18.2 C
Bistrița
sâmbătă, septembrie 27, 2025

Primăria Prundu Bârgăului despre scandalul buletinelor: „Facem apel la înțelegere, resursele de care dispunem sunt limitate!”

Într-o informare publică, Primăria Prundu Bârgăului precizează că Serviciul de Evidență a Populației din comună deservește cu prioritate cetățenii săi și apoi pe ceilalți, care pot opta pentru aceste servicii doar în zilele de marți și joi. Motivează această „limitare” cu faptul că personalul care deservește acest serviciu provine din cadrul primăriei și are și alte atribuții.

Bistrițeanul.ro a prezentat ieri situația de necrezut din Prundu Bârgăului, unde cetățenii care nu sunt din comună pot să își facă buletinul doar în zilele de marți și joi.

Despre întreaga situație puteți citi AICI.

Primăria Prundu Bârgăului a venit cu o informare de presă, în care explică faptul că serviciul în cauză este destinat cu prioritate cetățenilor din comună și, mai mult, angajații care lucrează acolo sunt din cadrul primăriei și au și alte atribuții:

Primăria Prundu Bârgăului respectă și înțelege nemulțumirile exprimate de cetățeni, însă considerăm necesar să prezentăm contextul real:

„Serviciul de Evidență a Populației de la Prundu Bârgăului este înființat în primul rând pentru deservirea cetățenilor din localitate. Din respect pentru cetățenii din alte localități care nu au găsit locuri disponibile la Bistrița, am acceptat – ca măsură de sprijin – ca în zilele de marți și joi să putem procesa și cererile acestora. Limitarea la două zile pe săptămână nu este un act de discriminare, ci o măsură organizatorică absolut necesară.

Cetățenii din Prundu Bârgăului beneficiază permanent de acest serviciu, chiar și fără programare. Pentru cetățenii altor localități, programul rămâne fix: marți și joi.

Personalul care deservește acest serviciu provine din cadrul Primăriei și are și alte atribuții: Registrul Agricol, Asistență Socială etc. În special în perioada concediilor, resursele sunt și mai reduse. De aceea, pentru a nu bloca activitatea instituției și pentru a putea răspunde prompt comunității locale, am stabilit acest program.

Programările online nu sunt gestionate de Primăria Prundu Bârgăului, ci de structurile județene și naționale.

Am transmis oficial către autoritățile competente solicitarea de a bloca programările pentru zilele în care nu putem onora cererile cetățenilor din afara comunei. Din păcate, aceste programări au continuat să fie generate, ceea ce a creat situații regretabile pentru persoanele care s-au deplasat în mod inutil.

Înțelegem frustrarea cetățenilor și regretăm situațiile neplăcute prin care au trecut. Vom îmbunătăți modul de comunicare publică și vom insista, în continuare, pe lângă autoritățile competente pentru o soluție tehnică prin care să nu mai fie permise programări în zilele în care nu se preiau cereri din alte localități. Totodată, facem apel la înțelegere: resursele umane de care dispunem sunt limitate, iar perioada concediilor a redus și mai mult capacitatea noastră de procesare.

Rolul nostru principal este să asigurăm funcționarea instituției în interesul comunității locale. Totuși, dorim să fim un sprijin și pentru cei din alte localități – dar acest lucru este posibil doar în măsura resurselor de personal disponibile.

În perioada următoare, vom continua discuțiile cu instituțiile competente pentru a găsi soluții care să împiedice repetarea acestor situații. În concluzie, Primăria Prundu Bârgăului nu a intenționat niciodată să își bată joc de cetățeni sau să refuze servicii publice în mod abuziv.

Ne dorim o colaborare corectă și transparentă cu toți cetățenii și instituțiile implicate. Vom continua demersurile pentru ca situații similare să nu se mai repete, printr-o comunicare mai eficientă și o coordonare mai bună cu structurile județene și naționale.”

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Caravana Škoda începe mâine la Bistrița Retail Park!

Bistrița se pregătește pentru unul dintre cele mai așteptate evenimente auto ale toamnei: Caravana Škoda, care va avea loc sâmbătă și duminică, 27–28 septembrie, între orele 10:00 și 18:00, în parcarea Bistrița Retail Park (lângă Selgros).

MATEROM AUTOMOTIVE Bistrița angajează Consilier Vânzări Auto

MATEROM AUTOMOTIVE, unul dintre cei mai importanți dealeri auto din orașul Bistrița, își mărește echipa și lansează o oportunitate de carieră pentru cei pasionați de domeniul automotive și vânzări: Consilier Vânzări Auto.

NOI locuri de muncă, în Bistrița: Se caută bucătar, pizzer, electricieni, sudor MIG/MAG & Electric, lăcătuși și muncitori

INST-Nistor angajează ingineri construcții civile, elecricieni, tehnician decontare / ofertare / licitații, Instalatori. Crama Veche caută ajutor bucătar și pizzer. Îndemânarea Construct angajează sudor MIG/MAG & Electric și lăcătuș mecanic. NOI locuri de muncă sunt disponibile la Fan Courier, Grand Hotel COROANA sau GB Instaplan. Oferta completă, mai jos: