11.5 C
Bistrița
vineri, septembrie 26, 2025

ABUZ și lipsă de respect, la Primăria din Prundu Bârgăului? „Mi se pare o bătaie de joc și o nesimțire rară să fiu tratat așa!”

Vreau să semnalez o situație de maximă bătaie de joc la adresa cetățenilor, la Primăria Prundu Bârgăului! Am o programare efectuată la începutul lunii septembrie – pentru preschimbarea cărții de identitate. Pentru că nu erau locuri libere la Bistrița, am optat pentru programare la Prundu Bârgăului și am găsit data liberă în 24 septembrie.

Am confirmat programarea și cu o zi înainte am primit un e-mail de amintire.

În dimineața de 24 septembrie am plecat de la Cluj (cca. 120 km), mi-am luat zi liberă de la job ca să ajung cu toate actele la ghișeu la ora stabilită.

Dar acolo mi s-a spus că ei nu pot să îmi ia cererea, pentru că primarul a decis că lunea, miercurea și vinerea să onoreze doar cereri pentru cetățenii comunei.

Ca cetățean al țării și plătitor de taxe  mi se pare o bătaie de joc și o nesimțire rară să fiu tratat așa! Ba mai mult, nu era absolut nimeni la ghișee. Doamnele stăteau în povești”, ne-a scris revoltat Cristian V. C. 

Și Simona Moraru din Bistrița a avut parte de o experiență neplăcută, la Primăria Prundu Bârgăului, la începutul lunii septembrie.

În 20 august 2025 am efectuat o programare online pentru emiterea unei noi cărți de identitate. Programarea a fost confirmată, pentru data de 1 septembrie 2025 la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Prundu Bârgăului, întrucât acolo am găsit primul loc disponibil.

În data de 31 august 2025 am primit un email în care mi s-a reamintit programarea. Totuși, prezentându-mă în 1 septembrie la ghișeu în Prundu Bârgăului, mi s-a comunicat că, începând cu 27 august 2025, eliberarea cărților de identitate pentru cetățenii cu domiciliul în Bistrița se face exclusiv în zilele de marți și joi, în urma unui ordin al primarului.

Această schimbare, intrată în vigoare fără o informare publică prealabilă și fără anularea programărilor deja confirmate, a generat pentru mine un prejudiciu de timp și bani.

Mi-a afectat inclusiv dreptul de a beneficia de un serviciu public în mod corect și previzibil.
I-am spus doamnei de la ghișeu că eu nu am primit nici o informație referitoare la ordinul primarului. Doamna mi-a spus că adresa cu schimbarea este lipita pe geamul instituției.
Am constatat că pe geamul instituției era afișată o hârtie prin care se anunța că, începând cu data de 27 august 2025, programările pentru cărțile de identitate ale cetățenilor din Bistrița se fac doar în zilele menționate.

Consider că această modalitate de informare exclusiv printr-un afiș lipit pe geamul instituției este necorespunzătoare și discriminatorie pentru cetățenii care locuiesc în altă localitate (în cazul meu, Bistrița) și nu au cum să vadă această informare în timp util.

În condițiile în care instituția deținea numărul meu de telefon și adresa de email (prin care mi s-a confirmat programarea), era obligația acesteia să mă anunțe că programarea mea pentru 1 septembrie a fost anulată. Era obligația instituției să îmi ofere o alternativă de reprogramare. Mai ales că eu am așteptat 11 zile această programare și am făcut deplasarea pe cheltuiala mea.

Este o lipsă de respect față de cetățean și o încălcare a dreptului la acces egal și previzibil la servicii publice.

Ulterior, am contactat telefonic Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Bistrița, unde am explicat situația. Doamna care mi-a răspuns la telefon mi-a transmis să mă întorc la SPCLEP Prundu Bârgăului. Să le arăt că am programare confirmată și să solicit să îmi fie emisă cartea de identitate conform programării.

Am urmat această indicație și m-am întors la Evidența Populației din Prundu Bârgăului. Aici, deși nu era niciun alt cetățean prezent și funcționara respectivă era ocupată cu fumatul, am fost trimisă către Primărie, pentru a discuta cu domnul primar.

Ajunsă la sediul Primăriei, mi s-a comunicat că primarul este în concediu. Am fost direcționată către viceprimar. Acesta a recunoscut că situația este neplăcută și mi-a spus că, în locul meu, și el s-ar fi simțit la fel de nervos și supărat.

Totuși, a precizat că nu are ce să facă. A motivat că serviciul de Evidență a Populației din Prundu Bârgăului deservește prioritar persoanele din localitate.

Această lipsă de asumare și pasare a responsabilității între instituții a făcut ca, deși am respectat toți pașii legali și am avut programare confirmată, să fiu pusă într-o situație absurdă, consumatoare de timp, bani și energie, fără a primi serviciul public la care aveam dreptul.

În discuția avută cu reprezentantul Primăriei Prundu Bârgăului, mi s-a invocat faptul că, din cauza concediilor de odihnă ale personalului, nu se mai pot procesa cererile pentru cărți de identitate ale cetățenilor din Bistrița.

Am arătat că această justificare nu corespunde realității. Am stat în fața ghișeului aproximativ 3 ore. Nu a existat decât o singură persoană care a solicitat eliberarea unei cărți de identitate.

Funcționara prezentă nu era ocupată cu preluarea cetățenilor, ci fuma în exteriorul instituției.

Prin urmare, consider că motivul invocat nu este real.

Iar refuzul de a respecta programarea mea confirmată reprezintă un abuz administrativ și o desconsiderare a cetățeanului care respectă procedurile legale.

Am solicitat funcționarei de la ghișeu să îmi ofere o justificare în scris prin care să precizeze clar motivul pentru care refuză să îmi elibereze cartea de identitate, deși aveam programare confirmată pentru data de 1 septembrie.

Aceasta m-a trimis din nou la Primărie. Domnul viceprimar a refuzat să îmi dea în scris motivul pentru care nu mi se respecta programarea.

Mi-a spus să revin la Evidența Populației. Să cer funcționarei să îmi elibereze documentul și să noteze „vinovații” pe o adresă oficială, chiar daca trebuie să scrie și numele dânsului.

Funcționara a refuzat categoric să îmi ofere justificarea în scris. La fața locului a coborât și doamna coordonatoare. A procedat identic. A refuzat, la rândul ei, să îmi elibereze o adresă prin care să explice motivele refuzului.

Această atitudine demonstrează lipsă de transparență și ridică semne de întrebare privind legalitatea deciziilor luate. Dacă măsura era conformă cu dispozițiile legale, nu ar fi existat niciun motiv de teamă în a o comunica în scris unui cetățean.

În final au zis doamnele de la ghișeu că era competenta Prefecturii Bistrița sa anunțe că programarea a fost anulată…”, ne-a mai transmis Simona Moraru.

Cei de la Prefectură ar fi trebuit să blocheze programările online, astfel încât oamenii să nu fie direcționați inutil către Primăria din Prundul Bârgăului, susține primarul Doru Crișan.

Contactat de Bistrițeanul.ro, primarul Doru Crișan a explicat că „cetățenii trebuie să se programeze unde sunt arondați. Primăria din Prundu Bârgăului nu este o instituție făcută pentru a face buletine la toată lumea.

Am acceptat să se facă buletine pentru cei din exterior marți și joi. Am făcut adresă oficială, am trimis-o. Așa scrie în lege: că buletinele se fac în altă parte – cu consultarea autorităților locale. La noi funcționarii sunt luați din Primărie și puși să facă acele cărți de identitate electronice. Mai ales fiind perioada aceasta critică a concediilor – funcționarii respectivi au de lucrat și pentru Registrul Agricol, și pentru Social. Nu pot să se ocupe doar de buletine.

Cei care răspund de programările online de la Bistrița nu înțeleg că noi nu avem cu cine lucra și că la noi e mult mai greu.

Ei au făcut programări online câte 20 pe zi. În timp ce la Bistrița sau prin alte părți sunt câteva 4-5 programări pe zi.

Au trimis cetățeni cu programări făcute peste zilele în care am acceptat să facem cărți de identitate electronice. Ei ar fi trebuit să blocheze site-ul pentru zilele respective. Numai că ei au un plan de făcut, au proiectul ăsta mare la nivel național. Iar dacă nu reușesc să facă buletinele pierd banii. Și de aceea permit programări pentru buletine peste tot.

Noi ne-am chinuit foarte mult să facem Serviciul de Evidența Populației la Prundu Bârgăului. Cei de la Bistrița nici n-au vrut să mă ajute, am colaborat direct cu cei de la București.

Iar acum au ajuns să poarte oamenii pe drumuri degeaba. Oamenii nu au nicio vină. Dar la Prundu Bârgăului se fac buletine marți și joi. Atât. În rest, funcționarii de acolo au alte atribuții.

Poate să vină oricine, în afară de marți și joi nu se fac buletine. Suntem instituție în slujba celor din Prundu Bârgăului. Nu suntem subordonații Ministerului Afacerilor Interne.

Pentru cetățenii din Prundu Bârgăului – noaptea la ora 12 dacă mă sună, mergem la priămărie și le facem buletine. Fără nicio programare. Pentru restul cetățenilor facem buletine marți și joi”, a subliniat primarul Doru Crișan.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE Bistrița angajează Consilier Vânzări Auto

MATEROM AUTOMOTIVE, unul dintre cei mai importanți dealeri auto din orașul Bistrița, își mărește echipa și lansează o oportunitate de carieră pentru cei pasionați de domeniul automotive și vânzări: Consilier Vânzări Auto.

NOI locuri de muncă, în Bistrița: Se caută bucătar, pizzer, electricieni, sudor MIG/MAG & Electric, lăcătuși și muncitori

INST-Nistor angajează ingineri construcții civile, elecricieni, tehnician decontare / ofertare / licitații, Instalatori. Crama Veche caută ajutor bucătar și pizzer. Îndemânarea Construct angajează sudor MIG/MAG & Electric și lăcătuș mecanic. NOI locuri de muncă sunt disponibile la Fan Courier, Grand Hotel COROANA sau GB Instaplan. Oferta completă, mai jos:

Ofertă specială la ARCSIM CONSTRUCT Bistrița: Cumperi gardul, primești capacele cadou!

Plănuiți să vă îngrădiți curtea sau să vă schimbați gardul? Ei bine, ARCSIM CONSTRUCT Bistrița, showroom-ul...