Potrivit Aquabis, doar 7 unități de cazare din Colibița au încheiat contract de vidanjare cu furnizorul de apă și canal. Vidanjări se pot face, însă, și în baza unor cereri, fiind înregistrate în perioada 2024-2025 peste 550 de astfel de solicitări.
Bistrițeanul.ro a solicitat de la furnizorul de apă-canal Aquabis informații cu privire la vidanjarea în stațiunea Colibița, după ce un restaurant din zonă a fost amendat de Garda de Mediu pentru deversarea conținutului fosei septice direct în lac.
Potrivit datelor furnizate de Aquabis, doar 7 unități de cazare din Colibița au contracte de vidanjare încheiate cu compania:
„Este important de menționat faptul că un astfel de contract asigură conformitatea legală a unității de cazare și stabilește câteva aspecte importante precum frecvența vidanjării, cantitățile aproximative, tarifele sau modalitatea de facturare, însă solicitările de vidanjare pot fi înaintate și de către unitățile de cazare care nu au încheiat un contract cu societatea noastră pentru prestarea acestor servicii.
Trebuie subliniat faptul că unitatea de cazare care înaintează solicitarea trebuie să asigure accesul autoutilitarei de vidanjare în condiții de siguranță: raza de întoarcere suficientă pentru manevre, suprafața de drum stabilă (fără risc de afundare), acces fără obstacole (cabluri joase, rampă abruptă etc)”, precizează reprezentanții Aquabis în răspunsul oferit pentru ziarul local Bistrițeanul.ro.
Între 5 și 10 vidanjări pe săptămână…
Aquabis desfășoară între 5 și 10 vidanjări pe săptămână. În perioada 2024-2025 au fost înregistrate și soluționate 553 de cereri de vidanjare.
„În ceea ce privește frecvența vidanjărilor, menționăm că aceasta este influențată de mai mulți factori, precum capacitataea fosei septice, calitatea/întreținerea sistemului de epurare, gradul de ocupare al unității de cazare sau tipul de activitate desfășurată, de aceea, numărul de solicitări de vidanjare variază de la o solicitare pe an până la 4 solicitări pe săptămână”, completează Aquabis.
Șeful Gărzii de Mediu Bistrița-Năsăud, Grațian Morariu a precizat pentru Bistrițeanul.ro că dacă sunt sesizați cu privire la astfel de fapte intervin pe loc, dar și că nu au cum să meargă să caute la fiecare unitate de cazare și alimentație publică… e ca și cum ai căuta acul în carul cu fân.
Grațian Morariu îi încurajează pe cetățenii care au informații despre astfel de practici să sesizeze Garda de Mediu.
Mai multe despre acest subiect puteți citi mai jos:
Restaurant – prins că deversa rahat în Colibița! Garda de Mediu l-a „ars” cu zeci de mii de lei