Fără hârțogării! Ministrul Sebastian Burduja anunță amenzi de 50.000 de lei instituțiilor care nu se conformează

2
1329

Birocrația în România ar urma să dispară. „Am interzis xeroxurile. Se vor aplica amenzi de 50.000 de lei instituțiilor care nu se conformează!”, a promis ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.

La sediul PNL BN a avut loc astăzi o conferință cu reprezentanți ai Ministerului Inovării, Cercetării și Digitalizării.

O Caravană a Digitalizării a pornit „la colindat” țara, pentru a vedea care sunt problemele din teren. Conform statisticilor, suntem codașii Europei:

La coada Europei! ”Sub 28 % din comune au ghișeul.ro! Sper până-n 2026 să ne digitalizăm!” – ministrul Sebastian Burduja

Ministrul Sebastian Burduja a explicat că începutul anului aduce un act important în format electronic. Cazierul judiciar va putea fi accesat de pe Ghișeul.ro.

Ministrul digitalizării, Sebastian Burduja: În ianuarie- februarie, cazierul judiciar îl vom obține online!

Mai mult, acesta a explicat că vor dispărea copiile după acte și xeroxurile.

Tot săptămâna aceasta, Parlamentul a adoptat o inițiativă legislativă ce interzice autorităților publice, de la toate nivelurile, să solicite copii după acte emise de Statul Român. Deci nu va mai putea un funcționar public, nici din primărie, nici dintr-o universitate, nici de la o companie, să solicite copii după acte deja emise.

De asemenea, am interzis xeroxurile din toate instituțiile. De multe ori erai trimis la xeroxul de după colț, să plătești o sumă consistentă pentru o fotocopie. Lucrul acesta nu se va mai întâmpla. Până vom avea Cloud-ul Guvernamental, dacă sunt administrații care vor să păstreze copii după acte, n-au decât să și le facă singuri.

Deci nu mai refuzăm cetățenii, nu îi mai întoarcem înapoi pentru că nu au o copie după un act pe care tot Statul Român l-a emis”, a declarat Sebastian Burduja.

Acesta a explicat că cei care nu se conformează sunt pasibili de amenzi de până la 50.000 de lei.

„În ultimele luni, România a făcut cele mai mari eforturi din UE pentru digitalizare. Avem o platformă a interoperabilității și acum s-a schimbat paradigma. Datele nu mai sunt ale unei instituții, ci ale cetățenilor.

Astfel, dacă o instituție refuză să pună la dispoziția unei alte instituții acele informații, ea va fi amendată. Amenzile sunt până la 40 – 50.000 de lei. Deci nu ne mai jucăm. Și asta se va întâmpla prin Autoritatea pentru Digitalizarea României. Ei merg în control, constată, și aplică amenzi”, a explicat ministrul Inovației, Cercetării și Digitalizării.

Sebastian Burduja a reamintit că Autoritatea pentru Digitalizarea României este condusă de bistrițeanul Dragoș Vlad. Acesta a fost numit după ce Sabin Sărmaș, fiul șefului Păstrăvăriei Fiad, a părăsit Autoritatea pentru Digitalizarea României, pe care a condus-o în jur de un an.

2 COMENTARII

  1. Amenda la institutia prefectului? Acolo inca ducem copie de pe buletin, copie de pe certificat de inmatriculare (eliberat de ei), copie de pe cartea masinii, copie de pe permis (eliberat de ei). A trecut 1 an de la publicarea legii 267/2021 in monitorul oficial, dar institutia prefectului inca nu a aflat.

  2. Legi făcute din ambiții, pentru a atrage voturi, fără a gândi cum se pot aplica…
    Ideea e bună, dar haideți ca înainte de a publica o lege sa ne gândim și cum o punem în aplicare…
    Cum sa afirmi ca e interzis ca o instituție sa solicite copii după documente, când tu nu ii oferi instituției în cauza acces la acele documente în format electronic?
    Sa dam spre exemplu Serviciul de înmatriculări.
    Pe lângă faptul ca e super aglomerat la înmatriculări sau permise, haideți să îi punem pe acei angajați sa facă câte 5 6 copii xerox pentru fiecare persoană, sa vededem dacă ne place sa mai stam la coada încă 10 minute în plus pentru fiecare persoană, și la final de zi o sa fie rezolvate mai puțin cu 20-30 de dosare per ghișeu…
    Faceți un portal în care sa putem încarca documentele necesare, și sa oferim accesul doar instituției căruia dorim sa îl oferim…
    Sau faceți câte un site pentru fiecare instituție unde sa putem face cererea online, și totodată sa putem încarca în format electronic toate documentele necesare, iar angajații sa poata verifica legalitatea documentelor încărcate…
    Dar pentru voi e important sa adunați aplauze pentru inițiativă, nu și rezultatul….

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.