11.2 C
Bistrița
sâmbătă, mai 4, 2024

Când aud de Protecția Consumatorului, firmele se „împacă” cu clienții, de frica amenzilor mari

Prezent la Bistrițeanul Live, noul șef al Protecției Consumatorului, Stelian Dolha a spus că din cele 351 de reclamații înregistrate în primele luni ale anului, 150 s-au rezolvat amiabil, adică firmele le-au dat banii înapoi pe produse consumatorilor sau le-au dat alte produse. De ce sunt atât de „împăciuitoare” firmele? Stelian Dolha spune că de frica amenzilor mari.

La nici două luni de când a ajuns în fruntea Protecției Consumatorului, Stelian Dolha a fost prezent la Bistrițeanul Live, unde a vorbit despre activitatea instituției pe care o conduce, dar și despre practicile de care s-a bătut în această perioadă.

Acesta a constatat că mulți agenți economici preferă să se „împace” cu consumatorii când aud de Protecție Consumatorului. Dolha crede că acest lucru se întâmplă pentru că agenților economici le e frică de amenzile mari și preferă să schimbe produsul sau să ofere contravaloarea lui.

„Pe primele 4 luni, pe Protecția Consumatorului am avut 351 de reclamații, din care 302 sunt deja soluționate. 150 sunt rezolvate amiabil, înseamnă că  s-a rezolvat problema: s-a returnat produsul, s-a returnat contravaloarea produsului sau produsul s-a refăcut și a fost redat clientului. Asta se întâmpla dacă Protecția Consumatorului nu intra pe fir?! NU. Agentul economic știe că suma pe care trebuie să o dea clientului e mult mai mică decât amenda pe care poate să o plătească. Lucrurile sunt clare”, a explicat Stelian Dolha.

Acesta a mai spus că unii agenți economici schimbă lucrurile după amenzi, cum au fost lanțurile de supermarketuri care au fost închise în februarie anul acesta. Mai multe detalii AICI. Mai multe supermarketuri au schimbat managementul vitrinelor pentru produsele ce trebuie ținute la rece.

Alții însă își fac curat în prăvălie imediat după amendă, iar după o săptămână lucrurile stau la fel.

Emisiunea la care a fost invitat Stelian Dolha o puteți urmări mai jos:

 

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Pizzeria Allegria angajează casier și ospătar pentru Bistrița și Năsăud. NOI locuri de muncă la Sanovil, Aquabis, MasterFoam

Pizzeria Allegria are nevoie de casier și ospătar pentru Bistrița și Năsăud. Aquabis caută electrician priceput, iar la Clinica Sanovil e nevoie de fiziokinetoterapeut, asistent medical generalist și specialist marketing. Noi locuri de muncă sunt disponibile la RCB Electro, Leoni Bistrița și STEWO Năsăud. 

Alege calitatea maximă la prețuri atractive! Ofertă specială pentru automobile Škoda

Alege calitatea maximă la prețuri atractive! Ofertă specială* Schimb kit curea distribuție pentru automobile Škoda din 2017-2019 (4+) și automobile Škoda din 2016 sau anterior (7+):

Alege siguranța, fiabilitatea și menținerea valorii pentru automobilul tău. Ofertă specială Revizii Mercedes-Benz:

Alege siguranța, fiabilitatea și menținerea valorii pentru automobilul tău. Ofertă specială Revizii Mercedes-Benz: