Campusul educațional de la Prundu Bârgăului va fi finanțat din alte surse, după ce 80 de proiecte din zona educației, cu o valoare de 1,8 miliarde de lei și finanțate prin PNRR, au rămas în aer.
Potrivit știripesurse.ro, valoarea proiectelor finanțate prin PNRR la care se renunță ajunge la 1,8 miliarde de lei. Doar proiectele care sunt în implementare, în stare avansată, vor mai fi finanțate prin PNRR, acestea fiind singurele care au șanse să fie finalizate până în vara anului viitor, când este termenul limită al acestui program.
Unul dintre proiectele care beneficia de finanțare prin PNRR este și campusul educațional din Prundu Bârgăului, unde lucrările ajungeau la începutul acestei luni la 40%.
Mai multe despre acest subiect puteți citi AICI.
Se pare că acest proiect va fi totuși finanțat, din alte surse. Guvernul a adoptat la finalul săptămânii trecute o hotărâre care garantează finanțarea proiectului, din alte surse:
„Conform memorandumului, vor fi continuate doar proiectele care dispun de ordin de începere și care înregistrează un progres consistent, cu scopul de a reduce riscul de neîndeplinire a obligațiilor din PNRR.(…) În ceea ce privește investițiile eliminate, se propune continuarea finanțării din alte surse.
Astfel, în cadrul investiției 12 – Schema de granturi pentru consorții școlare rurale – un proiect pentru construirea unui campus rural în localitatea Prundu Bârgăului, județul Bistrița-Năsăud, cu un progres fizic de 38%, poate fi finalizat în termenul contractual”, se arată în proiectul HG, adoptat săptămâna trecută.
Hub educațional cu peste 700 de locuri
Campusul școlar de la Prundu Bârgăului se concentrează în jurul Liceului Teoretic „Radu Petrescu”. Acesta ar urma să aibă 710 locuri și va cuprinde o zonă de HUB educațional, cu 14 spații pentru desfășurarea activităților educaționale, un atelier de practică tehnologică, un atelier de robotică, un cabinet de biologie, un laborator de informaticăși patru ateliere pentru activități SDS.
Bucătăria și sala de mese sunt și spațiu didactic multifuncțional, unde ar urma să aibă loc și activitatea practică tehnologică pentru clasele învățământului profesional pentru calificarea de bucătar. De altfel asta și se dorea pentru aceste campusuri școlare, să susțină învățământul profesional și pe copiii de la sate care poate nu își permit să studieze în orașe.