Când hârtia se transformă în bani: Cum a ajuns BisBags, o făbricuță din Petriș, să exporte ambalaje în Franța, Austria, UK sau Germania

0
5937

O făbricuță de ambalaje din Petriș a ajuns să exporte ambalajele făcute la doi pași de Bistrița în țări precum Franța, Austria, UK sau Germania. Pandemia de Covid nu a făcut altceva decât să deschidă orizonturile SRL-ului, cu cereri tot mai mari pe partea de ambalaje pentru mâncare.

BisBags este unul dintre cei mai mari producători de ambalaje din hârtie din România. Făbricuța funcționează la doi pași de Bistrița, mai exact în satul Petriș (comuna Cetate) și se întinde pe 5.000 de metri pătrați.

Iulia Sullivan, directorul SRL-ului a vorbit la Profit Live despre provocările din pandemie și despre creșterile de nestăpânit ale prețurilor materiei prime și implicit a produsului final. A vorbit și despre planurile de viitor, care includ o prezență mai mare pe piețe din 4 țări europene.

„În ultimul an și jumătate, prețul la materia primă a crescut cu 60-70%, față de ultimii 10 ani perioadă în care prețul a oscilat între 5 și 10%. Și ținând cont că la noi în producție materia primă reprezintă undeva la 60-65% din produsul finit a însemnat majorări semnificative între 30-40% la clientul final”, a explicat Iulia Sullivan pentru Profit.ro.

Nici materia primă nu se prea găsea, iar închiderea pieței rusești a dus la creșterea prețului în celelalte țări de unde se achiziționează. Cu toate acestea, făbricuța din Bistrița a reușit să depășească hopul cu ajutorul HoReCa, industrie ce s-a concentrat pe livrările la domiciliu în pandemie.

„Cu siguranță cererea cea mai mare a venit din domeniul HoReCa, asta undeva pe la mijlocul anului 2020, când cererea de a livra mâncare și produse acasă a crescut considerabil față de anii anteriori. Pe lângă asta, este o creștere și pe partea de produse personalizate. Business-urile au început să înțeleagă ce înseamnă să-ți personalizezi ambalajele pentru brandurile lor și aici vedem o creștere”, mai spune Iulia Sullivan.

Cu o fabrică extinsă de la 3.000 la 5.000 de metri pătrați, BisBags se va concentra pe dezvoltarea prezenței în țările în care deja exportă produse, precum Franța, UK, Austria și Germania.

Foto: bisbags.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.