10.4 C
Bistrița
vineri, martie 29, 2024

Au ajuns la capătul puterilor!

Medicii de familie din întreaga țară au ajuns la limita suportabilității! Numărul și complexitatea problemelor fundamentale cu care se confruntă sistemul medical sunt depășite ca nivel de suportabilitate de chinul zilnic prin care trec mii de medici de familie încercând să își facă datoria.

Medicii de familie au trimis o Scrisoare Deschisă către Guvernul României, Ministerul Sănătății, CNAS în care își exprimă un mare OF.

Sistemul informatic pentru medicii de familie în colaps total

Sistemele informatice pe baza cărora ar trebui să se stabilească relația dintre prestatorii de servicii (medicii de familie), asigurător (Casa Națională de Asigurări de Sănătate) și beneficiar (pacientul român) funcționează cu sincope atât de mari încât mai curând se poate spune că nu funcționează.

Medicii de familie trebuie să facă ture de noapte ca să valideze documentele

Medicii de familie solicită imperativ rezolvarea problemelor informatice și adaptarea normelor de activitate la ritmul de funcționare a sistemului. Toate efectele negative ale acestei situații se răsfrâng în primul rând asupra pacienților prin prelungirea timpului de așteptare. Disfuncționalitățile sistemului creează probleme insurmontabile medicului de familie, atât la nivel birocratic cât și în comunicarea cu pacientul. De exemplu, documentele emise la un cabinet de medicină de familie (bilet de trimitere, rețetă electronică) trebuie validate în termen de max. 72 de ore, însă au fost situații în care pe o perioada de 3 zile sistemul a funcționat adunat 2-3 ore. Mulți dintre medicii de familie se trezesc noaptea pentru a valida documentele de peste zi, sperând că sistemul este mai accesibil în această perioadă a zilei. Tot în această perioadă a zilei medicii de familie încearcă și dacă au noroc reușesc să facă raportările lunare obligatorii către CNAS.

Sistemul informatic a funcționat de nota 0,33

Pentru că semnalele intense transmise în ultimii ani despre această situație au rămas efectiv fără răspuns, medicii de familie au început luna trecută, pe 10 Mai, o monitorizare internă a sistemului. Practic, medicii au acordat zilnic note funcționării sistemului. Spre surprinderea tuturor, sistemul a avut o aparentă revigorare în perioada imediat ulterioară lansării publice a acestui mecanism de monitorizare, dar s-a prăbușit lamentabil după o săptămână de la alegerile europarlamentare. Graficul prezentat anterior arată modul în care practicienii din cabinetele de medicină de familie percep calitatea și funcționalitatea sistemelor SIUI și PIAS. Astăzi, exact la o lună de la lansarea monitorizării, sistemul SIUI a obținut media 0,33. Pentru a vedea nivelul de indignare și nemulțumire al medicilor de familie, vă invităm să consultați pagina FaceBook: @Comunicare-SNMF.

Cât a costat sistemul informatic?

Sistemul Cardului Național de Asigurări Sociale de Sănătate (CEAS) a costat peste 87,6 milioane lei fără (TVA) și a fost implementat de HP România și Novensys Corporation, având ca subcontractant pe SIVECO România; contractul a fost atribuit în luna aprilie 2012. Contractul de servicii privind implementarea prescripției electronice (SIPE), în valoare de peste 36,2 milioane lei fără TVA, a fost atribuit în 2012 către HP România. În 31 martie 2017 s-au mai cheltuit 7,6 milioane de lei, fără TVA, pe un contract în care SIVECO se angaja să asigure mentenanța și suportul tehnic pentru softul care integrează toate informațiile la nivelul Casei, sistem dezvoltat tot de SIVECO odată cu SIUI. Până în acest moment nicio persoană și nicio instituție nu au fost făcute responsabile pentru modul ineficient în care au fost cheltuiți banii publici în acest proiect.

Biroul Executiv SNMF(Societatea Națională a medicilor de familie din România)

Despre problemele sistemului informatic, Bistrițeanul.ro a mai scris AICI:

Programul informatic al CAS, teroarea pacienților, medicilor și farmaciștilor

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM: Dacă e primăvară, e timpul pentru o verificare tehnică de sezon

E acel moment al anului când autovehiculul tău Mercedes-Benz are nevoie de o verificare tehnică de primăvară. Alege întotdeauna un Centru de Service Autorizat Mercedes-Benz, pentru a beneficia de cele mai bune servicii auto!

MATEROM caută reprezentant vânzări Bistrița

Materom angajează Reprezentant vânzări Bistrița-Năsăud. Postul este disponibil în Bistrița. Se oferă venituri financiare motivante + bonus in functie de performanțe, mașină de serviciu, laptop, telefon, contract perioadă nedeterminată. 

5 motive pentru a îți lua un colțar de bucătărie

Colțarele sunt o categorie de piese de mobilier extrem de practice și de confortabile, în același timp. În cazul în care te-ai gândit să cumperi un colțar pentru bucătărie, dar nu ești încă hotărât dacă este sau nu o idee bună, te ajutăm să îți clarifici această întrebare în materialul de față.