-0.6 C
Bistrița
marți, ianuarie 31, 2023

Monitorizare: Ce facem cu elevii din ultimele bănci?!

Sarcină dificilă, pentru directorii și diriginții din școli. În următoarele două săptămâni aceștia vor avea de monitorizat cu atenție dacă elevii sunt discriminați din cauza statutului socio-economic al familiei. Performanțele școlare sau mediul de rezidență al elevilor pot, de asemenea, genera discriminări. Așezarea elevilor în ultimele bănci trebuie să înceteze.

Începând de ieri, în școlile din Bistrița-Năsăud se monitorizează segregarea școlară, în conformitate cu parteneriatul încheiat între Ministerul Educației și UNICEF. O echipă din cadrul Inspectoratului Școlar Bistrița-Năsăud a fost zilele trecute la Ministerul Educației pentru instruire. 

Este o diagnoză pe care suntem obligați să o facem în parteneriat cu UNICEF. Definițiile sunt clare. Ceea ce apare ca element de noutate  sunt trei categorii cu care nu am prea fost obișnuiți. Dacă segregarea pe criteriul etnic sau de dizabilitate am fi încadrat-o aici, mai avem segregare pe criteriul statutului socio-economic al familiei, pe criteriul performanțelor școlare și al mediului de rezidență al elevilor…”, a subliniat Camelia Tabără, zilele trecute, la întâlnirea cu directorii de școli din județ.

Pentru fiecare dintre aceste categorii vor fi indicatori de monitorizare a segregării, la nivelul fiecărei structuri școlare, a mai precizat Camelia Tabără. 

Ce facem cu elevii din ultimele bănci?!

Un alt element de noutate foarte clar, punctual și explicit este segregarea la nivelul clasei, la nivelul ultimelor două bănci – a avertizat șeful ISJ Bistrița-Năsăud.

Dacă un copil problematic este trimis mereu în ultimele bănci, rezultatele vor fi pe măsură. „Dacă nimeni nu îl antrenează, nimeni nu îl solicită și nimeni nu încearcă să îl activeze în niciun fel, să nu ne mirăm că nu vom avea rezultate cu un asemenea elev”, a mai spus Camelia Tabără.

O soluție ar fi configurarea mai prietenoasă a sălilor de clasă – a propus Camelia Tabără. Dacă băncile elevilor sunt amplasate în cerc, de pildă, lucrurile s-ar rezolva de la sine. Nu s-ar mai putea vorbi de segregare în interiorul clasei.

Cum se va monitoriza segregarea în școlile județului

Timp de două săptămâni, directorii instituțiilor de învățământ din județ vor avea de observat atent situația din propria curte. Sunt 69 de indicatori care trebuie bifați în această primă fază de monitorizare restrânsă. „Dacă tratați cu neglijență și superficialitate această bază de date, aplicația este construită în așa fel încât vă pune scor maxim. Echivalentul lui Alertă! Faceți segregare…! E bine să faceți lucrurile cu simț de răspundere”, a precizat Camelia Tabără. 

O sală de clasă structurată pe centre și cu bănci grupate, va primi din start un scor minim fără să fie necesar răspunsul la alte chestiuni suplimentare – a exemplificat Camelia Tabără.

De această monitorizare se va ocupa responsabilul Comisiei şcolare pentru prevenirea, eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar.

Datele vor fi introduse într-o platformă electronică pusă la dispoziție de UNICEF. Școlile care nu vor avea rezultate corespunzătoare vor intra într-o etapă de monitorizare extinsă în perioada 16 martie – 10 aprilie.

ARTICOLE SIMILARE

Bistriteanul TV

Sponsorizate

Se fac angajări la Crama Jelna, Clinica Sanovil și Electroplast

Noi locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Electroplast care angajează Key Account Manager. Crama...

Amicii Building angajează ingineri constructori și finisori amenajări interioare/exterioare! NOI locuri de muncă, în Bistrița

Noi locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la AMICII  BUILDING, unde este nevoie de finisori...

Probleme la sistemul de direcţie al mașinii? Beneficiază de oferta MATEROM AUTOMOTIVE Service

Dacă ai probleme la sistemul de direcție al mașinii, e momentul să te bucuri de oferta MATEROM AUTOMOTIVE Service! Prețuri avantajoase: