11.9 C
Bistrița
marți, mai 21, 2024

Dispar încă 100 de locuri de parcare din Centrul Vechi! S-a votat ieri în Consiliul Local Bistrița

Mai dispar 100 de locuri de parcare din zona 0 a municipiului Bistrița, mai exact toate din jurul Bisericii Evanghelice și doar câteva vor mai rămâne, de exemplu, pe str. Titulescu.
Asta după ce ieri, Consiliul Local al municipiului Bistrița a aprobat documentația de avizare a lucrărilor de intervenție și indicatorii tehnico-economici pentru „coridorul verde de mobilitate urbană din centrul istoric”. Proiectul, care prevede o modernizare a centrului istoric, amenajarea de piste de biciclete și creșterea suprafeței de spațiu verde prevede și desființarea a 100 de locuri de parcare. Acest amănunt pare să fi fost trecut cu vederea de consilierii locali, care au votat proiectul fără să clipească.

În cadrul unei ședințe extraordinare de Consiliu Local a fost aprobată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție și indicatorii tehnico-economici pentru „coridorul de mobilitate urbană din centrul istoric”.

Proiectul prevede o modernizare a centrului istoric al Bistriței, care ar urma să aibă 15 cișmele cu apă potabilă, fântâni arteziene, mai multe locuri de relaxare și chiar un „curs de apă” care va străbate Pietonalul Liviu Rebreanu.

„Este vorba despre reluarea motivului Canalului Morii, care istoric a trecut prin actuala stradă Liviu Rebreanu și prin Piața Centrală interpretat înterpretat într-o formă contemporană. Nu o să deranjeze nici trecătorii și nici terasele. Sunt mai multe locații cu jeturi de apă de un metru, un metru jumătate și curge pe un fir, ca să redea ideea de râu”, a încercat să explice unul dintre proiectanți, într-o intervenție în ședința de Consiliu Local.

Suprafața de spațiu verde crește de la 5.769 de metri pătrați la peste 7.000, iar numărul de arbori crește de la 355 la 467. Vor fi amenajați și peste 2000 de metri pătrați de piste de biciclete și 58 de locuri pentru parcat bicicletele.

Scade în schimb suprafața carosabilă de la 11.354 de metri pătrați la 6.955 de metri pătrați. De asemenea, numărul de locuri de parcare scade cu mai bine de 100! Astfel, din cele 177 de locuri de parcare existente pe străzile implicate în proiect mai rămân doar 70.

O analiză a proiectului tehnic scoate în evidență faptul că dispar 10 locuri de parcare de pe strada Alexandru Vlahuță, 50 de locuri de parcare din Piața Centrală (cel mai probabil este vorba despre cele din jurul Bisericii Evanghelice și Sugălete) și 45 de locuri de parcare de pe strada Nicolae Titulescu. Ici colo sunt amenajate 2-3 locuri de parcare.

În ciuda acestui detaliu care va accentua problema lipsei locurilor de parcare din zonă, deja acutizată, un singur consilier local a adus în discuție acest subiect, Cristian Munthiu (PNL), care a cerut soluții pentru dispariția celor 6 locuri de parcare dedicate persoanelor cu handicap, fără a preciza însă că dispar 100 de locuri de parcare în total…

„Este un proiect foarte personal aș spune, pentru că am înțeles încă dinainte de a-mi prelua mandatul că avem nevoie de o infrastructură proprie care să ne ajute să rezolvăm problema tinerilor din municipiul Bistrița”, a declarat, în cadrul ședinței, primarul Ioan Turc.

Consilierul Local Augusta Săsărman (PSD) a precizat că nu înțelege cum se rezolvă problema tinerilor din municipiu astfel.

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

5 COMENTARII

  1. Proiect care nu va fi pus in aplicare niciodata, deoarece peste mai putin de 2 luni turcul va zbura cu fulgi cu tot.
    In Singapore.

  2. Proiectul „Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”, care presupune amenajarea pistelor de biciclete și a zonelor pietonale întâmpină dificultăti legate de lătimea prea redusă a străzilor. Oricum, in centrul istoric al orasului circulatia auto nu poate fi eliminată total chiar nici de pe străzile cu functie numai de locuit din zonele rezidențiale.
    In acest caz, singura solutie rămâne amnajarea străzilor de tip „shared-space” (spațiul comun), ceea ce presupune eliminarea unor caracteristici rutiere precum borduri , marcaje , semne de circulație și chiar semafoare.
    Prin urmare, străzile de tip „shared-space” crează un grad mai mare de nesigurantă, fiind neclar cine are prioritate, iar șoferii sunt obligati să își reducă viteza, reducând astfel dominația vehiculelor în trafic , odată cu scăderea ratei accidentelor rutiere și îmbunătățind siguranța pentru ceilalți utilizatori ai drumului.
    De aceea, pentru cei care vor să se apropie cu masina de centrul istoric este nevoie și de un inel central de circulatie auto. In cazul orasului Bistrita inelul central, poate fi realizat pe străzile deja existente. Mai exact este vorba despre închiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-Roman C.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului.
    Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Bulevardele și străzile mai largi care converg spre inelul central vor putea rămâne cu două sensuri de circulatie, în timp ce pe străzile mai înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă.
    Pentru extinderea zonei pietonale de pe str. Liviu Rebreanu, până în Piața Centrală există o singură solutie rezonabilă si anume desfiintarea carisabilului de pe latura estică a pietei si prelungirea pavajului până aleile din jurul Bisericii Evanghelice la acelasi nivel de călcare. Celelalte laturi ale Pietei Centrale trebuie să rămână deschise circulatiei auto , cu atât mai mult cu cât pe partea dinspre ansamblul Sugălete trece momentan traseul „Linia Verde”.

  3. Asa mai… scoateti-ne cu masinile pe hotar … ! Nu zice nimeni sa proiectezi si sa faci ceva, care nu este in dezavantajul cetatenilor si a ordinii stradale. La noi, in acest oras vechi si medieval, cu strazi foarte inguste, nu se poate face acest lucru, decat facand mai intai rute alternative de circulatie urbana, altfel este un talmes-balmes, unde nimeni, niciodata nu va respecta nimic, pentru ca nu poti interzice total oamenilor sa circule cu masinile prin zona respectiva… Maidegraba recunoasteti ca aceste ” sicane artificiale „… sunt create ca sa ne obligati sa nu mai curculam cu masinile prin oras si sa folosim autobuzele locale … ca asta-i adevarul . De aceia desfiintzati locurile de parcare ( si asa foarte putine ), de aceia interziceti accesul … si efectiv ne imbatati de cap total… etc. etc. etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Materom: Ofertă de primăvară pentru călătorii confortabile și mult mai sigure

A venit în sfârșit primăvara și este momentul potrivit pentru începuturi proaspete și noi aventuri. Descoperă frumusețea naturii care ne trezește la viață, din spatele volanului modelului tău Mercedes-Benz preferat – un companion excelent pentru călătorii pline de experiențe incitante!

NOI locuri de muncă la SmartyKids Bistrița, RCB Electro și Aquabis! Sanovil caută infirmieră și fiziokinetoterapeut

Smarty Kids Bistrița caută o persoană energică și pozitivă care dorește să se dezvolte în sfera educațională și lucrul cu copiii! RCB Electro are nevoie de inginer electrotehnic și electrician întreținere / reparații. Aquabis recrutează șofer profesionist și cititor contoare pentru Bistrița și Beclean. Noi locuri de muncă sunt disponibile și la Clinica Sanovil:

SENZAȚIE: Epilare definitivă cu Soprano ICE- Alexandrite 755 prin răcire cu gheață, acum, la Paula Murg Beauty – Cult by Nella

Epilarea definitivă e acum mai simplă și mai la îndemână ca oricând. Diferența o face însă...