9.7 C
Bistrița
joi, martie 28, 2024

Locuitorii de pe Grănicerilor, către Primăria Bistrița: Ne rezervăm dreptul de a ne adresa Justiției

Locuitorii de pe strada Grănicerilor transmit un mesaj Primăriei Bistrița, în contextul în care mâine va avea loc ședința Consiliului Local în care se va discuta și aprobarea PUZ-ului, în vederea construirii unor locuințe colective. „…Ne punem serioase semne de întrebare referitoare la obiectivitatea, profesionalismul și pregătirea personalului instituției cu atribuții în domeniu…

În urma studierii ordinii de zi a Consiliului local Bistrița, care se va întruni joi, 25.03.2021, am constatat că la punctul 7 apare Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire ansamblu de locuințe colective în regim de înălțime D+P+4E+2ER și amenajări exterioare” în municipiul Bistrița, str. Grănicerilor nr. 19A – inițiator: Primarul municipiului Bistrița.

Cu această ocazie dorim să aducem la cunoștința cetățenilor câteva aspecte interesante referitoare la acest proiect, astfel:

1. În primul rând, nici dezvoltatorul proiectului, nici Primăria municipiului Bistrița nu au explicat necesitatea schimbării funcțiunii dominante existente conform P.U.G. actual. Modificarea P.U.Z. din U.T.R.-31 (L2), subzonă de locuire individuală cu regim de construire discontinuu, cu înălțime maximă P+2E, în afara zonei protejate (71% din suprafața terenului studiat) și parțial zonă mixtă P+4E, locuințe regim înalt, instituții și servicii (29% din suprafața terenului studiat) în subzonă L3-Z6, subzonă de locuire colectivă cu regim de construire discontinuu cu înălțime maximă P+4 cu accente de P+5-6 niveluri, aduce beneficii doar dezvoltatorului imobiliar. 

2.  Prima variantă a proiectului (proiect nr. 308/19/2019) postată pe site-ul Primăriei municipiului Bistrița a avut la bază o documentație elaborată de S.C. ARHITECTURA NOUĂ S.R.L., șef proiect dr. arh. Flavius MUNTEAN, în martie 2020, având ca obiectiv Construire ansamblu de locuințe colective în regim de înălțime D+P+4E+2ER – D+P+3E+2ER și amenajări exterioare. Pentru aceasta au fost emise de către Primăria municipiului Bistrița: Certificatul de urbanism nr. 94 din 30.01.2020 și avizul de oportunitate nr. 4 din 17.03.2020. În urma identificării unor nereguli în documentație (date false) și depunerea unor contestații, proiectul a fost modificat.

A doua variantă a proiectului a apărut în luna iulie 2020, având ca obiectiv Construire ansamblu de locuințe colective în regim de înălțime S, D+P+4E+2ER și amenajări exterioare. Certificatul de urbanism și avizul de oportunitate au rămas aceleași, în condițiile în care a apărut și subsolul între timp. S-au depus contestații, a avut loc o întâlnire a consilierilor locali la locația proiectului și a avut loc și o dezbatere publică (22.02.2021), în urma cărora s-a decis cuprinderea proiectului pe ordinea de zi a Consiliului local în data de 25.03.2021.

A treia variantă a proiectului a apărut în data de vineri, 19.03.2021 pe site-ul Primăriei municipiului Bistrița (cu 3 zile lucrătoare înainte de întrunirea consiliului) și este datată cu luna martie 2021, având ca obiectiv Construire ansamblu de locuințe colective și funcțiuni conexe în regim de înălțime S/D+P+4E+2ER – S/D+P+4E+ER și amenajări exterioare.

Certificatul de urbanism și avizul de oportunitate au rămas aceleași, în condițiile în care au apărut și subsolul și funcțiunile conexe între timp. Foarte interesant este faptul că documentația (inclusiv partea desenată) a fost elaborată în iulie 2020. Să înțelegem că apariția acestei variante de proiect cu puțin timp înainte de dezbaterea în Consiliul local a fost premeditată cu aproape un an înainte? Răspunsul îl are cu siguranță domnul dr. arh. Flavius MUNTEAN, el având semnătura pe toate documentele.

