CFR are un proiect de reabilitare a căii ferate Apahida- Suceava. Pentru tronsonul Apahiva – Ilva Mică se așteaptă acordul de mediu. ”Trenul de persoane va trece cu 160 km/h! Iar cel de marfă, cu 120 km/h” a explicat directorul Agenției de Mediu BN, Sever Roman.
CFR anunța la începutul anului o investiție masivă pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Ilva Mică – Suceava. Proiectul a fost înpărțit în două tronsoane: Apahida – Ilva Mică și Ilva Mică – Pojorâta.
Valoarea totală estimată a investiției este de 542 milioane Euro, adică 2,6 miliarde lei.
Proiectul pentru acest tronson se află în procedură de obținere acord de mediu. Fiind un proiect amplasat pe raza județelor Bistrița-Năsăud și Cluj, delegarea de competență este a Direcției Județene de Mediu Bistrița-Năsăud.
”Se parcurge procedura lungă, cu întocmire Raport privind impactul asupra mediului și Studiu de evaluare adecvată. Se vor organiza două dezbateri publice, în localități din județele Bistrița-Năsăud și Cluj.
Se dorește prin acest proiect mărirea vitezei de deplasare a trenurilor. Cele de călători, la 160 de km pe oră, iar cele de marfă la 120 km pe oră.
Un proiect extrem de important, de peste două miliarde de euro. Asta pentru că noi am făcut parte și din cel de-al doilea tronson: Ilva Mică – Pojorâta, procedură de care s-a ocupat DJM SUceava și care a emis deja acordul de mediu” a explicat Sever Roman în cadrul ședinței de Colegiu Prefectural.
Valoarea investiției pentru secțiunea Apahida – Ilva Mică este de 29,6 milioane lei , fără TVA. Perioada de implementare propusă este de 4 ani.
Tronsonul Apahida – Ilva Mică, cu o lungime de 119 km, prevede și construirea de noi peroane pentru călători în stațiile/haltele Ciceu Mihăești, Reteag, Ciceu Cristur, Coldău, Nimigea, Mititei, Salva, Năsaud, Rebrișoara, Nepos, Feldru și Ilva mică.














