19.8 C
Bistrița
joi, septembrie 11, 2025

Primarul s-a dat pe brazdă! Alocă bani pentru podul din Ghinda!

După ce a reproșat reprezentantului sătesc din Ghinda că cere investiții în localitate cât veniturile aduse pe 20 de ani, primarul s-a dat pe brazdă”. În ședința de joi se va supune la vot aprobarea studiului de fezabilitate pentru podul peste râul Ghinda din localitatea cu același nume. Ce variante se analizează:

La finele lunii martie, reprezentantul sătesc din Ghinda a reamintit primarului Ovidiu Crețu de trei investiții esențiale pentru localitate. Răspunsul a fost unul acid, pe motiv că unele investiții costă cât veniturile aduse de Ghinda în 20 de ani.

Mai multe despre acest subiect puteți reciti AICI:

Ghinda, condamnată să rămână cu problemele nerezolvate din cauză că nu aduce destui bani la bugetul municipiului

Totuși, s-ar părea că primarul Ovidiu Crețu s-a dat pe brazdă”. În ședința de Consiliu Local de joi se va supune la vot aprobarea studiului de fezabilitate pentru construirea podului.

Podul amplasat peste pârâul Ghinzii din localitatea componentă Ghinda, nr.49, aparține domeniului public al Municipiului Bistrița. Podul are o vechime de peste 40 de ani, are o lungime de 5 m și o lățime de 3 m, și este confecționat din lemn. Nu are trotuare și parapeți de siguranță. Albia este obturată de depuneri și vegetație”, se arată în raportul Primăriei.

Dată fiind această situație, se va recurge la demolarea podului existent și contruirea unui nou pod. S-au luat în calcul două variante:

Scenariul I- Pod nou din tablă de oțel ondulată:

Caracteristici geometrice generale:

  • după structura de rezistență: structură metalică din oțel ondulat;
  • numărul de deschideri și lungimea lor: 1×7,00 m;
  • Lățimea părții carosabile: 5,00 m;
  • Lățimea totală a podului: 7,20 m;
  • Lungimea totală a podului: 12,00 m;
Scenariul II- Pod nou pe grinzi prefabricate din beton precomprimat:

Caracteristici geometrice generale:

  • după structura de rezistență: 10 grinzi din beton precomprimat L=6,00 m;
  • numărul de deschideri și lungimea lor: 1×4,90 m;
  • Lățimea părții carosabile: 5,00 m;
  • Lățimea totală a podului: 7,20 m;
  • Lungimea totală a podului: 11,10 m;

În urma analizei, s-a decis construirea primei variante de pod.

Astfel, noul pod, cu structură metalică din oțel ondulat va avea o lungime de 12 m și o lățime de 7 metri. Albia râului se va amenaja cu zid de gabioane și anrocamente pe o distanță de 44,20 metri. Se va amenaja strada, pe o distanță de 600 mp, lungimea parapetului de protecție H4b pe pod și a rampelor va fi de 81 m, iar la ambele capete ale podului va fi instalat câte un stâlp de luminat.

Costul investiției ar fi de 1,14 milioane lei, suportat din Bugetul Local și alte fonduri.

 

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

STEWO Năsăud angajează facturist și Controlor Calitate, Grand Hotel COROANA caută ospătar(ă)

Grand Hotel COROANA angajează ospătar(ă), iar STEWO Năsăud caută facturist Noi locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la BCVO Logistics, unde este nevoie de planificatori transport, dar și la Sergiana, IPROEB, GB Instaplan, Polimed, TeraSteel.  Oferta completă, mai jos:

Cele mai noi modele Škoda vin la Bistrița, la Caravana Škoda 2025

Caravana Škoda 2025: În 27 și 28 septembrie, parcarea Bistrița Retail Park (lângă Selgros) se va transforma într-un adevărat showroom în aer liber, unde pasionații de mașini și familiile bistrițene sunt invitați să descopere cele mai noi modele Škoda, să participe la test drive-uri și să se bucure de surprize, concursuri și premii atractive.

NOI locuri de muncă, disponibile la Grand Hotel Coroana, Fan Courier, BCVO Logistic, TeraSteel

Grand Hotel COROANA angajează ospătar(ă), iar Crama JELNA  caută ospătar & barman care știu să pună vibe-ul în pahar și povestea pe masă. BCVO Logistics caută planificatori transport. Noi locuri de muncă sunt disponibile la Polimed, TeraSteel, Sergiana și IPROEB. Oferta completă, mai jos: