Reprezentanții CNAIR – DRDP Cluj au prezentat la Bistrița cum va arăta DN 17, cu trei benzi – dintre care una reversibilă – la intrările în oraș. Reprezentanții Biroului Rutier și-au arătat îngrijorarea legat de mai multe situații care pot genera probleme.
DN 17 va avea trei benzi la intrarea și ieșirea din Bistrița. Banda din mijloc va fi reversibilă, și se va folosi pentru circulația pe sensul de mers care se impune, în funcție de trafic.
Reprezentanții CNAIR – DRDP Cluj au fost prezenți la Bistrița, unde au explicat exact cum vor decurge lucrurile.
La întâlnire au fost prezenți și reprezentanți ai Biroului Rutier, care au ridicat câteva probleme care ar putea să apară.
„Sunt câteva lucruri care ne gândim că ar putea genera probleme și ne întrebam dacă le-ați luat în considerare.
- Dacă se lărgește DN 17, și vor exista trei benzi, va fi o problemă cu mașina de salubritate. În Viișoara și Unirea, mașinile ridică gunoiul de pe acostament, pentru că acolo le lasă cei din zona de case. Dacă drumul se lărgește, automat mașina de salubritate va ocupa o bandă de mers. Și atunci trebuie neapărat ținut cont și de programul de ridicare al deșeurilor, când se stabilește intervalul în care banda reversibilă e pentru un sens de mers sau altul.
- Un alt aspect este cel al amplasării portalurilor. Sunt multe intersecții, și cei care vin de pe străduțele lăturalnice, am înțeles că nu e voie să vireze stânga, ci obligatoriu dreapta până la cel mai apropiat sens giratoriu. Dar e o practică să se iasă până pe banda de mijloc. Și atunci trebuie să știe banda din mijloc ce sens de mers are. Dacă puteți lua și acest aspect în considerare. Pentru că vom avea foarte multe probleme cu șoferii, oricum.
- Și mai este un aspect: în groapa Sărății, la intersecția DN 17 cu DJ 154, în rampă, e o zonă cu multe accidente și acum. După ce veți face modificările, cei care vor fi acolo la cercetări – în cazul unui accident – riscă să fie ei, la rândul lor accidentați. Vă rog să luați în considerare măsuri de protecție!”, a intervenit Laurențiu Neagoe, șef Birou Rutier Municipiul Bistrița.
Reprezentanții CNAIR i-au explicat că toate aceste aspecte vor fi luate în considerare până la implementare.
„Portalurile vor fi amplasate la o distanță de aproximativ 300 de metri unul de celălalt. Acum, vom lua în considerare și aspectul străzilor de pe care ies riveranii și al mașinii de salubritate. Nu vom face nimic fără voi, fără a vă arăta planul final, fără a-i da aprobarea și împreună să mergem la IGPR.
Legat de acea zonă din groapa Sărății, va exista un zid de sprijin. Prin lucrările la carosabil pe care le vom face vrem să reducem acea pantă până la 10%, față de 40% cât e acum. Tocmai pentru a exista vizibilitate”, a explicat Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj.













