7.5 C
Bistrița
marți, noiembrie 4, 2025

Directorul Aquabis Bistrița: ”Mai am nevoie de oameni! Aș lua 10 studenți de la UTCN, dacă aș putea!”

Andrei Kozuk, directorul Aquabis Bistrița, susține că are nevoie de oameni pentru ca să poată oferi servicii de calitate. Are nevoie atât de oameni în teren, cât și în laboratoare. ”Aș vrea să pot lua 10 studenți de la UTCN și să îi formez, dar nu am cum!”

În cadrul unei conferințe de presă la sediul Aquabis Bistrița, directorul Andrei Kozuk a discutat și despre deficitul de personal.

”În total sunt 473 de oameni. În cadrul Aquabis, pe lângă partea de operare, avem un departament extrem de important și o activitate extrem de importantă. Implementăm proiecte de investiții cu fonduri europene. Avem în curs 240 de milioane de euro, proiecte europene în derulare. Acestea sunt operate de 11 persoane.

Gândiți-vă că la secția de captare și tratare a apei avem 58 de persoane. Ori acolo operăm 24 din 24 de ore. Trebuie să avem laboranți permanent, inclusiv pază. Activitatea e extrem de complexă.

La partea de intervenții avem 13 oameni. Și vă rog să rețineți cifra asta 13 persoane cu care intervenim în caz de defecte, 24 din 24” a explicat Andrei Kozuk.

Planul conducerii Aquabis este în primul rând de instruire a personalului existent.

Lucrăm cu cei de la Resurse umane, facem un plan de instruire. Am avut o întâlnire și cu directorii Agenției Române a Apei, din regiunea de Nord și de Vest, și am discutat despre necesarul nostru de instruire.

Sunt programe pe rol dedicate fie personalului TESA Tehnic – manageri de proiecte, dar și unul dedicat tinerilor sub 35 de ani, prin care să pregătim tinerii să vină din spate și să preia departamentele.

Facem și instruire a instalatorilor, că aici avem o problemă. E un program intern!” a explicat Andrei Kozuk.

E nevoie de personal. Iar unii ar merita creșteri de salarii

În urma unui audit al managementului calității, directorul Andrei Kozuk a explicat că personalul Aquabis este un personal extrem de profesionist. Acesta ar fi și motivul pentru care unii ar merita creșteri de salarii. Dar totodată ar avea nevoie și de zeci de oameni noi.

Aș vrea să nu se creeze impresia că 473 de persoane e o cifră mică sau o cifră mare. Eu mă raportez la alte companii. De exemplu, sunt companii mult mai mici, care operează pe jumătate aria noastră de acoperire, și au undeva peste 350 de operatori.

La primă vedere, în ce privește organigrama, aș vrea să o cresc. Mi-aș dori mult mai mulți instalatori să vină. Însă nu pot face lucrul acesta, din păcate. Deocamdată nu am o strategie pentru modul de operare. Am fost în teren și am vizitat cred că 80 la sută din secțiile noastre. Dar acolo unde am fost, nu sunt foarte mulți oameni. Gândiți-vă că v-am spus că operăm 24 de ore din 24. Eu trebuie să probez și să testez apa din 3 în 3 ore. 

De exemplu, la stația de tratare din Beclean avem un operator, colaborant. O stație modernizată, care arată impecabil. Șeful stației de tratare din Beclean este un tânăr de 30 și ceva de ani, care mi-a făcut o deosebită plăcere să-l cunosc și să văd cum îți operează locul de muncă. E un singur om, cu o laborantă pe schimb. Cât să reduc?

Având în vedere proiectele pe care le avem în derulare și planurile de extindere, noi ar trebui să mai facem angajări. Dar nu suntem atractivi din punct de vedere al salariilor.

Și suntem și limitați. Eu nu pot să măresc salariile. Dar cel puțin la 50 de oameni dintre cei pe care îi am, le-aș mări salariile. Deși noi facem profit și ne-am putea susține singuri, suntem limitați, fiind societate comercială cu capital majoritar de stat. Autoritatea noastră tutelară e ADI-ul, iar Consiliul Județean e acționarul nostru majoritar.

Am făcut un mic calcul, dar necesarul nostru ar fi de 25 de persoane productiv și 8 TESA. Avem nevoie de ingineri. Aș lua 10 absolvenți de UTCN, de facultate tehnică și să îi pregătesc, să putem avea ingineri cu studii superioare. Sau chimiști și biologi care să vină din spate și să conducă!” a explicat Andrei Kozuk.

Pe lângă personal mai mult, un alt plan al companiei este de tehnologizare și digitalizare a aparaturii și utilajelor, dar și gestionarea eficientă a resurselor existentre.

 

 

 

ARTICOLE SIMILARE

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Clinica SANOVIL angajează economist, jurist, psiholog și asistent social. NOI locuri de muncă, disponibile în Bistrița

NOI locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Clinica Sanovil, care angajează economist, jurist, psiholog, asistent social, asistent medical generalist și infirmieră. AMICII BUILDING caută asistent șef șantier și inginer instalații. INST-Nistor are nevoie de ingineri construcții civile.

Nou RMN ultraperformant cu inteligență artificială, la Sanovil

Policlinica Nouă Sanovil face un pas important în modernizarea serviciilor medicale din județ. Aici a fost achiziționat un aparat RMN de ultimă generație – General Electric SIGNA Victor 1.5 Tesla. Este un echipament de top care oferă imagini extrem de clare, investigații mai rapide și confort sporit pentru pacient.

AMICII BUILDING angajează asistent șef șantier și inginer instalații. NOI locuri de muncă, în Bistrița

NOI locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Amicii Building - compania care caută un asistent șef șantier și un inginer instașații - execuție. INST-Nistor are nevoie de ingineri construcții civile iar la IPROEB se fac angajări pentru posturile de confecționer izolații, lăcătuș mecanic, sudor, controlor calitate.