Nu mai puțin de 52.115 mașini sunt înmatriculate în Bistrița, ceea ce înseamnă cu sunt mai mult de două mașini la trei locuitori, în condițiile în care rețeaua stradală din municipiu are doar 192 de kilometri. Potrivit primarului Gabriel Lazany, momentan se analizează soluțiile pentru aerisirea traficului infernal din Bistrița.
Pe o rețea stradală de doar 192 de kilometri se strecoară peste 50.000 de mașini, aproape fiecare bistrițean având o mașină.
„Dacă am pune toate aceste mașini, una după alta, bară la bară, am obține un șir de 234 de km. Asta înseamnă că mașinile din Bistrița ar acoperi ar acoperi toate străzile orașului și tot ar mai rămâne un șir de 42 de km sau mai simplu: mașinile bistrițenilor acoperă drumul dus-întors, până la Cluj. Dar asta e doar o parte a problemei”, precizează primarul Gabriel Lazany.
Traficul din Bistrița nu este sufocat doar de numărul mare de mașini înmatriculate în municipiu, ci și de faptul că DN17 trece prin oraș și nu există o ocolire reală. Tot tranzitul trece fie prin centrul orașului, fie pe fosta centură, transformată deja într-o stradă a municipiului. Zilnic, pe DN17 circulă între 9000 și 14.000 de mașini zilnic. La acest tranzit se adaugă și cei care vin din afara municipiului, la serviciu, la școală, la instituții sau la spital.
În aceste condiții, municipalitatea analizează soluții pentru aerisirea traficului: „Bistrița nu este doar un oraș aglomerat, este un oraș cu prea multe mașini pentru prea puține străzi, cu tranzit național prin centru și cu zeci de mii de oameni care intră prin el. Dar există soluții, le analizăm le vom prezenta cât de curând și le vom implementa implementa împreună”, completează edilul.













