22.9 C
Bistrița
vineri, aprilie 25, 2025

SONDAJ. CFR – Șine uzate, traverse putrede sau sparte, terasamente colmatate, linii și poduri expirate…

„Ziua și deraierea: aici s-a ajuns după 20 de ani de subfinanțare cruntă, incompetență și investiții prost gândite la calea ferată. Vineri seara, a deraiat trenul R 4136 Sighetu Marmației-Dej, al patrulea eveniment de acest fel în 7 zile!”

Un tren a deraiat zilele trecute în localitatea Coșbuc, blocând și traficul rutier, dar și cel feroviar. Despre acest incident puteți reciti detalii accesând linkurile de mai jos:

FOTO/VIDEO – Tren Inter Regio sărit de pe șine la Coșbuc. Traficul rutier pe DN17 C și cel feroviar, blocate

FOTO – CFR susține că traficul feroviar a fost reluat pe tronsonul afectat de deraiere. Cum arată calea ferată

Șeful CFR Călători rămâne fără job după deraierea de la Coșbuc

În acest context, Bistrițeanul.ro a încercat să afle câtă încredere mai au bistrițenii în CFR și care ar fi cea mai urgentă problemă de rezolvat. Au votat 565 de persoane, dintre care 14% și-au confirmat încrederea în companie.

86% au ales varianta negativă – printre argumentele invocate numărându-se întârzierea trenurilor sau lipsa de comfort.

Pornești azi, ajungi 3 zile mai târziu”, a remarcat unul dintre comentatori, în timp ce un altul a amintit o poezioară – „expresie celebră pe vremea dacilor… CFR-CFR-CFR!

Încă este mai sigur cu trenul, decât cu mașina. Câte nenorociri feroviare au fost în ultimii 20 de ani? Dar mna, păcat că nu avem comfort în trenuri”, a fost de părere un alt respondent.

Se simte și lipsa investițiilor, a susținut un alt commentator, în timp ce Valer Simion Cosma (inițiatorul Școlii de Vară din Telciu) a admis că „refacerea căii ferate este o urgență”.

Ziua și deraierea: aici s-a ajuns după 20 de ani de subfinanțare cruntă, incompetență și investiții prost gândite la calea ferată. Vineri seara, 08.03.2019, a deraiat trenul R 4136 Sighetu Marmației-Dej, al patrulea eveniment de acest fel în 7 zile!

Șine uzate, traverse putrede sau sparte, terasamente colmatate. 70% din linii și 50% din poduri au expirat și trebuie reparate capital sau înlocuite. Inclusiv pe magistrale situația este execrabilă: pe 02.03.2019 au deraiat expresul de Budapesta și o locomotivă în Gara de Nord București. Nu mai este mult până la o tragedie cu morți și răniți!

Uniunea Europeană nu ne plătește întreținerea infrastructurii feroviare, iar statul român nu mai dă bani de mentenanță nici măcar cât oferea când PIB-ul era la jumătate față de cel de azi. Am ajuns în situația absurdă de a cofinanța proiecte de miliarde de euro pe coridorul Curtici-Constanța, în timp ce restul rețelei se prăbușește, la propriu.

CFR Infrastructura trebuie să recunoască public că fondurile nerambursabile nu au fost folosite în mod judicios și că au jucat totul pe o singură carte: reconstruirea totală a coridorului principal. Abia în ultimul timp CFR a învățat că se pot atrage bani europeni și pentru reparații capital”,  a comentat Valer Simion Cosma, referitor la acest subiect.

Cerem CFR și MT să se asigure că pot finanța reparațiile pe sute de km de linie înainte de a semna noi contracte-mamut de reconstrucție pe coridorul Rin-Dunăre, cum ar fi cele de pe secțiunea Apața-Cața (care au costuri exorbitante și prioritate redusă în Master Plan).

Este timpul ca responsabilii din CFR și MT să finanțeze uniform calea ferată la nivel național și să renunțe la proiecte supradimensionate care pot sufoca investițiile necesare în restul rețelei, izolând regiuni întregi!” – a conchis Valer Simion Cosma.

Mulțumim tuturor pentru răspunsuri și implicare!

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

Restaurantul Arena by Casa EMA angajează bucătar, STEWO Năsăud caută asistent manager și inginer calitate

Restaurant Arena by Casa EMA caută bucătar și ajutr de bucătar! Noi locuri de muncă sunt disponibile la STEWO Năsăud, unde este nevoie de magazioner, inginer Calitate și asistent manager. Se fac angajări și la ROMBAT, AMICII Building sau Ideal Print. Oferta completă, mai jos:

Škoda Elroq vine direct la tine: Test Drive la ușa ta, acum în Bistrița!

Bistrițenii au acum ocazia să descopere cel mai nou model electric din familia Škoda – Elroq – într-un mod complet diferit și extrem de comod: direct la ușa lor! Cu inițiativa „Test Drive la ușa ta”, MATEROM AUTOMOTIVE – Dealer & Service Autorizat Škoda, aduce viitorul mobilității acolo unde te afli, fie că ești acasă, la birou sau în oraș.

Se fac angajări la Crama Jelna, Rombat și Fan Courier: Noi locuri de muncă, în Bistrița

Crama JELNA angajează barman, ajutor barman, bucătar și maseur! ROMBAT caută operatori producție. NOI locuri de muncă în Bistrița, la SAN DECO Bistrița-Năsăud,  DIVANI & SOFA, AMICII Building și Ideal Print. Oferta completă, mai jos: