15.6 C
Bistrița
miercuri, mai 15, 2024

FII REPORTER: Se fisurează noul pavaj abia montat pe Calea Moldovei

Probleme la câteva zile de la montare la noul pavaj de pe Calea Moldovei. Pavajul abia montat a început să se fisureze și să se macine la colțuri – ne informează un cititor Bistriteanul.ro.

„Bună ziua. Noul trotuar de pe Calea Moldovei. Nici nu au apucat să monteze dalele că deja după 3 zile se fisurează și se macină la colțuri. Cum o să arate după 300 de zile? Poate întrebați pe cineva. Csf, ncsf!” – ne-a scris aseară un cititor.

Vă reamintim că alegerea noului tip de pavaj a întârziat bine de tot lucrările la trotuarele de pe traseul Liniei Verzi. Deși era vorba de un pavaj special, din piatră naturală, pentru care municipalitatea a alocat 7 milioane de lei și a organizat licitații peste licitații, întârziind astfel lucrările, când a început montajul, dalele de granit s-au dovedit a fi un pavaj comun în plăci mai mari. Care, după cum se vede, încep să se sfarme la doar câteva zile după montare.

Moftul care nu ne permite să circulăm prin oraș nici pe jos: trotuarele – praf pe mai multe străzi din cauza unei licitații eșuate

 

Se pare că Primăria Bistrița știe de această fragilitate a pavajului nou, având în vedere că a promis și sancționează drastic șoferii care parchează pe noul pavaj.

Un șofer care și-a lăsat capul de TIR pe trotuarul proaspăt pavat de pe Calea Moldovei a fost „ars” la buzunare de Poliția Locală

ARTICOLE SIMILARE

21 COMENTARII

  1. O afacere foarte profitabila pentru cineva. Peste 5 ani altu, pe mai mulți bani. Nu ei plătesc și nu răspunde nimeni dacă e neconform sau neadecvat. În rest, sa facem bani pentru taxe și impozite.

  2. Sa faca o expertiza la dalele astea fara ciment si sa rezulte ca cetateanul e de vina pentru ca trece cu bicicleta de doua ori peste el!!! Doua roti de doua ori….doar o data sa treaca cu bicicleta!!!

    • Tocmai ca dalele astea sunt prefabricate din ciment.
      Ciment pus cu lingurita, ca sa ajunga niste bani si pentru partid, ca vin alegerile la anul.
      Sa nu uitati asta când mergeti la vot.

  3. O fi sí pavajul de slaba calitate,dar sí montajul lasa de dorit! Patul plin de bolovani,bucati de beton,deasupra pietris de doua degete sí gata! Sa vedeti cum dau ín acele dale cum le forteaza sa intre la loc,sí sa fie cat de cat la boloboc,nici nu ma mir.

    • Daca vreti sa vedeti piatra naturala asa cum pretinde turcul ca a cerut sa fie montata eu zic sa mergeti pâna la Cluj-Napoca pe bulevardul 22 Decembrie.
      Si dupa aia sa faceti diferenta si sa-i spuneti ca nu suntem fraierii lui.

  4. Cred ca la receptia finala a lucrarilor, inainte ca firma care monteaza pavajul sa primeasca restul de plata, un reprezentant al Primariei ar trebui sa incerce pavajul cu un autoturism. Orice dala cedeaza, sa fie imputata firmei care a comercializat/montat pavajul. Trasnport si manipulare proasta a pavajului, montaj prost realizat, strat suport insuficient sau prost aplicat. Daca o dala este pozitionata mai sus decat cea de langa, si se trece cu masina peste, aceasta cedeaza, daca este vreun gol, o denivelare sau o piatra ascutita dedesubt (evident, sunt accese in curtile oamenilor peste acest pavaj, asadar se justifica si tranzitarea auto peste acestea si rezistenta la tranzit). Nu putem face lucrari de mantuiala, daca in propria curte avem pretentia ca pavajul sa reziste, si cerem garantie pe lucrare, avem pretentia ca si Primaria sa procedeze la fel, sa nu treaca cu vederea peste nici o problema a unui „lot nereusit”, sau o problema de montaj, la receptia lucrarilor (trebuie sa primeze calitatea, nu cantitatatea)… Cred ca sunt ciobite colturile placilor din cauza transportului, a manipulantilor paletilor cu pavaj, sau a montatorilor, care mai mult ca sigur au incercat sa scoata placile de langa bordura, pentru a umple sau a goli din stratul de dedesubt, sau pentru a le bate, sa se incadreze pana in margine. In specificatiile pavajului, trebuie sa se gaseasca si niste specificatii de rezistenta la presiune, in cazul in care e montat corect trebuie sa reziste.

  5. Ce-i trebuie chelului tichie de mărgăritar. Schimbarea pavajelor de pe totuarele adiacente traseului „Linia verde” cu altele tot prefabricate, dupa ce, cu aproximativ 10 ani in urmă acestea au fost amenajate cu dale de beton si sunt in stare perfectă, reprezintă o risipă inutilă de resurse. Eventual ar putea fi luate in considerare doar strazile Bistricioarei, Petru Rareș, Piața Unirii, Dornei, Piața Centrală și Gheorghe Șincai unde trotuarele au fost pavate cu dale de beton colorate, după gusturile fostului edil.
    Aici a trebui intervenit cu inlocuirea pavajelor din beton, cu piatră naturală, si mai cu seamă in Piata Unirii unde se află Biserica Minoritilor, cel mai vechi monument de arhitectură medievală din oras. Tot in Piata Unirii ar trebui ridicat un monument simbol, evocator al Marii Uniri din 1 Decembrie 1918 , după ce in anul 2012, un primar incult a mutat bustul lui Cuza de la IJP fără să stie că numele pietei se revendică de la Marea Unire din 1 Decembrie 1918 si nu are nimic comun cu Mica Unire. Bustul lui Cuza din Piata Unirii trebuie sa fie mutat inapoi la IJP, unde se mai află incă soclul de marmură de pe care a fost dislocat in 2012 de către fostul primar Ovidiu Cretu. De altfel, bustul lui Cuza a fost dezvelit in 2004 la IJP Bistrita-Năsăud pentru că Alexandru Ioan Cuza a pus bazele Poliţiei moderne în România, dar avea intre altele si rolul de a pune in valoare sediul politiei, o cladire fara personalitate, care seamănă mai degrabă cu un bloc de garsoniere construit in stil comunist.

    • De la îngheț crapă. Azi noapte au fost -38 de grade… la Polul Nord. Și calici și cu pretenții, ce mai vreți? Pară-vă bine că se pune, era căt pe ce să avem balastru pe trotuare. Că-i de rahat calitativ, nu mai contează. Așa e tot orașul, un șantier de rahat, cu 10 tronsoane începute, dar neterminat nimic.

  6. Daca masuram pista de biciclete plus trotuarul pe Calea Moldovei zona Ambient-Ozana o sa constatati ca zona e mai lata decat o banda auto, oare care o fi sfencul? mai multi metrii patrati? despre calitate… aceeasi ca la blocurile din Turcia care au cazut la cutremur unul dupa altul, am vazut la Prundul Bargaului un tip de parapeti la trotuare in zona blocurilor foarte ok cred ca ar fi bine sa fure mai multi primari modelul.

  7. Daca dalele sunt din roca naturala de granit si nu sunt prefabricate din beton, problema apare de la proasta executie a fundatieie, a necompactarii si a nerespectarii tehnologiei de montare a acestor dale. Daca patil (fundatia) pe care se monteaza aceste dale este elastic atunci sigur vor fisura la ori ce sarcina exterioara la care sunt supuse in timp.

    • Aruncat cu lopata …fara nisip batut…pentru prosti! Dale din beton fara ciment…mai slabe ca alea din dedeman…o dala fara ciment cand vrei sa o tai cu scula se rupe

  8. O să vedem la anul după ce trece iarna cate gropi vor fi pe trotuar, e bine că o să scoată mașinăriile de dat zăpada și vor angaja încă vreo 100 de zilieri pentru a da zăpada

  9. Ganditi-va ca pe acest pavaj se va merge cu rolele, cu trotinele, cu carucioare. Daca arata in halul asta abia dupa cateva zile, sa vedeti cand o sa iesiti cu copii la o plimbare cu rolele cum o sa isi sparga capul din cauza gropilor

  10. Contractul este public???? Serviciul de achizitii din primarie bănuim ca a întocmit un contract beton!!! Nu ca și dalele astea de mămăliga! Poate DNA verifica cerintele tehnice și calitatea acceptata! Ca au salarii mari șefii de servicii, sau de direcții din primarie! E cazul ca pe banii noștri sa răspundă cineva!!!

  11. Aceasta e batjocora, bataie de joc la adresa Bistritenilor. Faceti intersectia decebal si apoi inchideti alta,este ceva imposibil. ne cnstituim intro asociatia si va actionam in judecate cu daune de 10 mil, euro pentru Bistriteni,din bani celor ce ati gindit aprobat si contractat acest grafic de executie si a executantului. Intersectia Decebal e inchisa de foarte mult timp si de 90 zile nu mai e nici o miscare. trebuia facut Apolo si apoi inceput Decebalul. ,, Unde nu e minte vai de restul Bistritenilor”. Vai de executant ,la licitatie probabil a avut lucrari similare cu ceva bulevarde din Cluj Napoca, sensul de la politie e facut pe proiect fara a iesi la fata locului cu copy paste si constructorul trebuia sa notifice proiectant ca nu se amplaseaza bine in zona sa vina cu modificari, cine a mai vazut un sens sa aibe pe o parte doua benzi si pe alta parte o banda de circulatie,gresit si cel de la lama si Drumul Dumitri Vechi. Apropo sensul de la rusi, venind de la Unirea putea avea o banda de incadrare pentru dreapta sa poata merge catre Han doua benzi inainte, Primaria prin acest program trebuia sa fluidizeze traficul nu sa il ingreuneze. Dac vai de constructor unde sunt arhitectul, diriginti de santier, Imspetia in constructi si primarul.God bless you.

    • Cu ce e gresit Sensul Giratoriu de la Politie? Cu faptul ca un conducator ca dumneata nu isi da seama ca la intrarea de pe Bulevard in sensul giratoriu trebuie sa virezi usor la dreapta ca sa ramai pe banda unu, exterioara, si sa nu mergi drept inainte? Acolo e problema ca momentan nu va chidati in spatiu, acum sensul este mult mai larg decat inainte, cand o sa fie marcat o sa va dati seama ca defapt este mult mai bun ca inainte si realizat in conditiile in care permite spatiu. Legat de Calea Moldovei venind dinspre Unirea nu ai cum sa faci banda de dreapta catre Han, pentru ca Hanul e in stanga, si defapt proiectul se termina la Capatul Strazii Nasadului, pana la intrarea in sensul giratoriu.
      Tot vorbind de Cluj, la aeropot, autobuzele ca sa poata face sensul taie toate benzile de circulatie, Pe 21 decembrie 1989 iti rupi varfurile de la pantofi la cum e debitata si montata piatra.
      Facem gargara de la 4 dale de pavaj, aflate in executie…

      • Amice, esti idiot. adica eu ca sa virez stânga pe banda 1 trebuie ca mai inainte sa virez usor dreapta ?!?
        De unde ai scos asta?
        Au construit idiotii ditamai insula la giratoriu in detrimentul spatiului carosabil.
        Nu incap pe benzile alea simultan un autobuz si un autoturism, si atunci te intreb desteptule: care e fluidizarea traficului?

  12. Nu cred că cetățenii au ales calitatea proastă, este vina furnizorului, montare necorespunzătoare, muncă făcută la hei-rup, să se încadreze în termen, doar la noi așa se face totul, pe ultima secundă. Ce nu înțeleg eu e că dalele vechi erau bune, au rezistat intemperiilor, ici-colo au fost denivelări din cauza lucrărilor ulterioare montării. De ce au trebuit schimbate și ce s-a întâmplat cu ele? Cine a beneficiat de așa pomană? Vina lor a fost că au fost montate de vechea administrație?
    Cele noi crapă? Nici o problemă, la anul mai câștigă o firmă de partid niște bani, doar bugetul local este sac fără fund, pentru unii!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Se fac angajări la Stewo Plastic Năsăud, Fan Courier, Hotel Coroana și Crama Veche

Stewo Plastic Năsăud are nevoie de un asistent producție, Fan Courier caută curieri serioși în Bistrița! Crama Veche angajează administrator, barman, ospătar și ajutor bucătar. Pizzeria Allegria are nevoie de casier și ospătar pentru Bistrița și Năsăud.

Când este cel mai bine să îți programezi vizita la service? Oricând. De oriunde. La orice oră

Materom Automotive îți oferă posibilitatea programării online a mașinii tale Mercedes-Benz, ca vizitator sau prin logare în contul tău Mercedes Me.

Crama Veche caută Administrator întreținere clădiri, barman și ospătar. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Crama Veche caută administrator, barman, ospătar și ajutor bucătar. Pizzeria Allegria are nevoie de casier și ospătar pentru Bistrița și Năsăud. Noi locuri de muncă sunt disponibile la Tehnoprod Plast SRL Bistrita, Clinica Sanovil, Aquabis și RCB Electro.