15 C
Bistrița
vineri, aprilie 25, 2025

Costurile pasajului subteran de la Gară s-au dublat peste noapte: suma colosală de care are nevoie municipalitatea

Pasajul subteran ce ar urma să fie amenajat în zona gării și-a dublat costurile peste noapte. În proiectul de buget acesta apare estimat la nu mai puțin de 100 de milioane de lei, primarul Ioan Turc precizând că este o sumă…maximală, care ia în calcul și eventualele probleme ce pot apărea.

Municipalitatea intenționează să realizeze un pasaj subteran în zona gării, în apropierea sau chiar în locul celui pietonal existent.

Acesta va fi auto, va avea o componentă pietonală și va fi prevăzut cu piste de bicicliști iluminat modern și camere de supraveghere. Suprafața pe care va fi amenajat pasajul ajunge la 10.000 de metri pătrați.

Pasajul subteran vine să lege străzile Gării, Rodnei, Aleea Trandafirilor de strada Tărpiului și strada Industriei. Relația cu strada Rodnei se va face prin sensiul giratoriu care va fi amenajat la intersecția dintre strada Gării cu Bulevardul Decebal.

În toamna anului trecut, primarul Ioan Turc anunța că proiectul a obținut finanțare prin programul Anghel Saligny și că lucrările vor începe anul acesta. Suma alocată ajungea la 42 de milioane de lei. Mai multe despre declarațiile primarului Ioan Turc puteți citi în materialul de mai jos:

VIDEO – Turc: Lucrările la pasajul subteran încep anul viitor

Costurile pasajului par să se fi dublat peste noapte. În proiectul de buget prezentat de primarul Ioan Turc, acesta apare estimat la nu mai puțin de 100 de milioane de lei. Doar studiile specifice și studiul de fezabilitate costă peste jumătate de milion de lei.

În cadrul conferinței de prezentare a bugetului, edilul a menționat că aceea este suma maximală la care poate ajunge proiectul, luându-se în calcul inclusiv eventualele probleme ce pot apărea.

Pasajul subteran din zona gării vine să înlocuiască autogara suspendată, proiect lăsat deja finanțat de fostul primar Ovidiu Crețu. Ioan Turc a luat hotărârea să renunțe la proiect, considerându-l nefezabil.

 

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

7 COMENTARII

  1. Redeschiderea circulatiei Tarpiului, Garii, Rodnei este de maxima importanta la traficul auto din ziua de astazi.
    Fluidizarea traficului la orele de varf depinde mult de aceasta investitie foarte necesara.
    Restul sunt comentarii rautacioase de la necunoscatori.
    In Bistrita de altadata pe aici se circula normal.

  2. Asa se sifoneaza banii, studii si proiecte supraevaluate care se fac din birou si cand se pun in practica, daca ajung pana acolo, se contata ca nu corespunde ce este pe teren cu ce este in studiu sau proiect si nimeni nu raspunde.

  3. cum se va iesi din subteran pe str Industriilor????????????????? va fi lift ptr masini??? ca nu intelegem. Industriilor este la 5 metri de subteran!!! cum se va iesi ??? pe o panta de 85 % ????? prin acest pasaj vor putea trece si masini mari? sau va fi ca la Bucuresti? inundat, si blocat??? vrem sa vedem un desen, o schita, o macheta ceva!!!!!!!!!! mai simplu era sa faceti peste calea ferata….desfiintata si facute drumuri de legatura! putea facut trenul sa treaca pe deasupra… modern…frumos…civilizat! si poate mult mai ieftin! va dati seama ce va fi in zona???? pana se termina lucrarile zona industriala va fi blocata ca si traseu!

    • Chiar nu înțeleg la ce folosește calea ferată pe unde circulă 3-4 trenuri pe zi și care transportă în total 20 de călători.Desfiintata calea ferată și făcut conexiunea intre străzi și gata,iar costurile ar fi de 50 de ori mai mici

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Restaurantul Arena by Casa EMA angajează bucătar, STEWO Năsăud caută asistent manager și inginer calitate

Restaurant Arena by Casa EMA caută bucătar și ajutr de bucătar! Noi locuri de muncă sunt disponibile la STEWO Năsăud, unde este nevoie de magazioner, inginer Calitate și asistent manager. Se fac angajări și la ROMBAT, AMICII Building sau Ideal Print. Oferta completă, mai jos:

Škoda Elroq vine direct la tine: Test Drive la ușa ta, acum în Bistrița!

Bistrițenii au acum ocazia să descopere cel mai nou model electric din familia Škoda – Elroq – într-un mod complet diferit și extrem de comod: direct la ușa lor! Cu inițiativa „Test Drive la ușa ta”, MATEROM AUTOMOTIVE – Dealer & Service Autorizat Škoda, aduce viitorul mobilității acolo unde te afli, fie că ești acasă, la birou sau în oraș.

Se fac angajări la Crama Jelna, Rombat și Fan Courier: Noi locuri de muncă, în Bistrița

Crama JELNA angajează barman, ajutor barman, bucătar și maseur! ROMBAT caută operatori producție. NOI locuri de muncă în Bistrița, la SAN DECO Bistrița-Năsăud,  DIVANI & SOFA, AMICII Building și Ideal Print. Oferta completă, mai jos: