23.9 C
Bistrița
marți, mai 11, 2021

AUDIO: Ne-am dat interesați de starea unui pacient internat în Spitalul Județean. Cine ne-a închis telefonul în nas:

Mai mulți bistrițeni ne-au semnalat faptul că nu pot să afle informații despre cei dragi lor, internați în spital. Așa că ne-am încercat și noi norocul, sunând la mai multe secții pentru a vedea ce face „mătușa”. CUM ni s-a răspuns și cine ne-a închis telefonul în nas:

În februarie 2020, la începutul pandemiei în țară, managerul Gabriel Lazany a anunțat „carantinarea” spitalului. Astfel, aparținătorii NU au mai avut voie în interiorul unității medicale, iar informații despre starea celor dragi se pot afla DOAR sunând pe secția unde aceștia sunt internați.

Pe adresa redacției au sosit mai multe sesizări, bistrițenii plângându-se că NU reușesc să dea de nimeni la spital, că uneori NU se răspunde, alteori NU li se dau informații, alteori li se închide telefonul în nas.

Așa că am decis să ne încercăm și noi norocul, pentru a vedea CUM ni se răspunde la spital, când cerem informații despre un pacient.

Am creat două personaje fictive: nepoata ANA POP, care se interesează de starea mătușii MARIA IORDĂNESCU.

Am intrat pe site-ul spitalului și am sunat la numărul de centrală afișat acolo: 0263.214.390.

Uneori ni s-a răspuns imediat în centrală, alteori a sunat ocupat, iar alteori conexiunea a eșuat. Nu am avut în schimb probleme să NU ni se răspundă PE SECȚIE.

Secția Boli Interne

Ana Pop: „Buna ziua! M-ar interesa dacă mă puteți ajuta cu o informație despre mătușa mea, Maria Iordănescu, internată acum două zile la dumneavoastră pe secție. Nu știu salonul…”

Cadru Medical: „Oare nu e internată la infecțioase? La noi nu e!”

Secția Boli Infecțioase

Aici am așteptat într-adevăr mai mult până ni s-a răspuns pe secție.

Cadru medical: „Iordănescu? Oare nu știți la ce medic? Trebuie să caut în sistem! Iordănescu ați zis, da? NU avem Iordănescu, nu avem! Sigur o cheamă așa?!? Deci e Iordănescu de la IORDAN, da? Pe secția COVID NU e!”

Secția Obstretică – Ginecologie

Aici, cadrul medical care ne-a răspuns a fost mai „înțepat” și chiar ne-a închis telefonul în nas.

Ana Pop: Oare îmi puteți spune cum se simte mătușa mea, Maria Iordănescu?

Cadru medical: Domnul doctor vă poate da astfel de relații!

Ana Pop:  Pfuu… dar nu știu la ce medic e!

Cadru Medical:  Eu nu vă pot spune. Nu am foaia aici. Domnul doctor dă relații!

Ana Pop:  Dar tot la dumneavoastră sun ca să mi-l dați la telefon atunci când aflu care medic este…? Dacă vreau să iau legătura cu…  ( dar telefonul era deja închis)…

Secția Cardiologie

Cadrul Medical: „Iordănescu?? Numai puțin, că NU îmi spune nimic numele. Calculatoarele ni-s blocate acum. Așteptați puțin la telefon, ca să verific în dosare?”

Ana Pop:  Da. Aștept!

Cadrul medical, după un minut și jumătate: „Nu este internată la noi pe cardio. Am verificat încă din data de 1 aprilie. Nu e pe cardio. Oare nu e la neurologie? Ce afecțiuni avea doamna? La noi la etajul 3 e și neurologia. Deci pe cardiologie NU e sigur!”

Secția Psihiatrie

Am sunat la numărul din centrală  și ni s-a dat numărul de telefon 0263/237.144. Am sunat la acel număr și am întrebat de mătușa Maria.

Cadrul medical:  „La ce medic este? Haideți să vă fac legătura în pavilionul de femei. Că dumneavoastră ați sunat la pavilionul de bărbați. Poate știu colegii de acolo ceva…”

Cadru medical 2:  „Nu știu dacă v-au spus colegii, dar Iordănescu nu avem. La noi nu e. Poate e la spitalul mare internată la vreo secție. Eu nu am de unde să știu unde au transferat-o de la UPU. Sunați la spital. Noi nu avem Iordănescu…”

Secția Neurologie

Cadru Medical:  „Noi nu avem pacientă Iordănescu. Îmi pare rău. Noi Iordănescu nu avem. Probabil neurochirurgie…”

Unitatea de Primiri Urgențe

Ni s-a răspuns chiar repede pe secție.

Ana Pop:  Bună ziua. Am înțeles că mătușa mea a ajuns la dumneavoastră, la urgențe. Maria Iordănescu. Oare a fost preluată? A fost transferată pe vreo secție? Ca să știu dacă mai vin încolo, că m-a rugat unchiul…

Cadru Medical: „Maria Iordănescu? Nu avem așa ceva. (se aude cum mai întreabă un coleg). Îmi pare rău, dar noi nu avem nicio fișă cu numele acesta. Poate nu a ajuns la noi.

Ana Pop:  Ok… Mulțumesc!

Aceste convorbiri au avut loc în intervalul orar 11.00 – 16.30.

La ora 18.00, am vrut să reluăm telefoanele în toate secțiile, dar numărul ne-a fost recunoscut în centrala spitalului. Centralista a murmurat, în timp ce făcea legătura – „Vai, dar mult ați mai sunat azi…!”

Nu știm exact dacă a vrut să o auzim, dar noi am auzit-o.

Pe secția Boli Interne ne-a răspuns aceeași voce, și chiar dacă de această dată „Camelia Tomșa” se interesa de pacienta „Irina Stanciu”, după ce au căutat numele și ne-au răspuns că nu este, ne-au redirecționat spre Infecțioase.

Tonul vocii celor care ne-au răspuns și conversațiile integrale, în materialul audio de mai jos:

[arve url=”https://youtu.be/75U7PT_I4MY” maxwidth=”900″ aspect_ratio=”16:9″ loop=”no” muted=”no” /]

 

ARTICOLE SIMILARE

Bistriteanul TV

Sponsorizate

POP&POP Glass Solutions Bistrița – Profesioniști în amenajări cu sticlă și sisteme de glisare inteligente pentru birouri, locuințe sau terase

Ai în plan amenajări cu sticlă la firmă sau acasă?! Pop&Pop Glass Solutions Bistrița sunt profesioniștii...

Ai nevoie de meniuri pentru cafenea sau restaurant? Creativii de la EMA Grafix îți fac ce model vrei tu, rapid și ieftin!

Meniul e cartea de vizită a oricărui restaurant, cafenea sau a oricărei terase cu dichis! Dacă...

FOTO – NOU de Paște, la Euforia: Aranjamente florale cu licheni stabilizați!

Alege ca sărbătorile acestea pascale să fie pline de culoare! Cu aranjamentele de la Euforia Floral...