21 C
Bistrița
joi, mai 2, 2024

Prof. Dorin Ioniță, apreciat de profesorii din Stanford și Sorbona, despre simularea Evaluării Naționale la Matematică: „Cu asemenea rezultate, toate școlile ar trebui închise în România”

Profesorul Dorin Ioniță, personajul principal al filmului documentar Profu – premiat și apreciat de profesori universitari de la Stanford sau Sorbona pentru activitatea sa didactică – a explicat pentru Bistrițeanul.ro că rezultatele la simularea examenului de Evaluare Națională sunt „catastrofale”. 

Simularea la Matematică nu a fost făcută pentru un grup țintă. A fost făcută petru toată  populația școlară normală. Iar rezultatele sunt catastrofale…

Distribuția notelor ar trebui să fie sub formă de clopot – clopotul lui Gauss – dacă testul era bine conceput. Iar ca să fie bine conceput, testul trebuie să îndeplinească patru criterii: să fie valid, fidel, obiectiv și omogen.

Validitatea testului trebuie să măsoare ceea ce ți-ai propus să măsoare”, a explicat prof. Dorin Ioniță pentru Bistrițeanul.ro.

Profesorul a mai precizat că „testul pe care l-au primit elevii la simulare nu măsoară nimic. Este conceput haotic – cu o problemă ușoară, alta medie, încă una foarte grea și apoi iar una ușoară. Te bulversează și nu reușești să mai anticipezi transferul de operații învățate de copii.

Am remarcat o totală lipsă de omogenitate a testului care se manifestă în structura lui greșită. Conform rezultatelor, nu se mai întrezărește nicio distribuție pe clopotul lui Gausss. Poate pe cloșca lui Haos…!

Se așteaptă ca un copil să rezolve ceea ce tu l-ai învățat, să-i controlezi competențele matematice și să verifici dacă un copil știe să facă diferite probleme…

Ori testul la matematică ar trebui să înregistreze cam aceleași rezultate ca în anii trecuți. Nu e normal să existe atâtea discrepanțeDar în realitatea asta, rezultatele sunt catastrofale.

Ar trebui să se închidă școlile din România după o asemenea evaluare și asemenea rezultate”, a comentat prof. Dorin Ioniță.

La matematică, aproape 63% dintre elevii județului au obținut medii între 1 și 4.99.

Din 2.785 de candidați – 1.752 au luat la matematică note sub 5,00! Asta înseamnă un proces de 62,91 %. Dacă îi mai pui și pe cei 27% cu note de la 5 la 7 – aproape 90% dintre elevi sunt slab pregătiți.

Toți aceștia ar trebui să se orienteze spre o școală profesională. Doar 10 % dintre elevi ar trebui să ajungă la liceu”, consideră profesorul Dorin Ioniță.

Rezultatele ne confirmă că cei aproape 43% dintre elevii din BN care au obținut medii între 1 și 4,99 sunt la limită cu cunoștințele. Ca să nu spun că au retard mintal. Vorbesc aici de interpretarea psihologică a rezultatelor.

Urmăresc de 25 de ani graficele și statisticile realizate după asemenea teste de Evaluare Națională.

Mediul superior și inteligența de exceptie (în care se încadrează elevii cu un IQ peste 120) reprezintă 2% din populația școlară. Ori, la aceasta testare ies 10%.

Apoi intelectul liminar / retard mintal, cu un IQ de 70 – 80 ar trebui să fie 4 – 5%. Rezultatele ne dezvăluie un procent de 40%.

62,91% dintre elevi nu promovează. Procentul normal ar trebui să se situeze undeva la 4-5%. Rezultatele de vineri ne indică un procent de 62,91% elevi retardați sau liminari. Această realitate, acest nivelul de pregătire, te frisonează put și simplu! 

Avem două ipoteze: fie testul a fost prost conceput. Fie elevilor nu li se predă mai nimic la ore. Din nefericire, aceste două ipoteze se îmbină într-un fel cât se poate de urât. La o populație școlară normală, competențele matematice trebuie verificate progresiv, nu haotic, cum s-a întâmplat acum”, a mai explicat Dorin Ioniță.

Profesorul Dorin Ioniță consideră că la Evaluare nu ar trebui propuse subiecte grilă. Așa cum nici problemele de clasa a III-a nu au ce căuta într-un examen de clasa a VIII-a.

Ce soluție se poate aplica pentru rezolvarea situației? 

Eu nu întrevăd absolut nicio soluție, din nefericire. Nu avem profesori de matematică. Sunt aproximativ 20 de absolvenți la Matematică, pe an de la Babeș Bolyai. Care ar trebui să acopere toată zona de Ardeal. În schimb, se folosesc la greu profesorii pensionari. 

Mă mir că lumea tace și că nu se îngrijorează cei din Ministerul Educației. E drept, n-am văzut în ultimii 10 ani un ministru al Educației care să fi intrat în clasă să aibă curiozitatea să deschidă trei caiete de elevi. Să verifice ce au copiii în caiet, ce li se predă, ce știu efectiv. Nu există interes nici la Ministerul Educației. Nu-i interesează, îi doare la patină…

Dar cu asemenea rezultate, școlile devin cele mai mari instituții care spală bani în România. Țin degeaba mii de copii în școală, timp de opt ani… Pentru ca în final, să se prezinte cu asemenea rezultate…

Le recomand tuturor celor care conduc Ministerul Educației cartea colegului și prietenului meu – profesorul Tudor Opriș – de pe vremea când predam la liceul Gheorghe Lazăr din București”, a concluzionat prof. Dorin Ioniță. 

ARTICOLE SIMILARE

3 COMENTARII

  1. ….nu elevii sunt de vină pentru rezultate, ci mai degrabă ministerul educației și unii profesori care le bagă pe gât multe erezii și inutilități, astfel că se ajunge în situația în care elevilor nu li se dă dreptul să se specializeze pe domeniul lor preferat. Dacă elevii ar fi lăsați să își aleagă o specializare ar fi un câștig și pentru societate, dar mai ales și pentru elevi , deoarece nu ar mai fi stresați și epuizați. De ce tinerii din occident sunt mai relaxați și sunt lăsați să își urmeze pasiunile? De ce tinerii din România nu sunt lăsați să își urmeze pasiunile? De ce se evită introducerea reformei radicale de tip occidental în care să se respecte drepturile elevilor și ale tuturor? ,, Până când nebunia voastră își va mai bate joc de noi ,, ?

    • CORECT!!!!! AȘA ESTE!!!! DAR, DIN PĂCATE, IN ROMÂNIA SE PRACTICĂ DIALOGUL SURZILOR…..NOI SPUNEM CE E PRAF, CE NE DOARE, IAR ĂȘTIA FAC CE VOR EI DE PARCĂ AR FI STĂPÂNII NOȘTRI, EI SLUGILE POPORULUI, PUȘI ACOLO DE FAPT DE NOI CA SĂ SERVEASCĂ INTERESELE ȘI CAUZA POPORULUI ROMÂN SI A ȚĂRII ĂSTEIA CARE LE-A FOST CASĂ ȘI MASĂ!!!

  2. 1. Testare nevalidă.
    2. Subiecte hazardate-iori itemuri nesemnificative, ori probleme care implică artificii neasimilate de majoritatea elevilor,
    3. Acoperirea lacunară a tematicii impuse-aplicarea teoremei lui Pitagora….
    4. Itemuri periferice -problema de stereometrie,
    5.Probleme cu text încâlci, stufos…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Pizzeria Allegria angajează casier și ospătar pentru Bistrița și Năsăud. NOI locuri de muncă la Sanovil, Aquabis, MasterFoam

Pizzeria Allegria are nevoie de casier și ospătar pentru Bistrița și Năsăud. Aquabis caută electrician priceput, iar la Clinica Sanovil e nevoie de fiziokinetoterapeut, asistent medical generalist și specialist marketing. Noi locuri de muncă sunt disponibile la RCB Electro, Leoni Bistrița și STEWO Năsăud. 

Alege calitatea maximă la prețuri atractive! Ofertă specială pentru automobile Škoda

Alege calitatea maximă la prețuri atractive! Ofertă specială* Schimb kit curea distribuție pentru automobile Škoda din 2017-2019 (4+) și automobile Škoda din 2016 sau anterior (7+):

Alege siguranța, fiabilitatea și menținerea valorii pentru automobilul tău. Ofertă specială Revizii Mercedes-Benz:

Alege siguranța, fiabilitatea și menținerea valorii pentru automobilul tău. Ofertă specială Revizii Mercedes-Benz: