7.3 C
Bistrița
duminică, aprilie 28, 2024

VIDEO – Radu Moldovan: „Este o greșeală că s-a renunțat la Centrul Intermodal! 10 milioane de euro s-ar fi rostogolit în economia locală”

Este o greșeală că s-a renunțat la Centrul Intermodal. Dacă ne gândim la cei 10 milioane de euro care ar fi putut aduce plus valoare companiilor, celor care vând materiale, firmelor din oraș…”, a comentat Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean.

Invitat în studioul Bistrițeanul Live, Radu Moldovan a declarat că – în opinia sa – consilierii locali au greșit atunci când au votat renunțarea la Centrul Intermodal.

„Ar fi rezolvat o budă cum este pasajul de la Gară… Nu cunosc proiectul în detaliu, dar ca principiu, eu nu aș renunța la o investiție importantă care ar rostogoli 10 milioane de euro în economia locală”, a subliniat Radu Moldovan.

Președintele CJ BN a mai spus analizând toată situația empiric, este o greșeală. 

La o analiză empirică, au greșit. Însă nu cunosc prea multe detalii din proiect… Nu vor fi sancțiuni din partea Uniunii Europene. Dar au luat niște bani în avans. Trebuie să-i dea înapoi, poate cu penalizările de rigoare sau cu niște dobânzi… Lucrarea era în licitație, în evaluare. Sunt companii care au lucrat la documentație, companii care ar fi trebuit plătite… Nu știu cum se va finaliza tot proiectul acesta”, a afirmat Radu Moldovan.

Dacă era după mine, dacă eu eram în această situație, analizam cu atenție proiectul. Vedeam ce este în regulă și ce nu. Comandam uctualizarea modificărilor necesare cerute de cei nemulțumiți – și mergeam cu el mai departe…”, a mai spus Radu Moldovan.

Alte detalii despre activitatea Consiliului Județean Județean Bistrița-Năsăud puteți descoperi urmărind întreaga emisiune, mai jos:

ARTICOLE SIMILARE

4 COMENTARII

  1. În proiectul de hotărâre pentru aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru Centrul intermodal au existat o serie de ambiguitati:
    „Poziția Autogării foarte aproape de Gară, suprafața relativ mică a Pieței Gării, faptul că accesul la și de la gară și autogara se face prin aceeași intersecție (str. Gării cu str. Rodnei), depozitul de containere a Societății Naționale CFR Marfă SA aglomerează foarte mult circulația auto din zonă. Din aceste motive este absolut necesară o fluidizare a circulației auto în aceasta zonă, o descongestionare a acesteia și astfel scurtarea timpilor de călătorie pentru transportul în comun”. (Vezi: https://timponline.ro/centrul-intermodal-transport-bistrita-peste-9-milioane-euro-care-sunt-planurile/)
    Dacă zona este oricum aglomerată, in primul rând ar fi trebuit inceput cu relocarea depozitului de containere a Societății Naționale CFR Marfă SA. Ori, dacă de mută activitatea de transcontainere, rezultă o suprafată generoasă incât nu mai e nevoie de platforma de beton cocotată la 9 metri inăltime peaste peroanele de tren. Pe locul ramas liber s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fara a mai fi nevoie de autogara suspendată.
    Problema legăturii intre străzile Gării si Tărpiului ar putea fi făcută mult mai simplu printr-un pasaj subteran care să includă si pistă de biciclete.
    Există si posibilitatea eliminări tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incat sa rămana doar linia principală care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Gării si Tărpiului prin trecere la nivel cu calea ferată peste o singură linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajată o trecere la nivel in zona strazii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.

    • Sergiu, comentariul dvs este pertinent doar ca trebuie precizat ca în zona construirea unui pasaj subteran este foarte dificila din cauza faptului ca pantele de coborâre urcare trebuie sa fie foarte lungi (cea care da în strada Gării ar ajunge dincolo de sensul giratoriu ceea ce ar complica și mai mult situația în zonă. Nu mai vorbesc de ieșirea înspre str. Tarpiului care este la rândul ei traversata de str. Dimitrie Cantemir și Industriei. Centrul intermodal ar fi fost o soluției bună decât pasajul subteran dar trebuie sa ne obișnuim cu noua administrație „nu se poate”!

  2. pai normal ca s-a gresit!!!! Asa ceva NU se face! Cat de ipocrit sa fii sa renunti la ceva inceput si sa mai si dai banii inapoi, clar cu penalizari!!!! Trebuia transformat din mers.
    Faptul e consumat in prima instanta, ce va urma vom vedea, poate totusi se revine asupra deciziei…
    GRESEALA MARE nu e neaparat asta!!!! Cea mai mare GRESEALA a fost faptul ca domnul din articol si anume Radu Moldovan a refuzat sa candideze la Primaria Bistrita!!!! Si-a lasat iepurasii sa piarda ca sa fie sigur de Consiliul Judetean, dar orice om normal la cap vedea cu ochiul liber ca opozitia e pe val si lumea doreste schimbarea PSD-ului (doar de dragul schimbarii) dar schimbarea, asta preponderent in mediul urban… ceea ce s-a si intamplat, vezi exemplul Nasaud unde a fost schimbare, vezi ex Sangeorz Bai unde ca prin minune niciun PSD-ist nu a fost mai bun decat cel pe care il au ei acolo (stie toata lumea la ce ma refer!!!), dar Becleanul a ramas statornic deoarece se vede ca Primarul de acolo e gospodar! era clar ca Niculae e doar un iepuras si nu o sa castige primaria niciodata!!!
    Mai degraba castiga Consiliul Judetean pentru ca acolo nu avea cine sa-l bata, iar Radu putea castiga primaria Bistrita, mai greu e adevarat, dar era singurul care o putea face!!!
    Dar RAdu draga si tu traiesti in aceeasi Bistrita si toti impreuna avem primareul pe care il meritam – construieste buzi in birou, se apuca de finantat echipe de fotbal de pe locul 3 din liga 3 seria 10, demoleaza cladiri istorice, renunta la proiecte de dezvoltare, lasa investitiile (gen partie) neintretinute sa se degradeze si mai rau, asta e!!! Puteam juca in Liga Florilor pe locurile 3-7 dar las ca e bien sa jucam si in Liga 3 seria 10!!!!!

  3. Sa nu faci nimic e mai bine, decit sa faci ceva APROBAT, și sa faci corect. Doamne ce ușor renunțăm la provocări. Veniți cu ceva în loc?
    Daca tot blocați tot.
    Dezamăgit total de modul de abordare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Alege calitatea maximă la prețuri atractive! Ofertă specială pentru automobile Škoda

Alege calitatea maximă la prețuri atractive! Ofertă specială* Schimb kit curea distribuție pentru automobile Škoda din 2017-2019 (4+) și automobile Škoda din 2016 sau anterior (7+):

Alege siguranța, fiabilitatea și menținerea valorii pentru automobilul tău. Ofertă specială Revizii Mercedes-Benz:

Alege siguranța, fiabilitatea și menținerea valorii pentru automobilul tău. Ofertă specială Revizii Mercedes-Benz:

Aquabis angajează electrician și consilier juridic, Clinica Sanovil caută fiziokinetoterapeut și asistent medical generalist

Aquabis caută electrician și consilier juridic, iar la Clinica Sanovil este nevoie de fiziokinetoterapeut, asistent medical generalist și specialist marketing. Crama JELNA angajează bucătar, ajutor bucătar și personal curățenie. Noi locuri de muncă sunt disponibile la RCB Electro, Leoni Bistrița și STEWO Năsăud.