17.6 C
Bistrița
luni, aprilie 15, 2024

În județ, legea debirocratizării ”merge bine”. La Bistrița, noi planuri: ”Vom realiza alte 18 aplicații online” – promite Ioan Turc

Legea debirocratizării a intrat în vigoare la începutul anului și, de la început de iulie, trebuie respectată. În județ, situația ar fi una îmbucurătoare. ”Digitalizarea a fost o preocupare a meas încă de la început de mandat. Avem 17 servicii online și vom veni cu alte 18 până în octombrie” a promis Ioan Turc.

La începutul anului 2023, Legea 9/2023 – a debirocratizării, a fost publicată în Monitorul Oficial. Instituțiile au avut la dispoziție 180 de zile să implementeze cele necesare aplicării acestei legi.

Astfel, din 4 iulie 2023, angajații instituțiilor publice NU mai au voie să solicite copii după acte, dacă cetățenii nu le au la ei. Aceștia vor opta fie pentru a le xeroxa chiar ei sau a pune la dispoziție o adresa de mail pentru trimiterea documentelor în format electronic.

În cadrul unei conferințe de presă la sediul PNL BN, deputatul Diana Morar, subprefectul Ioan Zăgrean și primarul Ioan Turc au discutat despre modul în care legea e implementată în zona noastră.

Deputatul Diana Morar a declarat că a vizitat instituții din județ, situația privind implementarea Legii debirocratizăriii fiind una îmbucurătoare.

Și la Prefectură legea a fost implementată înainte de a se emite

Subprefectul a explicat că celpuțin în cadrul serviciului pașapoarte, dar și la înmatriculări, digitalșizarea ajută enorm.

La Serviciul Paşapoarte, am implementat această lege nu acum, ci cu ceva timp în urmă. Acum a ajuns la final. Nu se mai foloseşte nicio copie, niciun dosar, niciun obiect de papetărie. Pur şi simplu, dacă doreşti să-ţi faci un paşaport, te duci cu cartea de identitate, se scanează, te fotografiază şi îţi face paşaportul în maximum trei zile. Este o reuşită a echipei de la Paşapoarte, cred că suntem printre primii din ţară la operativitate. Ne mişcăm foarte repede şi acest lucru este în favoarea cetăţenilor.

Programările la Înmatriculări şi Permise se fac online, pe oră, minut şi secundă. Suntem şi acolo foarte avansaţi. Înmatriculatul la o maşină, maximum trei zile, dacă vrei numere preferenţiale. Din discuţiile cu oamenii, se minunează cât de mult s-a simplificat şi că se poate şi aşa” a declarat Ioan Zăgrean.

Primarul Ioan Turc promite alte 18 facilități online până în octombrie

Ioan Turc a explicat că digitalizarea a fost una dintre preocupările sale de la început de mandat.

De  când am preluat mandatul și m-am ocupat de acest aspect, au fost implementate 17 servicii electronice, precum declaraţii de impunere, consultarea dosarelor personale (asistenţă socială, urbanism etc.), petiţii online, bugetare participativă, programări pentru diverse acte, programări pentru radiere autoturism, plata impozitelor şi taxelor locale, iReport (pentru sesizări).

Mai ales aplicația iReport au folosit-o mii de oameni pentru sesizări. CU ea am ales piatra de pavaj, culoarea tapițeriei în autobuzele electrice, etc” a declarat Ioan Turc.

Acesta a explicat că urmează alte aplicații până în octombrie.

Urmează alte 18 aplicaţii, termenul final este 1 octombrie 2023. Despre acestea vă voi da mai multe informații la momentul potrivit. Apreciez că Primăria municipiului Bistriţa se află într-un plin proces de digitalizare, iar Legea 9 nu vine decât să confirme demersul pe care l-am început în urmă cu doi ani de zile” a concluzionat Ioan Turc.

ARTICOLE SIMILARE

4 COMENTARII

  1. Totul merge super bine in BN si in municipiu, birocratismul este in regres insa eu astept eliberarea unei autorizatii de constructie si o iesire din indiviziune la Judecatorie de 16 ani. Cum vI se pare asta stimati edili.?

  2. Alooooo, ce treabă are justiția cu procesul de 16 ani cu primarul?
    Bat câmpii domnule Balan.
    Pai daca ai dreptate să se pronunțe justiția.
    Unde este răspunderea magistraților care fac ce vor și judeca cum vor dar țin cu dinții de pensie

  3. vrem conducerea AJPIS si ITM sa iasa in conferinta si sa ne asigure ca in judet nu avem azile ale groazei!!! da doamnele director nu inlocuitori!!! vrem sa stim ce controale fac, cine ii sesizeza(in orice domeniu) si care sunt rezolvarile!!! ca e tacere totala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Stimate domn nu cunoasteti speta. Eu nu pot bate campii in privinta mea ca inca nu am inebunit deloc. Tot de 16 ani dureaza si in Instanta judecarea cererii mele de iesire din indiviziune, un dosar simplu cu acte clare insa asa se petrec lucrurile intr-un stat esuat. Deci de 16 ani doua sisteme isi bat joc de mine si familie, Desi totul este platit cu bani multi, avize, proiect, si autorizatie. Tocmai de aceea am devenit asa o voce zgomotoasa, deoarece nu-I mai suport.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Se fac angajări la Crama JELNA, Clinica Sanovil și RCB Electro

Crama JELNA are nevoie de bucătar, ajutor bucătar și personal curățenie. Clinica Sanovil caută fiziokinetoterapeut, economist, asistent medical generalist. Noi locuri de muncă sunt disponibile la ROMBAT, RCB Electro, STEWO Năsăud și Aquabis. 

Se fac angajări la Stewo Năsăud și Supercom! Se caută secretară cu abilități de contabilă și operator în Sânmihaiu de Câmpie

Societate comercială din Sânmihaiu de Câmpie angajează secretară cu abilități de contabilă și operator introducere date. Noi locuri de muncă sunt disponibile la ICPE Bistrița și Restaurant Hotel Coroana. Supercom are nevoie de conducători auto și mecanici, dar și muncitori necalificați. 

Mobilă nouă, fără defecte! Calitate germană, prețuri excelente! Mobilă Outlet Gherla oferă un discount de 10% cititorilor noștri la toate piesele de mobilier! Oferta...

Mobilă Outlet Gherla aduce pe piața din România mobilă nouă, sigilată și de cea mai înaltă calitate, de la furnizori consacrați din Germania. Aici găsiți o gamă variată de mobilier pentru toate încăperile locuinței, la prețuri mult mai mici față de prețul de catalog al furnizorilor.