Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bistrița-Năsăud a luat la puricat 8 case de tip familial pentru copiii instituționalizați din cadrul DGASPC. Se pare că printre nereguli s-ar fi găsit alimente insuficiente, lenjerii de par murdare, copii murdari și neșcolarizați.
AJPIS a verificat 8 case de tip familial, dar și patru centre rezidențiale de stat și private pentru persoane vârstnice, un centru rezidențial de reabilitare sau un centru social de asistență comunitară.
Instituția de control a descoperit numeroase nereguli, dispunând 37 de măsuri de remediere. Printre măsurile impuse s-au numărat reevaluarea situației copiilor care au solicitat transferul către alte centre rezidențiale, dar și asigurarea stocului minim de alimente și apă pentru o perioadă de 48 de ore pentru fiecare beneficiar, semn că alimentele găsite în casele de tip familial nu erau suficiente.
De asemenea au fost găsiți copii care nu mergeau la școală, dar și copii murdari și lenjerii de pat neigienizate.
„Realizarea demersurilor necesare pentru înscrierea beneficiarilor neșcolarizați într-o formă de învățământ, în termen de maximul 7 zile de la admitere. Efectuarea activităților de îngrijire corespunzătoare și toaletarea zilnică a tuturor beneficiarilor care nu se pot îngriji singuri, conform programului zilnic, săptămânal și periodic stabilit. Efectuarea curățeniei și a igienizării lenjeriilor de pat, a păturilor și obiectelor de cazarmament conform programului zilnic, săptămânal și periodic stabilit precum și schimbarea acestora ori de câte ori este nevoie”, precizează AJPIS BN, într-un comunicat de presă.
Printre recomandările AJPIS se numără și organizarea activităților de preparare și servire a meselor cu implicarea directă a copiilor, în scopul dezvoltării deprinderilor de viață independentă și a promovării unei alimentații sănătoase. Se recomandă și întocmirea unui meniu de alimentație pe baza recomandărilor medicului nutriționist sau a asistentului dietetician.
„Verificarea conținutului cutiei pentru sesizări și reclamații săptămânal de către conducătorul centrului, în prezența a doi beneficiari și înregistrarea pe loc în registrul de evidență a sesizărilor/reclamațiilor cu dată și număr. Instruirea și consemnarea în registrul de evidență privind perfecționarea continuă a personalului, a persoanelor desemnate pentru completarea fișei pentru notificarea incidentelor deosebite petrecute în procesul de furnizare a serviciilor”, completează reprezentanții AJPIS BN.
Foto: Arhivă