4. Un alt aspect ce merită menționat îl reprezintă unele date false care sunt cuprinse în documentație. Ex. În memoriu general P.U.Z., pct. 2.9: Opțiuni de investiții și A.01 – Planșa de încadrare în zonă: Prin analiza zonei studiate în P.U.Z., în zonă se relevă o tendință determinantă de construire a imobilelor de locuire colectivă. Se poate observa foarte ușor proporția locuințelor individuale față de cele colective (5:1). 

5. Procedura de informare publică este una deficitară. Dacă pentru prima variantă a proiectului s-a respectat parțial procedura, pentru celelalte două variante transparența nu a existat.

Astfel, nici până la această dată, vecinii nu au fost informați oficial, în scris, despre intenția de modificare P.U.Z. și nu și-au dat acordul, exprimat în formă autentică, pentru proiect (există 2 excepții care se încadrează la categoria conflict de interese), deși este condiție obligatorie pentru eliberarea autorizației de construire (conform Certificatului de urbanism). Totodată nu s-a putut identifica nici un panou pe terenul studiat și nici un afiș la Primăria municipiului Bistrița din care să reiasă datele mai sus menționate (obligație a dezvoltatorului conform Avizului de oportunitate).

6. Nu în ultimul rând, faptul că nici măcar azi, 24.03.2021, pe site-ul Primăriei municipiului Bistrița nu a fost încărcată încă documentația pentru proiect, în condițiile în care mâine este ședința de Consiliu Local, ne face să ne punem serioase semne de întrebare referitoare la obiectivitatea, profesionalismul și pregătirea personalului instituției cu atribuții în domeniu.

Prin omiterea publicării pe site (intenționată sau nu) a tuturor informațiilor referitoare la acest proiect, cetățenii au o imagine deformată a realității și a modului de luare a deciziilor referitoare la urbanismul din municipiul Bistrița.

În speranța că părerile cetățenilor vor fi ascultate și respectate…

În cazul aprobării modificării Planului Urbanistic Zonal actual și aprobării construirii acestui imobil, fără respectarea tuturor prevederilor legale în domeniu, ne rezervăm dreptul de a ne adresa Justiției pentru rezolvarea problemelor apărute, precum și dreptul de a aduce atenției publice, prin mijloace de informare legală (presă, radio, TV, on-line) ilegalitatea unor asemenea decizii.

Cu speranța că municipiul Bistrița va fi dezvoltat într-un mod armonios și unitar, prevederile legale în vigoare vor fi respectate în totalitate, iar părerile cetățenilor vor fi ascultate și respectate, le recomandăm aleșilor locali să ia decizii înțelepte și durabile.

Semnează,

Locuitorii zonei str. Grănicerilor, mun. Bistrița

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM caută reprezentant vânzări Bistrița

Materom angajează Reprezentant vânzări Bistrița-Năsăud. Postul este disponibil în Bistrița. Se oferă venituri financiare motivante + bonus in functie de performanțe, mașină de serviciu, laptop, telefon, contract perioadă nedeterminată. 

5 motive pentru a îți lua un colțar de bucătărie

Colțarele sunt o categorie de piese de mobilier extrem de practice și de confortabile, în același timp. În cazul în care te-ai gândit să cumperi un colțar pentru bucătărie, dar nu ești încă hotărât dacă este sau nu o idee bună, te ajutăm să îți clarifici această întrebare în materialul de față.

NOI locuri de muncă, la Masterfoam și Stewo Plast Năsăud: Se caută șef de schimb, reglor

MasterFoam Grup Bistrița are nevoie de șef de schimb, operatori producție, tehnicieni și magazioneri. Stewo Plast Năsăud are nevoie de un reglor cu experiență, iar Clinica Sanovil angajează asistent medical generalist, infirmieră și fiziokinetoterapeut. Noi locuri de muncă sunt disponibile la Sercaver SRL, Rombat sau Electroplast.