Mai mulți constructori bistrițeni au pus ochii pe licitațiile pentru cele patru pasaje de la două intrări din oraș, care promit să aerisească traficul. Este vorba despre Îndemânarea Prodcom, Frasinul, MIS Grup sau CML.RO.
Primăria Bistrița a scos la licitație construcția celor patru pasaje, care ar urma să fie amenajate la două intrări din oraș. Trei dintre pasaje ar urma să fie amenajate la ieșirea spre Unirea, unul în zona Altex, altul cu intrare la Kaufland și Cibela, iar altul la intersecția cu DN17C (strada Lucian Blaga).
Cel de-al patrulea pasaj ar urma să fie amenajat în Viișoara, la intersecția DN17, cu vechea variantă de ocolire a orașului.
Potrivit BistritaBusiness.ro, mai mulți constructori bistrițeni au depus oferte la cele patru licitații. Ultimul licitat a fost pasajul din Viișoara , pentru care au depus oferte Îndemânarea Prodcom, MIS Grup și CML.ro. Acesta este evaluat la 75,5 milioane de lei.
La celelalte trei pasaje, estimate la 50 de milioane de lei fiecare, au depus oferte Îndemânarea, MIS Grup, Frasinul, Structure Gogan (Satu Mare) și ARL Cluj. Cele patru pasaje sunt finanțate prin PNRR.
Întreg materialul îl puteți citi AICI.
Primarul Gabriel Lazany a susținut în mai multe rânduri că cele 4 pasaje vin să aerisească traficul de la intrările din oraș, care este sufocat la orele de vârf. Lucrările la pasaje ar urma să se desfășoare simultan, iar unul dintre ele ar urma să aibă o bandă reversibilă, care să fie folosită pe rând pentru ambele sensuri de mers, în funcție de intensitatea traficului.














Cu ce am gresit noi Bistritenii sa avem parte numai de investitii din astea dubioase la Bistrita? Faptul ca domnul Primar se lauda ca a adus la Bistrita 260 de milioane de lei pentru cele 4 pasaje rutiere nu ne incalzeste cu nimic, daca cele 4 pasaje nu vor ajuta in mod real la fluidizarea traficului din oras si la cresterea sigurantei si a confortului in trafic. Eu sunt de parere ca investitia in cele 4 pasaje rutiere nu merita. in primul rand ar fi trebuit sa se faca studii de fundamentare mai serioase prin care sa fie monitorizat traficul, inclusiv traficul de tranzit si sa se calculeze daca investita merita, avand in vedere ca Bistrita este un oras cu o populatie de 90000 de locuitori. Niste autoritati competente si responsabile, ar fi construit inital un singur pasaj si pe urma, daca s-ar fi constatat ca acesta chiar ajuta la fluidizarea traficului, s-ar fi trecut la proiectarea si constructia celorlalte 3 pasaje. Municipalitatea ar trebui sa tina cont, ca pe langa costurile de executie a acestor pasaje o sa fie si costurile cu intretinerea pasajelor, dupa ce acestea vor fi date in folosinta, costuri care cel mai probabil nu vor fi mici. Pun pariu cu oricine ca la o ploaie mai serioasa toate cele 4 pasaje nu vor mai putea fi folosite si se vor inunda. Primaria si Aquabis nu sunt in stare sa gestioneze sistemul de canalizare si asa fara pasaje si la orice ploaie mai serioasa, zona Kaufland -Calea Moldovei se inunda de parca-i lac. Cand vor fi gata pasajele, cel mai probabil acestea se vor inunda. Ca sa nu mai zic de aspectul estetic si ca aceste pasaje vor mutila zonele in care vor fi construite si mai mult vor incurca operatorii economici si populatia care locuieste in zona, in sensul ca intrarea si iesirea in curti si parcari de pe benzile laterale se va face mult mai greu cu camioane si masini mai lungi. Eu daca as locui in zona sau as avea o afacere, m-as opune in mod clar acestui proiect mai ales ca exista si riscul destabilizarii cladirilor din zona in timpul sapaturilor la fel cum s-a intamplat la pasajul din Decebal. Asa ca domnule Primar Lazany va rog mai ganditi-va inainte sa incepeti lucrarile la aceste pasaje, pentru ca riscurile sa ajungeti in situatia Primarului Turc cu pasajul din Decebal este foarte mare, numai ca dumneavoastra nu o sa aveti in palmares 1 pasaj pietonal nefunctional, o sa aveti 4 pasaje rutiere nefunctionale sau functionale partial. Eu consider ca toti bani, energia si resursele munipalitatii ar trebui canalitate spre alte proiecte care chiar ar putea sa ajute populatia. Sa ne gandim ca in Bistrita exista zeci sau poate chiar sute de strazi neasfaltate si fara utilitati, sa ne gandim ca exista cartiere si zone care nu au acces pietonal adica trotuare spre centrul orasului cum ar fi Valea Jelnei, Valea Ghinzi, zona Pensiunii Morariu, zona centurii etc, si de unde oamenii isi risca efectiv vietile in fiecare zi atunci cand merg pe jos de acasa spre oras pe marginea drumului. Sa ne gandim ca primaria Bistrita nu a mai construit in oras de ani buni o scoala de la zero si multe altele. Asa ca va rog inca odata renuntati la acest proiect sau daca tot vreti sa faceti pasaje rutiere la Bistrita Faceti cum am spus inainte, construiti prima data un pasaj si daca se dovedeste ca acesta chiar fluidizeaza si merita investitia va apucati de celelalte. Asta daca nu vreti sa ramaneti si dumneavoastra in istorie cu un proiect ratat la fel ca predecesorii dumneavoastra.