13.1 C
Bistrița
sâmbătă, iunie 25, 2022

FOTO: Aventurile unui bistrițean ce a făcut turul țării, pe bicicletă – partea I

Bistrițeanul Florin Mureșan a pornit într-o tură extremă: să străbată granițele României, pe bicicletă, în 7 zile. Deși a fost un proiect personal, Florin speră ca bicicleta să devină „mai cunoscută și mai vizibilă” pe străzile din România. Totodată, a vrut să sublinieze importanța sportului în viața oamenilor. AFLĂ cum a decurs prima parte a traseului:

Florin Mureșan, zis Flo, este un bistrițean care a realizat importanța sportului în viața oamenilor. Și mai ales importanța ciclismului.

„Dragii mei, sănătatea voastră se poate îmbunătăți dacă faceți câteva ture pe săptămână cu bicicleta, nu zic doar eu asta, sunt zeci de studii care arată acest aspect. Persoane sănătoase înseamnă comunități sănătoase, iar apoi națiune sănătoasă și avem toți de câștigat”, explică bistrițeanul.

Deși a fost un proiect „pentru el”, Flo a pornit în #turaextremă cu gândul de a face bicicleta mai cunoscută și mai vizibilă pe străzile din România.

Acesta și-a propus să străbată 2.900 km, în 7 zile, pe drumurile cele mai apropiate de granițele României.

Mai multe puteți citi AICI.

Ce a însemnat #turaextremă – partea I

„Am plecat însoțit de prieteni spre Bucovina, cu gândul să fac tura în 6 zile. Am apreciat maxim că au fost care au dorit să pedaleze cu mine primele urcări din tură, deoarece cățărarea e cea mai cruntă și îți consumă cel mai rapid energia. Am scris eu pe net că totul se întâmplă în 7 zile, dar am plecat programat să termin în 6, adică 483 km pe zi. Ei, m-am crezut eu Batman, dar m-a lovit realitatea când am observat că trec orele și numai nu ajungeam la numărul de kilometri propuși”, își începe povestirea bistrițeanul.

ZIUA 1

Deși și-a propus să parcurgă 483 de km zilnic, în prima zi a pedalat doar 400.

„Nu sunt pesimist, dar prima zi m-a șocat, după ce am ieșit din Bucovina a început zona săracă. Nu vreau să insist pe acest aspect așa că zic doar o dată, tura mea se poate numi tura sărăciei. Nu mă așteptam să fie la o scară așa largă… Interesul pentru zonele limitrofe se pare că este foarte scăzut, deși aproape toate suprafețele agricole sunt cultivate”, spune Flo.

ZIUA 2

În a doua zi, bistrițeanul a plecat din Iași la 06:00, cu dorința de a ajunge la Babadag. Aici a apărut provocarea.

După vreo 20 de km am dat de un drum cu piatră care se întindea pe o distanță de aproximativ 16 km și uite așa m-am trezit că trebuie să fac cale întoarsă și să evit această zonă. Deplasarea pe o suprafață care nu este netedă necesită o poziționare diferită pe bicicletă și automat distribuirea greutății se face diferit. Am luat în acea dimineață decizia că evităm toate drumurile de acest fel pentru a nu compromite tura, astfel că până la final am tăiat aproximativ 300 de km din acei 2.900 care erau programați. Oricum, la cât de greu a fost în unele momente, mi-a fost destul de extremă tura, și cu kilometri mai puțini”, împărtășește biciclistul.

Când mai avea 32 de km până la Tulcea, nu a mai putut pedala. Totul s-a datorat forțării de pe o porțiune de drum cu dale, din județul Vaslui.

ZIUA 3

Traseul a fost pe direcția Tulcea – Constanța, „cu mici dureri la genunchi și masaje din 30-35 km”.

Între Mangalia și Călărași a dat de câteva comunități de turci musulmani, cu ale lor moschei și chemări la rugăciune.

„Deși mai aveam energie, m-am oprit din pedalat pentru a putea prinde bacul spre Călărași, așa că am pierdut acolo vreo 45 de km și am încheiat ziua cu doar 281 km”, povestește Flo.

ZIUA 4

„Ziua 4 am pornit-o greu tare, pulsul nu dorea să urce. Am simțit prima dată oboseala cruntă și așa am dus-o toată ziua, însă am reușit să ajung la 296 kilometri. Am pedalat prin împărăția celui cu mustață și m-am întrebat cum de l-a pus o țară întreagă în frunte dacă nici măcar un Județ nu a putut să scape de sărăcie. (logică românească bănuiesc)”, mai scrie biciclistul.

#turaextremă l-a lăsat pe bistrițean cu un gust amar, văzând sărăcia și lipsa infrastructurii.

Din păcate pentru țara noastră, sunt prea puțini primari care înțeleg importanța dezvoltării infrastructurii deoarece sunt limitați și nu își formează echipe cu viziune largă. Dacă ești deștept, te uiți la ce fac cei mai buni. Aici poți lua exemplul orașelor din țările nordice, iar apoi implementezi asta la tine în localitate. Dar, repet, trebuie să fii deștept și poate să ai puțină umilință ca să te lași învățat.(numai zic!)”, conchide Florin Mureșan.

Flo mulțumește echipei tehnice și celor care au susținut acest proiect, fără de care, recunoaște el, nu ar fi putut face nimic.

Va continua!

FOTO/VIDEO – Florin Muresan

ARTICOLE SIMILARE

Bistriteanul TV

Sponsorizate

Ce să faceți dacă aspiratorul nu mai trage praful și murdăria cum o făcea odată

Dacă aspiratorul dvs. și-a pierdut aspirația, nu mai ridică murdăria sau a încetat complet să mai...

Avantajele garajelor prefabricate

Când se gândesc la un garaj, majoritatea oamenilor își imaginează o structură veche, amplasată în spatele...

Diferențele între sloturi online și cele offline

Una din principalele modalități în care oamenii se distrează la jocuri de noroc sunt sloturile. Aceste...