Pe ce a dat ADI Turism bani de două apartamente? Pe un logo și o analiză…

0
1419

Poate v-ați întrebat ce mai face ADI Turism Bistrița-Năsăud, asociația susținută de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud care are ca și scop principal promovarea turismului local și atragerea de turiști. Face bine, e ca și inexistentă la acțiuni, dar stă bine cu cheltuielile. VEZI cât a dat pe un logo și o analiză:

România are potențial turistic până acolo încât ar putea ”trăi” din acest lucru. La fel și județul nostru, plin de zone ”musai de vizitat”: și istorice, și arhitecturale, zone cu delicii culinare, etc.

Bistrița Năsăud are, spre deosebire de alte județe, și o asociație care are ca scop promovarea turismului. Plătită din banii județului.

ADI Turism, asociația cu pricina, a fost înființată acum patru ani. Cu toate acestea, nu o poți găsi NICĂIERI în mediul online: nu site, nu pagină de Facebook, DECÂT în rapoartele de cheltuieli ale Consiliului Județean.

Iar banii pe care județul îi dă, nu sunt deloc puțini.

Am cerut informatii oficiale în calitate de parlamentar de Bistrița Năsăud pentru a înțelege unde se duc banii județului,  alocați turismului prin ADI Turism. Din succintul raport financiar emis de către Consiliul Județean, în urma solicitării Biroului parlamentar USR din Bistrița-Năsăud, cu privire la principalele proiecte și activități derulate de către ADI Turism, se poate remarca „mâna largă” de care a dat dovadă administrația publică PSD  începând cu anul 2019: peste 1.000.000 de lei plătiți din bugetul public al județului pentru un număr de doar 6 (!) proiecte/ activități” transmite Cristina Iurișniți.

Conform raportului, pe designul logo-ului în versiunile color, bicolor și monocrom și manual de identitate vizuală, ADI Turism a încasat aproape 25.000 de euro – 117.215 lei.

ADI Turism a cerut CJ-ului 200.000 ( aproape 40.000 de euro) de lei pentru a se consulta și a analiza posibilitatea amenajării unui parc.

S-a reușit realizarea unui filmuleț de promovare al județului, care a golit buzunarul instituției de 145.722 de lei (aproape 30.000 de euro).

Întregul raport al banilor dațide Consiliul Județesn acestei instituții, îl puteți vedea AICI:

Raspuns ADI Turism în Bistrița-Năsăud

Cât turism face de fapt această Asociație de Dezvoltare Intercomunitară se poate convinge oricine este interesat să caute informații despre oferta în domeniu a județului, pe care instituția ar trebui să îl promoveze și susțină. Nu vă mai străduiți să găsiți website-uri pe internet, căci răspunsul îl aveți aici, din partea administratorului public al Consiliului județean, cel care patronează „generoasa” instituție: „vă informăm că nu există un site oficial privind promovarea turismului în județul Bistrița-Năsăud” !” a mai scris Iurișniți.

Deputatul USR cere totodată demisia responsabililor cu promovarea turismului în județ.

Foto- blog travelminit