6.8 C
Bistrița
sâmbătă, decembrie 10, 2022

O angajată a Primăriei Bistrița umilește și ironizează asistentul unei persoane cu handicap

Să fii asistentul personal al unei persoane cu dizabilități este o muncă grea, de la sine de înțeles. Doar că la Bistrița, ”fișa postului impune” și să fii umilit tocmai de angajator. O asistentă socială din cadrul Primăriei Bistrița nu se sfiește să ironizeze și umilească o asistentă personală.

Discuție halucinantă astăzi, între o asistentă socială din cadrul Primăriei Bistrița și o asistentă personală a unei persoane cu dizabilități.

Mai exact, pe grupul de whatsapp al asistenților personali – cei ce îngrijesc persoanele cu handicap psihic sau fizic – din Bistrița, s-a anunțat un curs.

O asistentă personală a anunțat faptul că nu poate să  participe, având o programare la Cluj, care nu se poate modifica.

Asistenta socială din cadrul primăriei îi înșiră obligațiile contractuale, ca apoi să o ironizeze.

”După logica dumneavoastră, primăria ar trebui să vă găsească înlocuitor și când mergeți la toaletă” i-a scris angajata primăriei mamei unui băiat cu tulburări psihice.

Mama ironizată a decis să facă public faptul că municipalitatea își umilește asistenții personali și prin faptul că le-ar încălca sistematic drepturile.

Redăm mai jos postarea sa, în integralitate:

Despre UMILINȚA de a fi asistent personal al persoanelor cu dizabilități psihice și fizice în cadrul Primăria Bistrița. Da, inclusiv autism.

După logica dvs, primăria ar trebui să vă găsească înlocuitor și când mergeți la toaletă” – asistent social din cadrul Primăriei Bistrița
Despre UMILINȚĂ și despre cum sunt încălcate deliberat și cu aroganță funcționărească drepturile copiilor și adulților cu tulburări psihice (cred că și fizice, dar nu am date).
Ar trebui un roman ca să scriu:
  • cum și de ce am fost nevoită să aleg să fiu asistentul personal al lui Edy
  • cu un salariu net de circa 1600 lei din care trebuie să trăim amândoi zilnic între orele 8-16
  • prin ce traumă am trecut, fiind obligată să merg cu el la tribunal, pentru dreptul lui de a beneficia de indemnizația de handicap la care am renunțat optând să mă angajez decât să îl târăsc prin tribunale.

Vă spun așa, pe scurt:

Am ajuns să optez pentru angajare datorită unor „norme interne” ale primăriei care condiționează ilegal acordarea indemnizațiilor de handicap psihic de punerea persoanelor cu dizab sub curatelă/tutelă, chiar și când nu e cazul.
Deși legea NU distinge între dizabilitate fizică și psihică la acordarea indemnizațiilor, și nu o condiționează de decăderea pacientul din mai toate drepturile legale, așa au decis niște funcționari ai primăriei, în baza vastei lor experiențe în psihologie și psihiatrie. Din pixul lor imperial.
Trebuie menționat că Direcția Generală de Asistență Socială Bistrița Năsăud respectă legea și acordă alocațiile pentru pacienții psihiatrici fără curatele și tutele și alte cele.
Ei, și colac peste pupăză, sau pupăză pe colacul de salvare al unui job călduț, aveți alăturat modul în care un angajat al primăriei comunică cu mine, proaspătă angajată a instituției, desigur. Notați că găsește oportun să se mai și hăhăie.
Ei, dacă e așa, o să încep un foileton – aveți aici episodul 1 – și o serie de procese prin care poate convingem primăria pe cale NEamiabilă să acorde, rând pe rând toate drepturile asistenților personali, încălcate sistematic și din care unele au fost câștigate deja în instanță, deci există precedente.
În campania electorală, domnul primar Ioan Turc ne-a vizitat la centru. Și mi-a promis că este alături de persoanele vulnerabile. Aștept să ne primească așadar în audiență să discutăm despre ce trebuie să facă instituția din subordine pentru persoanele cu dizabilități și asistenții personali!
Că sporul de tastatură, botox și liposucție nu îl cerem din prima, ca alți angajați!
Am încredere că se va sesiza!
Între timp, merg la toaletă. Că mi s-a făcut rău” a scris pe Facebook Ana Dragu, asistent personal, mamă și totodată, manager al centrului dedicat copiilor cu autism – Micul Prinț.

 

ARTICOLE SIMILARE

19 COMENTARII

  1. Nu prea vad acea „umilinta” despre care vorbiti din parte angajatei de la primarie. Daca dumneavoastra sunteti angajata sa lucrati in intervalul mentionat de dumneavoastra ” 8 – 16 ” iar sedinta e la ora 12 asta inseamna ca sedinta se desfasoara in timpul programului dumneavoastra de lucru, ca la oricare alt loc de munca. Nu e o scuza faptul ca aveti de rezolvat probleme personale. Daca baiatul poate veni cu dumneavoastra la Cluj, la fel de bine il puteti lua cu dumneavoastra si la sedinta de la primarie.

    • Dacă erați mai atent vedeați că a solicitat să meargă cu copilul sau să primească înlocuitor pt perioada în care este obligată să lipsească de lângă el, dar a fost refuzată să meargă cu copilul după ea! În plus 8 ore de program nu înseamnă să stai închis în casă cu persoana în cauză! Aceste cursuri ar trebui ținute în afara programului în care ești obligat să stai cu cel pe care îl îngrijești. Nu degeaba se caută soluții pentru un centru respiro care să vină în ajutorul asistentilor personali când există astfel de situații. Dacă ~200 de persoane rămân fără supraveghere în jur de 2 ore, cursul putea fi susținut online!

  2. Doamna Andron, angajata nu este asistent social. Va rog verificați informația. Asistenții sociali au un statut foarte clar și o lege după care își exercita atribuțiile. Va rog rectificati ca altfel aduceți prejudicii profesiei de asistent sociali. Și va mai rog ceva: verificați cati asistenți sociali sunt in aceasta institutie asa cum sunt definiți de lege și va veți da seama de ce se permite un astfel de comportament în fata cetățeanului.

    • Mda…angajata nu e as social, e doar „nepoata „..și dacă ești nepoata cui trebuie nici nu îți mai trebuie altă calificare. Nepotismele din primărie, dau pe dinafară iar aroganța și nesimțirea e la ea acasă. Aceastea sunt”ordinea și respectul „promise de Turc în campanie!

  3. Cum să fie „o muncă grea „cea a asistenților personali??:))Poate vedeți dvs presa cine consideră primăria că muncește din greu și încasează spor de condiții vătămătoare. Adică cei de la pârtie, că mno cică ies iarnă de la căldură la frig și alte categorii, iar asistenții personali să și ia copii cu dizabilități în cârcă și să umble prin instanțe de judecată dacă vor drepturi. Mă mir că i mai răbda Dumnezeu!

  4. Care asistent social? Care lectori? Doamna nu e in Colegiu asistenților sociali care e public si se poate verifica, iar alalalt domn la fel. Nici macar nu exista studiile in asistenta socială probabil. Așa instruire sa tot facă “lectorii”. Da sună bine in capu lor!
    “Lector universitar “este o funcție didactică în învățământul superior din România, superioară celei de Asistent universitar și inferioară celei de Conferențiar universitar.

    • Fix așa. Pe de altă parte, eu sunt doctorand în psihologie și formator autorizat. Coordonez și un centru pentru 70 de copii și adulți cu autism și m-am oferit să țin gratuit formările, că măcar am calificarea necesară.

  5. Cursurile de instruire se fac cu formatori cu diploma specializați sau le face șeful de instituție anual conform legislației( da nu, nu s-au făcut niciodată și părinții pot sa confirme).Cum i posibil sa ne cheme sa ne instruiască cineva care nu are legal aceasta competentă. Adică după ce venim din timpul nostru și fiecare stim cum ne lăsam copiii acasa sau aparținătorii vad că instruirea se face numai sa bifeze ca s-a făcut, ca de obicei cantitatea nu calitatea. Șeful de la sociale e acolo de forma sau de fond? Primarul ne mai ascultă vocea sau a uitat ce ne-a promis când a venit la primarie. Respect și grija copiilor cu handicap. Se pare ca nu o simțim și ignoranta “specialiștilor” e permisa.

  6. Auzi ca colegul de taxi NG e lector cum e badea George arhitect. Ăla e pe taxi lector in timpul programului de lucru de la primarie. Cred ca si el e deranjat de programarea la ora 12, clientu nostru stapanu nostru. Viceprimare Stan ce ai de zis?

  7. Cum adică nu dai voie pe un grup de lucru online sa adresezi intebari sau sa adaugi comentarii? Unde e transparenta? Aaaa, poate functionarul nu face fata problemelor care pot apărea pe grupul de discuții și nu le poate gestiona. Din ce vad în discuții și în știre, functionarul nu are nici o vina. Știți de ce? Pentru ca sigur astea ii sunt sarcinile de serviciu necorelate cu specializarea dânsei. Dar, totuși, de ce ai accepta ca și funcționar, sarcini de serviciu pe care nu le stăpânești și pentru care nu ai nici o calificare? Funcțiile publice pot fi ocupate de oricine cu studii superioare, indiferent de specializare dar diferenta o face fisa postului. În acest caz fiind o instituție de asistenta sociala e clar ca angajații, dincolo de serviciul financiar contabil, ar trebui sa fie specialiști in domeniu asistenței sociale în principal și secundar alți specialișt gen psihologi in funcție de specificul beneficiarilor și al serviciilor sociale furnizate. Eu lucrez la o primărie din județ unde mai e nevoie de învățare, adaptare dar funcționarii sunt pe posturi clare, cu sarcini conform studiilor și mai ales cu o atitudine de empatie fata de cetățean indiferent ce problema ar avea. Aveam o invidie fata de DAS Bistrita. Clar nu o mai am. Veți spune ca fiecare pădure are uscaturi. Asa e. Dar managerul instituției trebuie sa își pună oameni „brici” pe anumite funcții sensibile, sa supervizeze și sa facă ședințe de lucru cu privire la abordarea cetățenilor.

    • Exact, și asta e o aroganță maximă. Pe lângă evitarea discuțiilor pe teme sindicale, pentru cererea drepturilor legale. Că asta îi arde pe părinți, de ani de zile au învățat și singuri cum să își hrănească și îngrijească persoanele cu dizabilități. De ce? Pentru că statul nu face nimic în locul lor. Mai e și atitudinea superioară prin care se induce că angfajatul pe postul de asistent personal e un fel de angajat inferior.

    • În primul rand trebuie schimbat managerul! Credeți că se ajungea aici dacă ar fi conducerea ce ar trebui să fie ? DAS Bistrița precum și alte direcții din primărie, (vezi
      urbanism și Patrimoniu) sunt stat în stat .

    • Hăhăit hăhăitoare cu proiect prin buzunare/ n-are treabă, n-are lege/ angajații să mi lege/ are balta peste mult/ angajații nu-i ascult/ are primăria noastră/ oastea veche cea păguboasă. Hahait hahaitoare cine-l știe si iubeste/ are viata de poveste/ numa-i unu cel ce are/ capu chel si limba mare!

  8. Asistam de la geam, zilele trecute la o scena urata în fata Scolii speciale Sf. Maria. Un domn lovea cu bestialitate o femeie care lua masa la cantina sociala. S au adunat în jurul femeii mai mulți funcționari care ieseau din cladirea Cercetasilor si incercau s o ajute. Sunt curioasa sa imi răspunda cineva cu ce a ajutat o asistenta sociala? Suntem in siguranță în orașul nostru?

  9. E o prostie fara margini aceasta curatelă, mai ales la copii! Ai căror reprezentanți legali se știe că sunt părinții prin lege! La majori e altceva, în cazul bolilor psihice, în cazul în care au discernământul afectat astfel consimțământul viciat! Acolo trebuie curatelă, pentru ca cineva sa solicite in numele lor deschiderea beneficiului acestui drept și apoi să poată lună de lună să încaseze indemnizația!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Bistriteanul TV

Sponsorizate

Iubești înghețata și cheesecake-ul de la Gelateria Aniela? Le poți comanda pentru masa de Crăciun sau Revelion

Masa de Crăciun și de Revelion e plină de bunătăți tradiționale. Cei de la Gelateria Aniela...

Rombat angajează Manager Planificare Producție, Betak are nevoie de un inginer mecanic priceput

Noi locuri de muncă sunt disponibile în Bistrița, la Rombat - care angajează operatori și manager...

BETAK angajează agent vânzări și gestionar, Cibela are nevoie de personal pentru curățenie

Se fac angajări la Cibela, Betak și Italtextil Sărata, care are nevoie de secretar administrativ, dar...