13.7 C
Bistrița
joi, octombrie 23, 2025

Îți expiră documentele? NICIO problemă! Se prelungește valabilitatea lor!

Pandemia de coronavirus și starea de urgență au dus la închiderea instituțiilor. Astfel, MAI a anunțat că se prelungește valabilitatea documentelor care ar expira în această perioadă.

Mulți români constată că în această perioadă le expiră documentele. Cum instituțiile sunt închise, nu-și pot reface buletine, permise etc.

MAI a anunțat că se prelungește valabilitatea documentelor pe toată perioada stării de urgență.

„Valabilitatea documentelor emise de Inspectoratul General al Poliţiei Române, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv de serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratului General pentru Imigrări, se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă şi sunt recunoscute de autorităţi pe teritoriul României. Cetăţenii aflaţi în această situaţie vor avea la dispoziţie 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgenţă”, se arată într-un comunicat al MAI.

Cei ce au nevoie de certificatul de cazier judiciar sau de certificatul de integritate comportamentală pentru dosare de concurs, angajare, licitaţie etc. la instituţiile publice sau organele de specialitate ale administraţiei publice, precum primării, instituţii din sistemul de învăţământ, sănătate, SRPCIV, DGASPC există posibilitatea ca persoanele interesate să depună o declaraţie prin care să solicite acestor instituţii obţinerea extrasului.

Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.

Se impune folosirea mijloacelor electronice sau telefonice de comunicare cu reprezentanții instituțiilor din localitatea de domiciliu, pentru lămurirea oricăror aspecte legate de acte și documente.

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

Ești pentru prima dată în Service MATEROM AUTOMOTIVE? Primești un voucher cu -10% Reducere!

Dacă nu ai mai apelat niciodată la Service-ul MATEROM AUTOMOTIVE Bistrița, sau revii după mai bine de doi ani, ai acum ocazia perfectă să redescoperi o experiență de service Premium – cu un Cadou Special: un Voucher cu -10% Reducere la prima și a doua vizită în Service...

Al treilea magazin Ideal Market Partner vă așteaptă pe strada Rodnei! Produse pentru casă și masă, la prețuri decente

Ideal Market Partner, magazinul cu produse pentru casă și masă,  și-a deschis un al treilea punct....

INST-Nistor angajează ingineri construcții civile, electricieni, tehnician licitații. NOI locuri de muncă, în Bistrița

NOI locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Amicii Building și INST-Nistor, unde se caută ingineri construcții civile, electricieni, tehnician licitații și instalatori. IPROEB angajează confecționer izolații, lăcătuș mecanic, sudor, controlor calitate. Se fac angajări și la FAN Courier, Polimed SA și Îndemânarea Construct.