14.8 C
Bistrița
vineri, aprilie 25, 2025

FII REPORTER: Acest strat de beton de pe Tărpiului a ținut 50 de ani și mai ținea 100 dacă niște incompetenți nu ar fi hotărât să îl spargă

Betonul de sub stratul subțire de asphalt care este spart pe strada Tărpiului a ținut 50 de ani și mai ținea încă 100 de ani dacă nu era spart în cadrul lucrărilor de modernizare a străzii – susține un bistrițean, care numește spargerea betonului „o risipă”.

Strada Tărpiului este modernizată cu aproape 14 milioane de lei, primiți prin programul „Anghel Saligny” și din bugetul local.

Proiectul prevede consolidarea și asfaltarea drumului, dar și lărgirea acestuia, amenajarea de trotuare, piste de biciclete și locuri de parcare, unde se poate. Tronsonul luat în calcul are 2,7 km.

Nu toți bistrițenii sunt de acord cu modul în care este implementat proiectul, considerând „o risipă” spargerea betonului care a rezistat eroic jumătate de secol:

„V-am trimis aceste fotografii ca să vedeți cum se irosesc banii bugetului, pe ce nu trebuie în loc să se folosească pentru a scoate din noroi străzile neasfaltate! Betonul de sub stratul subțire de asfalt care este spart foarte greu de picamere, începând de la intersecția străzilor Tărpiului cu Mușcatei spre Leoni, are cca 20 cm grosime, este de culoare albastră (atât de bogat în ciment și de tare este!) și este foarte compact și continuu! Acest strat gros de beton a ținut minim 50 de ani suportând un trafic foarte greu și cred că mai ținea încă o sută de ani dacă niște incompetenți nu ar fi hotărât să-l spargă! Cine a făcut studiul de fezabilitate aici și cum se justifică această operațiune? De fapt este compromis doar stratul subțire de asfalt de deasupra fundației de beton, care nu are nici măcar 8 cm grosime ci poate doar cca 5 cm și doar pentru frezarea completă și refacerea corectă a acestuia trebuiau cheltuiți banii bugetului! Iar banii care sunt risipiți pe spargerea stratului gros de beton să-i folosiți la asfaltarea unor străzi de pământ! Este o rușine ceea ce se întâmplă sub ochii dumneavoastră!”, este mesajul trimis de un bistrițean primarului Ioan Turc.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

7 COMENTARII

  1. Baietii stiu foarte bine ce fac.
    Comisioane si parandaraturi trebuie luate si în mandatele viitoare, iar daca nu mai avem nimic de reparat, de unde sa mai sara banul?

  2. Domnule Turc sa va fie rusine atistricat si parcarea de la Teraglass .Unde naiba sa parcam sa venim cu bicicleta?Ca doar tu cu bicicleta te plimbi nu pe orice vreme.
    RUSINE.RUSINE…VA PLATIM DEGEABA.Cu acei bani se puteau face multe ..dar nu piste de biciclete si oameni sa mearga in sir indian.
    S ar putea spune multe dar ma opresc aici Rusine

  3. se practica in mai multe localitati, si la Lechinta s-a facut asa, doua strazi betonate care au rezistat mult in timp si betonul era bun ca postament… s-o trezât domn’ primar cu hechipa ca nu-i bun așhe cum o fo’ că dor’ ase pot mulge mai multi subtil. Ce noroc avem noi cu personaje din astea..

  4. Intrați în fața lor și opriți sunt o grămadă de asemenea proiecte fără cap dacă nu facem nimic într-o zi ne trezim că ne dărîma casele , luați atitudine și cereți să plătească cei care au greșit.

  5. De data asta critica nu are fundament. Drumul de beton, cel putin pe raza localitatilor ar fi trebuit spart si pe Drumul European dupa Dej spre Suceava. Au ingropat toate casele de pe marginea drumului pentru ca asfaltul nu tine peste beton si atunci au pus un strat tampon de piatra sparta, suprainaltand drumul. Daca in afara localitatilor nu deranjeaza suprainaltarea, in localitati este un dezastru, toata apa de pe sosea curgand in curtile oamenilor si masinile ruleaza la nivelul geamurilor, producand mult disconfort acustic. Asadar trebuie laudati ca sparg betonul. Drumurile de beton nu se compara ca aderenta cu cele asfaltate si in cazul in care exista tasari sau alunecari, formeaza praguri care pot provoca accidente grave. Comunistii le-au construit pentru ca Romania nu dispunea de bitum, dar ciment era destul.

  6. Exact asa si la cluj napoca!
    Tot ce e vechi si trainic se distruge, se fac lucrări pt 1-2 ani, apoi iar si iar fac alte „modernizari”….! Fara nicio noimă, doar sa se cheltuiască bani si iar bani!

  7. Nimic nou sub soare,la Alba Iulia au fost sparte si excavate multe strazi,unele chiar si 2metrii!!! Si in paranteza fie zis,nu au inlocuit canalizarea,asta asa sa fie loc de alti bani luati pe lucrari ce puteau fi facute cap-coada acum!Si aici au fost multe zone unde doar refacerea covorului asfaltic era necesara,dar cum sa sifonezi banutii daca nu faci astfel de asazise proiecte de mobilitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Restaurantul Arena by Casa EMA angajează bucătar, STEWO Năsăud caută asistent manager și inginer calitate

Restaurant Arena by Casa EMA caută bucătar și ajutr de bucătar! Noi locuri de muncă sunt disponibile la STEWO Năsăud, unde este nevoie de magazioner, inginer Calitate și asistent manager. Se fac angajări și la ROMBAT, AMICII Building sau Ideal Print. Oferta completă, mai jos:

Škoda Elroq vine direct la tine: Test Drive la ușa ta, acum în Bistrița!

Bistrițenii au acum ocazia să descopere cel mai nou model electric din familia Škoda – Elroq – într-un mod complet diferit și extrem de comod: direct la ușa lor! Cu inițiativa „Test Drive la ușa ta”, MATEROM AUTOMOTIVE – Dealer & Service Autorizat Škoda, aduce viitorul mobilității acolo unde te afli, fie că ești acasă, la birou sau în oraș.

Se fac angajări la Crama Jelna, Rombat și Fan Courier: Noi locuri de muncă, în Bistrița

Crama JELNA angajează barman, ajutor barman, bucătar și maseur! ROMBAT caută operatori producție. NOI locuri de muncă în Bistrița, la SAN DECO Bistrița-Năsăud,  DIVANI & SOFA, AMICII Building și Ideal Print. Oferta completă, mai jos: