15.5 C
Bistrița
miercuri, iunie 11, 2025

Ce spune raportul preliminar de investigație în cazul avionului căzut în lacul Colibița

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile a publicat raportul preliminar de investigație în cazul avionului ușor prăbușit la final de august în Lacul Colibița. Potrivit acestuia, de vină pentru accident ar fi pilotul, care s-a apropiat prea tare de apă, iar într-un viraj a atins cu vârful planului drept suprafața lacului.

La finalul lunii august, un zbor de agrement deasupra lacului Colibița s-a sfârșit tragic pentru un pilot bistrițean. Pilotul Marius Ionașcu îi arăta unui cetățean german Marea de la Munte, de la înălțime, cu avionul său de mici dimensiuni.

La un moment dat, avionul s-a apropiat tare de lac și la scurt timp a căzut în apă. Pilotul a fost găsit în stop cardio respirator, echipajele medicale chinuindu-se peste 100 de minute să-l readucă la viață, fără succes însă. Marius Ionașcu a fost declarat decedat la locul accidentului. Mai multe despre acest accident puteți citi AICI.

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile a publicat raportul preliminar de investigație, care vine să lămurească, în parte, ce a dus la acest accident:

„După decolare aeronava a urmat un traseu direct spre lacul Colibița. La ajungerea în zonă, aeronava a survolat o parte din latura nordică a lacului, după care pilotul a inițiat un viraj pe dreapta, cu unghi mare de înclinare, în coborâre, cu intenția de a intra pe lac pe o direcție probabilă de la est la vest și la o înălțime mică față de suprafața apei. Pe timpul efectuării virajului, aeronava a atins cu vârful planului drept suprafața lacului. Ca urmare a acestui prim contact, vârful planului drept s-a rupt, iar aeronava a pierdut din viteză, concomitent cu o evoluție înclinată pe partea stângă, care a condus la un contact dur cu apa pe această parte”, se arată în raportul preliminar al AIAS.

Pilotul avea 61 de ani și deținea o licență de pilot pentru aeronave ultraușoare motorizate. Acesta avea nu mai puțin de 442 de ore de zbor la acea dată.

 

 

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Se fac angajări la ROMBAT, STEWO Năsăud, RCB Electro, Aquabis. Noi locuri de muncă, în Bistrița

Stewo Năsăud angajează Asistent manager, Controlor calitate și Inginer Calitate. RCB Electro  caută Manipulant mărfuri, Derulatorist și Stivuitorist. ROMBAT are nevoie de Operatori Producție și Maistru Producție. NOI locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Aquabis, BistriVet, ITALTextil Sărata și Clinica SANOVIL. Oferta completă, mai jos:

O vorbă înțeleaptă spune că omul gospodar își face iarna car și vara sanie

MATEROM AUTOMOTIVE - Service Autorizat Mercedes-Benz în Bistrița, lansează o ofertă special dedicată posesorilor de automobile Mercedes-Benz care doresc să se pregătească din timp pentru sezonul rece!

SERGIANA, recunoscută internațional cu Trofeul de Onoare și 8 medalii de aur în Frankfurt, la IFFA 2025

SERGIANA a fost distinsă cu 8 medalii de aur, una de argint și una de bronz...