crezut la un moment dat foarte deștept???

  3. Este absurd si este singurul oras din galaxie cu asemnea reguli stupide. Adica iesirea din sensul giratoriu implica 2 puncte de conflict ? Cine are prioritate? Autobuzul care merge ininte sau restul lumii care vireaza la dreapta? De ce inainte de intersectiile principale cu 50 metri nu se permite ocupare benzilor functie de directia de deplasare ce urmeaza a se urma? Ar creste fluiditatea si siguranta in asemnea intersectii.

  4. Daca ar fi sa se respecte „ad literam” aceasta regula s-ar face coloana pana la Kaufland-ul de pe Independentei si asta la orice ora nu doar la cele de varf, practic s-ar bloca circulatia si in acea zona a orasului…

  5. ..din pdv al fluidizarii e nebunie ..negativ vorbind e absurd cand ai atâta pauză in trafic pe banda de bus
    .sa nu folosești anticipat cu 20 30m virajul la dreapta depe banda 1 depe banda de bus..hai sa stam toti dinspre Lama pe banda 2 pana facem virajul in sensul Mureșanu/Nasaudului dupa cel ce merge spre Dumitrei vechi/Sucevei ce si el sta pana trec toti ce vin depe Nasaudului directia Lama.. la.ora 4 5 de ex e criminal de ex si câte si mai cate..
    Orașul asta e atipic maxim.fara un echipaj de politie dimineața ..la Gen 4 sta degeaba Politia Locala ca oricum se fac manevre la greu taximetriști distribuitori mămici tătici etc..
    la.ce dzeu au pus taximetriștii la.Lama lângă Gen4?
    dc Dzeu avem pătratul ala in fata la sens Spital cum vi dinspre Nasaudului ?
    .dc nu is in stare sa astupe lucrările din zone fierbinți…?
    dc nu is in stare sa faca zona ce vine in spate la Agricol sa poate veni spre Teraplast Leoni din sens Leoni/Mere prin spate fain fluid?
    dc nu fac naibii zona dela.Logos prin spate Penitenciar Leoni sa se circule normal ?
    dc nu fac zona Matei Corvin sa dea in Dumitrei Vechi si cobori spre zona Sucevei sa nu stam juma de h cu frână de mana dela Anl spre Flamingo si apoi alt calvar pe centura spre Terra?
    Maxim nesimțiți si specialiști in trafic si fluidizarea trafic.
    Seara faina.

  6. Sunt picați in cao cei ce au permis această inepție de linie verde pe perete. Nicăieri in lumea civilizată nu e ca la Bistrița. Se presupune ca tot proiectul s-a făcut pe considerente ecologice dar ce economie de carburant se face in traficul bara la bară stimabililor? Să ti o banda rezervata pt bus când tu ai doar 2 e noaptea minții. Da sunt de acord sa nu se parcheze dar sa se ocupe benzile după necesități . Ar fi mult mai fluid traficul ceea ce înseamnă mai putin timp bară la bară adică mai puțin combustibil consumat si mai puțină poluare deci un aer mai curat. Nu știu poate sunt eu bătut in cap dar eu asa gândesc. O zi buna!

  7. In toata lumea exista benzi speciale pt transportul in comun(binenteles in orasele mari)nu in toate satele mai mari(Bistrita).Daca pt a lua permisul de conducere a-ti fi citit decretul de circulatie ,acolo este stipulat clar cum se circula in aceasta situatie.Din pacate la noi permisul se obtine dupa un numar nelimitatat de incercari (de cele mai multe ori la noroc).De aici si necunoasterea modului de circulatie in situatia data.Eu propun ca examenul teoretic(poate si cel practic) sa poata fi sustinut doar contra cost , caz in care nu cred ca se vor mai prezenta candidati nepregatiti.

  8. nu se poate din 2 benzi una sa fie dedicata bus si taxi si cealalta doar pt masini. cel mai util pt decongestionare traficului sa se circule pe ambele fara sa stea madini oprite pe avarii pe prima banda.

  9. Mai… ceea ce se intampla ACUM in traficul rutier, coordonat si controlat de ” neprofesionisti „… au creat tot felul de magarii si prostii, ba cu ” prioritate la intersectiile cu sens giratoriu „… MODIFICATA SI REINTERPRETATA ba cu ” intrarea in sens „… ba cu interdictia de a circula pe banda de transport in comun „… si cate altele… TOATE … NUMAI DUPA LEGEA CIRCULATIEI BA .
    AR TREBUI REGLEMENTATA FOARTE SIMPLU ACEASTA SITUATIE, RESPECTIV, chiar daca este INTERZISA FOLOSIREA BENZILOR PTR AUTOBUZ… la intersectii, cu 25 m inainte , sa fie permisa ocuparea acestei benzi, pentru virajul INAINTE SI/SAU LA DREAPTA ” ( NICIDECUM SPRE STANGA ) . CEL MAI SIMPLU SI MAI IN SIGURANTA ESTE RESPECTAREA STRICTA A SAGETILOR DE DIRIJAREA TRAFICULUI … si la virajele efectate, asa cum scrie ln lege, semnalizarea din timp/corespunzatoare … si executarea virajului numai dupa asigurare ca nu tai calea nimanui facand aceasta manevra .
    Mai este o prostie si anume, in ” sensurile giratorii „… s-a permis sa circuli dearoata sensului, de pe banda intaia… si cei de pe banda a doua, trebuie sa le dea prioritate chipurile ca le taie calea daca circula inainte .
    MAAA… NU STIU CINE DRACU A INITIAT ACESTE REGLEMENTARI TAMPITE … CRED CA ACEASTA M(are)UE … NUMAI PROSTII SI MAGARII NE TRANSMITE SI NE OBLIGA … SAU CINEVA ” foarte luminat la capatzana „… a creat aceasta ” bulibaseala ” in traficul rutier, care EFECTIV A INEBUNIT TOATA SOFERIMEA !
    PANA UNA ALTA, eu zic sa FM ATENTI LA INTERSECTII SI DE ORICATE ORI SCHIMBAM BANDA DE CIRCULATIE SI DRECTIA DE MERS, sa o facem dupa semnalizare si asigurare continua… cu viteza redusa… si acordand prioritate celor in drept … sa cedam …acolo unde este pericol… ca nu va taie nimeni capul … DIN CONTRA ALTFEL PLATITI AMENZI.
    Pentru ca cedai un drept in favoarea altcuiva, pentru siguranta ta si al tuturor… NICIODATA, NIMENI NU A FOST PEDEPSIT , inafara unor ” sudalmi ” ale acestei lumi nervoase si intolerante … care nu cred eu ca va ” taie ” din prestanta, orgoliu sau prestigiu !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Eleganță, tehnologie și economie Noua Škoda Octavia cu tehnologie mild-hybrid, acum cu Clever Bonus

MATEROM AUTOMOTIVE îți oferă una dintre cele mai avantajoase oferte ale anului: Octavia mHEV, modelul Škoda preferat al șoferilor din România, beneficiază acum de un Clever Bonus de 3.200 EUR (TVA inclus).

Restaurant Giulia lansează GASTROLINE – noul standard în catering premium

După ce și-au consolidat reputația și i-au cucerit pe bistrițeni cu evenimente memorabile, organizate ireproșabil în...

NOI locuri de muncă, la restaurantul ALMARS: Se caută spălător de vase și ajutor bucătar

Restaurantul ALMARS caută spălător vase și ajutor bucătar, Clinica Sanovil are nevoie de economist, jurist și psiholog. Se caută casier și preparator de burgeri! NOI locuri de muncă, în Bistrița, la BCVO Logistics, IPROEB, Fan Courier.  Oferta completă - mai jos: